harde tikken hdd

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• E.Greidanus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-11-2017
Gisteravond begon mijn DiamondMax Plus 9 60GB ATA / 133 na een intensieve dag van kopieeren e.d. enorm hard te tikken (qua geluid) :( .

Toen ik vanochtend m'n computer aanzette bleef hetzelfde probleem. Nu is het dus waarschijnlijk einde oefening, maar de data is zo verschrikkelijk belangrijk (2 maanden video editing voor niks!). Is er nog iets wat ik kan proberen?

Verwijderd

Ben bang dat alleen opsturen naar een data-recovery bedrijf zin heeft, helaas kost dit erg veel geld

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-03 19:51
Probeer een ghost te maken van de harde schijf (des noods een sector kopie om bad sectors over te slaan)
Anders een weekend aan laten staan op Getdatabeck Fat/NTFS (afhankelijk van file system)
Op me werk ben ik er regelmatig mee bezig (software matig data recorvering)
Voor hardware matige recorvering ben je al gauw 1500 euro onderzoekskosten kwijt en als het lukt om te recorveren dan kost dat al gauw 7000 euro (exclusief BTW)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

PC uit laten, nieuwe schijf kopen, data overpompen, vervolgens kijken of er nog garantie op die andere schijf zit. Eens gaan denken aan backuppen als het zulke belangrijke data is.

(Met een beetje mazzel haalt hij het nog) Heb namelijk eerder meegemaakt met een tikkende schijf die heeft het nog dagen uitgehouden. Maar waag het er niet op kopier het zo snel mogelijk op een nieuwe schijf.

Verwijderd

Probeer er een andere schijf aan te hangen en deze ghosten zoals al geplaatst is... dit is het belangrijkste wat je kunt proberen... misschien houdt de schijf het dan nog ff een aantal minuten vol en is precies genoeg om een ghost te maken....

Laat ff weten of het gelukt is?

• E.Greidanus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-11-2017
Helaas, het bios vind hem niet meer, vanavond nog even in een andere compu proberen ... Bedankt voor de reacties in ieder geval!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Probeer ook eens te booten van een FD* waarop Powermax staat. Mogelijk is e.e.a. te herstellen met behulp van dit programma van Maxtor.

*
Download POWERMAX.EXE to your Windows desktop and insert a clean formatted floppy diskette into your A:\ drive.

Double click on the POWERMAX diskette creator Icon.

When the Powermax screen displays, click on Continue. This program will create a bootable POWERMAX diagnostic diskette with all the necessary files.

[ Voor 46% gewijzigd door Guardian Angel op 23-05-2003 11:34 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Zelf niet geprobeerd: schijf goed afkoelen (uurtje vrieskast, wel waterdicht verpakken ;) ), en dan nog een keer proberen.
Als niets meer werkt kun je het in ieder geval proberen.
Mijn informatie is dat dit KAN werken. Bij degene van wie ik dit heb gehoord werkte het in ieder geval wel.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 11:33:
Zelf niet geprobeerd: schijf goed afkoelen (uurtje vrieskast, wel waterdicht verpakken ;) ), en dan nog een keer proberen.
Als niets meer werkt kun je het in ieder geval proberen.
Mijn informatie is dat dit KAN werken. Bij degene van wie ik dit heb gehoord werkte het in ieder geval wel.
veel heeft ie niet meer te verliezen maar dit vind ik toch weer wat overdreven :)

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-03 18:34
Hiet stond een heel verhaal....

[ Voor 89% gewijzigd door SniperGuy op 23-05-2003 11:41 . Reden: was vergeten op f5 te rammen... ]

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:55
Ik heb de laatste tijd ook twee dooie / tikkende schijven onder handen gehad, en wat bij mij ook hielp was om, zoals hierboven al verteld, de schijf een uurtje of 2 waterdicht verpakt in een vriezer te doen. Als je 'm uit de vriezer haalt, METEEN aan je systeem hangen en backuppen.

Een last resort, wat vroeger nog wel eens hielp, was een paar tikken op de bovenkant te geven met je knokkels. Die schok is misschien precies goed om de kop ff wat ruimte te geven en te laten draaien etc...

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:15

Part

Helemaal niets.....

E.Greidanus schreef op 23 mei 2003 @ 11:26:
Helaas, het bios vind hem niet meer, vanavond nog even in een andere compu proberen ... Bedankt voor de reacties in ieder geval!
Als dat ook niet helpt dan kan je nog het printje van een zelfde goedwerkende HDD over zetten op je defecte HDD.

Soms wil dat nog wel eens werken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, alle denkbare antwoorden zijn te vinden in de FAQ van dit subforum. Kijk eens onder "mijn harddisk doet vaag" B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.