Heb nu W2k Server geinstalleerd.
ALs PDC voor een nieuw domein, in een nieuw "Bos van domein bomen".
Dit ivm dat ik dacht, dat anders conflict zou optreden met mijn kabelmodem. Want in principe zit ik toch al in een lan netwerk?
Alles ging goed, alleen hangt ie nu vast op Preparing network connections. Zet ik in safe mode mijn NIC uit van mijn kabelmodem. Komt ie er makkelijk doorheen. Kan ik daarna deze weer enablen en heb ik en al mijn aangemelde gebruikers Internet.
Alleen bij een eventuele restart moet ik eerst weer safe mode in, nic Kabelmodem disablen etc.
Wat heb ik fout ingesteld?
NIC 3Com (kabelmodem) via DHCP. Dus alles wordt automatisch ingesteld.
Op deze heb ik ook NAT geinstalleerd via Optie Routing and Remote Acces. Wizard leidt je daar helemaal doorheen.
NIC realtek (interne netwerk) gewoon in de range 192.168.0.x ingesteld.
Elke gebruiker moet zich eerst gewoon aanmelden op mijn server. Dat werkt dus allemaal. Alleen hij start niet op als NIC 3com enabled.
MAar als ik hem na opstarten enable doet alles het gewoon goed.
Iemand een idee?? wil nl gewoon dat het goed werkt.
ALvast bedankt
ALs PDC voor een nieuw domein, in een nieuw "Bos van domein bomen".
Dit ivm dat ik dacht, dat anders conflict zou optreden met mijn kabelmodem. Want in principe zit ik toch al in een lan netwerk?
Alles ging goed, alleen hangt ie nu vast op Preparing network connections. Zet ik in safe mode mijn NIC uit van mijn kabelmodem. Komt ie er makkelijk doorheen. Kan ik daarna deze weer enablen en heb ik en al mijn aangemelde gebruikers Internet.
Alleen bij een eventuele restart moet ik eerst weer safe mode in, nic Kabelmodem disablen etc.
Wat heb ik fout ingesteld?
NIC 3Com (kabelmodem) via DHCP. Dus alles wordt automatisch ingesteld.
Op deze heb ik ook NAT geinstalleerd via Optie Routing and Remote Acces. Wizard leidt je daar helemaal doorheen.
NIC realtek (interne netwerk) gewoon in de range 192.168.0.x ingesteld.
Elke gebruiker moet zich eerst gewoon aanmelden op mijn server. Dat werkt dus allemaal. Alleen hij start niet op als NIC 3com enabled.
MAar als ik hem na opstarten enable doet alles het gewoon goed.
Iemand een idee?? wil nl gewoon dat het goed werkt.
ALvast bedankt