Positieve ervaringen met Toshiba Satellite Pro 6100

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• thegeronimo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 20:27

thegeronimo

Ich bun ut mer....

Topicstarter
Ik zou willen weten of iemand positieve ervaringen met de Toshiba Satellite Pro 6100 heeft, want ik dus totaal niet.

Ik heb al de volgende problemen gehad:

1. Losse connector van het beeldscherm, dat er voor zorgt dat het beeldscherm hapert en half uitvalt

2. Losgeraakte videokaart, dat ervoor zorgt dat het beeldscherm ermee stopt en zo ook de laptop uitschakeld omdat ie hardware kwijt is.

3. Random lockups waarbij het beeld aan blijft staan, het toetsenbord en de USB muis uitvallen en na rebooten er deze melding komt:
**** Bad RTC battery ****
**** Bad Check sum (CMOS) ****
Dit probleem wordt veroorzaakt door een defect moederbord

4. Algemeen is het maar een gammel apparaat dat aan alle kanten buigt en ook nog us ontzettend warm wordt.

Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://nl.computers.toshiba-europe.com/CMS/NL/ProductPicture/SatPro_6100_UK_NL.jpg

Inruilen heeft geen zin, want tis de uitgereikte TUe Laptop voor studiejaar 2002/2003, waar ik wel effe 1100 euro voor neergeteld heb. Das dat ding niet eens waard.

The only thing to fear is fear itself

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Bij echte problemen kun je toch garantie clamen?

Ik heb een toshiba sat. 4600, die is meer dan heerlijk. Super stabiel, en na een kleine geheugen uitbreiding loopt Windows 2000 er als een zonnetje op.

En nooit geen problemen er mee. Scherm open, en draaien.

Toshiba = top

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
als je gewoon eerstejaars bent daar, zou je er gisteren 'n mail over gehad moeten hebben...
iig worden ze allemaal vervangen door de TU/e, door 't model dat de eerstejaars van volgend jaar krijgen

edit:
Blasterxp: toshiba is niet altijd top, het model waar 't hier over gaat heeft echt 'n aantal zwakke punten

[ Voor 32% gewijzigd door flat op 23-05-2003 10:21 ]

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Nou ik ben er eigenlijk erg tevreden over, heb nog nooit problemen mee gehad.

En wat betreft dat gammel, daar ben ik het helemaal NIET mee eens. Wat is er gammel dan?
Ik heb ook een Dell Inspiron 8100 gehad en die was een stuk minder stevig, die zou je misschien gammel kunnen noemen, maar dat is toch ieder zijn eigen mening.

Nou die van mij wordt eigenlijk helemaal niet echt warm en heb er zelfs nog een 5400rpm harddisk inzitten. Heel af en toe hoor je het ventilatortje even, maar warm nee.

Edit:

Hey Fl@t, kan je mij misschien de site geven waar staat dat ze op Tue nieuwe laptops krijgen. Bij ons op de uni, KUN, hebben ze namelijk ook deze laptops en sommige hebben problemen met de video-kaart, maar misschien krijgen wij dan ook een nieuwe laptop als ze daar ook omgeruild worden.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 10:25 ]

• justdaboo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:40
Ik heb er zelf ook eentje... totaal geen problemen mee! Super ding! Teminste niet zo'n speelgoed ding om te zien. (zoals veel dell's & comwraks)

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 mei 2003 @ 10:22:

Hey Fl@t, kan je mij misschien de site geven waar staat dat ze op Tue nieuwe laptops krijgen. Bij ons op de uni, KUN, hebben ze namelijk ook deze laptops en sommige hebben problemen met de video-kaart, maar misschien krijgen wij dan ook een nieuwe laptop als ze daar ook omgeruild worden.
ik weet niet of ik 't mailtje dat alle TU/e-studenten gisteren hebben gehad hier zomaar neer mag zetten, maar in het universeitskrantje van de TU/e stond vorige week dit: http://www.tue.nl/cursor/.../cursor32/nieuws/vp_1.htm , en werd in die mail nog eens bevestigd :)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

yupz ik heb ook problemen gehad. Blauwe schermen, windows foutmeldingen, automatische reboots. Ik had hem rechtstreeks uit de doos. Dus je kan verwachten dat je een goed product in handen krijgt. Maar dat is niet zo. Ik heb hem inmiddels opgestuurd. En hij is in 5 werkdagen gerepareerd. maar eigenlijk eis ik gewoon een nieuwe. Maar denk laat maar zitten het zal wel goed komen... :|

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:09

LopeZ

Too much is never enough

Dit is in behandeling door de TU, ze hebben GoT gevraagd om hier verder niet over in te gaan ivm een rechtzaak. Zie ook Laptoptopic TU/e
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.