Hoi,
Ik ben bezig met een applicatie die een XML bestand moet inlezen vanaf cd, deze weergeven, en erin zoeken.
Ik heb tot nu toe de volgende code gevonden:
mijn XML bestand ziet er zo uit, als dat nog invloed heeft:
Mijn probleem:
- Hoe gebruik ik deze code om in de XML te zoeken?
- Hoe maak ik deze code cross-browser?
Alvast Bedankt!
Ik ben bezig met een applicatie die een XML bestand moet inlezen vanaf cd, deze weergeven, en erin zoeken.
Ik heb tot nu toe de volgende code gevonden:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
| <html> <body> <script language="JavaScript" type="text/javascript"> <!-- function parseNode(node, searchterm) { for (var i=0; i<node.childNodes.length; i++) // alle childnodes aflopen { var x = node.childNodes.item(i); document.write("<b>" + x.nodeName + "</b>"); // print nodenaam if (x.nodeType == "1") // van het type "element"? { for (var j=0; j < x.attributes.length; j++) // alle attributen aflopen { var y = x.attributes.item(j); document.write(" ("+ y.name); // print attribuutnaam document.write("="+ y.value); // print waarde document.write(") "); } } if (x.childNodes.length > 1) // heeft de node meerdere childnodes? { document.write("<BLOCKQUOTE>"); parseNode(x); // recursief verder parsen document.write("</BLOCKQUOTE>"); } else { document.write(": "); document.write(x.text); // eindpunt dus tekst printen document.write("<br>"); } } } document.write("<h1>XML Parsing</h1>"); var xmlDoc = new ActiveXObject("Microsoft.XMLDOM"); xmlDoc.async="false"; xmlDoc.load("verwerkingen.xml"); parseNode(xmlDoc.documentElement, "ark"); // --> </script> </body> </html> |
mijn XML bestand ziet er zo uit, als dat nog invloed heeft:
XML:
(groep en trefwoord kunnen in aantal veranderen)1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <?xml version="1.0"?> <verwerkingen> <verwerking bestand="1-4noachbou.jpg"> <bijbeltekst>genesis 6</bijbeltekst> <trefwoord>ark</trefwoord> <groep>1</groep> <groep>2</groep> <groep>3</groep> <groep>4</groep> <soort>kleurplaat</soort> </verwerking> </verwerkingen> |
Mijn probleem:
- Hoe gebruik ik deze code om in de XML te zoeken?
- Hoe maak ik deze code cross-browser?
Alvast Bedankt!
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/