• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
Ik lees op www.dutchdiscount.nl bij de digitale Canon camera's
dat zij "de echte NL-versie" verkopen...
Wat moet ik me daarbij voorstellen, is er dan ook een nep versie
of een grijze import ofzo? :?
(ik heb vorige week een Ixus V3 besteld, maar afwachten of die "echt" is :P )

Verwijderd

Gewoon interessant doen denk ik.
De S50 bijvoorbeeld is zwart en de US en grijs hier in NL.
Om er dan nog bij te zetten dat het de NL versie is, tja. Dubbelop lijkt me.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

BonBon schreef op 23 mei 2003 @ 10:15:
Ik lees op www.dutchdiscount.nl bij de digitale Canon camera's
dat zij "de echte NL-versie" verkopen...
Wat moet ik me daarbij voorstellen, is er dan ook een nep versie
of een grijze import ofzo? :?
(ik heb vorige week een Ixus V3 besteld, maar afwachten of die "echt" is :P )
Ik denk dat ze de versie bedoelen met een Nederlandse handleiding.
Bij mijn Powershot S230 (Ixus V3) die ik in Amerika heb gekocht, zat geen Nederlandse handleiding, een Amerikaanse netstroomaansluiting, maar de camera heeft wel de mogelijkheid om de taal op Nederlands in te stellen.
Veel camera's worden vanuit Duitsland geïmporteerd, waardoor alleen de Nederlandse handleiding mist. Maar garantie heb je wel gewoon in zo'n geval aangezien het een Europese uitvoering is, dat kunnen ze zien aan het serienummer. Ik heb zelf helaas geen garantie.

[ Voor 6% gewijzigd door Canaria op 23-05-2003 10:20 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-02 12:11

Puck

W32.Deadcode.A

Ze bedoelen inderdaad degene met Nederlands garantiebewijs en handleiding...klinkt interesant allemaal maar dat valt dus wel mee :P

Arrived anxious, left bored

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-02 15:05

El Martino

Zo niet, dan toch.

Als het geen NL versie is kun je bij veel importeurs fluiten naar je garantie, dus zou je 'm moeten opsturen naar <land van aanschaf>.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-02 11:22

8-Track

Canon geeft Europese garantie, dus hem in Duitsland kopen is voor de garantie geen probleem, in de VS wel.

• BonBon
8-Track schreef op 23 mei 2003 @ 10:44:
Canon geeft Europese garantie, dus hem in Duitsland kopen is voor de garantie geen probleem, in de VS wel.
Als er een buitenlandse handleiding bijzit is dat op zich geen ramp,
ik zou het wel prettig vinden als de garantie goed geregeld is. :)
Ben benieuwd welke versie www.camerahuis.nl levert, daar heb ik hem besteld...

Verwijderd

Als je hem gewoon in Nederland gekocht hebt kun je contact opnemen met Canon.
Althans, dat is mijn ervaring met een Ixus gekocht bij Alternate waar ook een Duitse handleiding bijzat.
Ik heb Canon gemaild en kreeg met een dag of twee de gesealde Nederlandstalige software/gebruiksaanwijzing gratis toegestuurd.
Ze vroegen wel waar ik hem gekocht had.

• BonBon
Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 12:00:
Als je hem gewoon in Nederland gekocht hebt kun je contact opnemen met Canon.
Althans, dat is mijn ervaring met een Ixus gekocht bij Alternate waar ook een Duitse handleiding bijzat.
Ik heb Canon gemaild en kreeg met een dag of twee de gesealde Nederlandstalige software/gebruiksaanwijzing gratis toegestuurd.
Ze vroegen wel waar ik hem gekocht had.
Ik heb net gemaild met Camerahuis.nl, en er zit een NL handleiding bij, en ik heb 2 jaar garantie. Lijkt me dus wel ok. :)

Verwijderd

Net even bij camerahuis gekeken, daar staat het expliciet op de voorpagina toch?
Er zijn ook handelaren die alles uit Duitsland halen; hier wordt dan ook door Canon waarschijnlijk geen NL handleiding bijgeleverd; ook niet als je er naderhand om vraagt.
Dat was in mijn geval waarschijnlijk ook de reden van de coulante opstelling van Canon; het was in mijn geval geen schimmig bedrijf (Alternate), waardoor het voor mij op geen enkele manier te verdenken viel dat er wel eens geen NL handleiding bij zou zitten.
Veel plezier met je camera trouwens, mijn originele Ixus is helaas overleden na een waterbad.
Heb nu een Nikon 885, maar ik moet zeggen dat de kleuren van Canon een stuk natuurgetrouwer zijn.
Ook de hoeveelheid ruis is een stuk minder bij de Ixus.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 12:41:
Dat was in mijn geval waarschijnlijk ook de reden van de coulante opstelling van Canon; het was in mijn geval geen schimmig bedrijf (Alternate), waardoor het voor mij op geen enkele manier te verdenken viel dat er wel eens geen NL handleiding bij zou zitten.
Alternate is een Duits bedrijf dus het is te verwachten dat ze hun producten ook uit Duitsland halen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Alternate in Nederland is een dochterbedrijf alhier gevestigd, dus ga ik er vanuit dat de spullen hier besteld ook onder de Nederlandse voorwaarden geleverd worden, mits uitgesloten.
Pagina: 1