Toon posts:

Hercules 9700pro clockt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn eerste topic op got :)

Mijn 09700pro wil dus niet clocken en waarom weet ik nog steeds niet. Ik heb al een paar dingen geprobeert zoals : Bios updaten ( welke versie weet ik niet maar ik dacht de nieuwste :X ) , Er zit een 80mm voor in mn Chieftec die voor wat mij lijkt een erg goeie airflow zorgt, maar toch wil ie niet clocken en dan bedoel ik dat bij een oc van 3mhz als artifacts verschijnen.

Heb het geprobeerd te oc met Rivatuner ( nieuwste versie van Guru3d die software patch zou hebben ) En Rage3d tweak maar met beiden wil het niet.

Excuus als ik me niet aan de regels heb gehouden oid ik doe mn best ;)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:36

Outerspace

Admin General Chat
Heb je hier al gekeken???? FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)
Voor al je vragen over videokaarten
Of hier: http://search.gathering.t...5D=&data%5Bsearch%5D=Zoek

Succes :)

[ Voor 72% gewijzigd door Outerspace op 23-05-2003 09:39 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry nee `t spijt me de 9700pro naar 9800pro werkte trouwens half nie :) Daar werd mn kaart alleen maar trager van

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Mem clocken is vaak lastig core zou wel richting de 380 moeten kunnen, laatste bios is 8004.
Ik kan mijn mem (club3d) ook niet hoger dan 316,5 krijgen terwijl het wel samsung geheugen is.

Probeer je core eens op 350 te zetten en dan in stappen van 5mhz ophoog, geheugen gewoon per mhz, fastwrites uit zetten schijnt ook nog wel eens te helpen voor het clocken.

[ Voor 33% gewijzigd door |sWORDs| op 23-05-2003 09:53 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Topicstarter
350 ? Dat is nogal een grote stap vanaf 325 ? Maar ik zal het proberen en de fastwrite uitzetten. De fastwrite bij Smartgart wil overigens ook niet aan want als ik em AAN vink dan issie uit bij het opnieuw opstarten wat ie vereist.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Goede cooling etc? Draait de fan nog? zit heatsink er goed op?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
De Heatsink zit erop zoals ie nog van de fabriek komt kortom ik heb em niet aangeraakt :)
De airflow lijkt me verder ook gewoon helemaal ok

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 09:56:
350 ? Dat is nogal een grote stap vanaf 325 ? Maar ik zal het proberen en de fastwrite uitzetten. De fastwrite bij Smartgart wil overigens ook niet aan want als ik em AAN vink dan issie uit bij het opnieuw opstarten wat ie vereist.
Voor fastwrites kun je het beste in je bios kijken.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net het een en ander getest de faswrite in de bios uitgezet toen met een clock van 350 gaan benchen maar echt zware artifacts. In windows willie overigens met mn nieuwe Catalyst 3.4 drivers ook niet aan.

• -whodini-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 02:10
Misschien is er iets mis met die kaart! Omdat ie de nieuwe drivers niet pakt.
Probeer hem om te ruilen.
Je zou wel wat kunnen verwachten van een Hercules..toch?

iRacing Profiel

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Overclocken is vooral een kwestie van geluk hebben. In dit geval dus van pech hebben, want blijkbaar wil je kaart gewoon niet hoger. Als zelfs extra koeling niet helpt geef ik je weinig kans dat je de kaart op een andere manier nog wel hoger kan krijgen.
Je zou wel wat kunnen verwachten van een Hercules..toch?
Dat een kaart niet ver te OC-en is is geen reden om hem om te kunnen ruilen :)

• -whodini-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 02:10
Pollewob schreef op 23 May 2003 @ 23:58:
Overclocken is vooral een kwestie van geluk hebben. In dit geval dus van pech hebben, want blijkbaar wil je kaart gewoon niet hoger. Als zelfs extra koeling niet helpt geef ik je weinig kans dat je de kaart op een andere manier nog wel hoger kan krijgen.

[...]
Dat een kaart niet ver te OC-en is is geen reden om hem om te kunnen ruilen :)
Je heb gelijk dat het geen reden is om een kaart te ruilen.
Het ging mij niet zozeer over het OC gedeelte (wel een beetje :P ) maar meer dat ie de nieuwe drivers niet pakt in standaard windows.
Het zou kunnen zijn dat er iets mis is met die kaart, maar dat je het niet gelijk merkt.
Ik zou die kaart maar goed testen voordat je hem houdt

iRacing Profiel

Pagina: 1