Toon posts:

Troubles Internetdeling W2K Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu W2k Server geinstalleerd.

ALs PDC voor een nieuw domein, in een nieuw "Bos van domein bomen".

Dit ivm dat ik dacht, dat anders conflict zou optreden met mijn kabelmodem. Want in principe zit ik toch al in een lan netwerk?

Alles ging goed, alleen hangt ie nu vast op Preparing network connections. Zet ik in safe mode mijn NIC uit van mijn kabelmodem. Komt ie er makkelijk doorheen. Kan ik daarna deze weer enablen en heb ik en al mijn aangemelde gebruikers Internet.

Alleen bij een eventuele restart moet ik eerst weer safe mode in, nic Kabelmodem disablen etc.

Wat heb ik fout ingesteld?

NIC 3Com (kabelmodem) via DHCP. Dus alles wordt automatisch ingesteld.
Op deze heb ik ook NAT geinstalleerd via Optie Routing and Remote Acces. Wizard leidt je daar helemaal doorheen.

NIC realtek (interne netwerk) gewoon in de range 192.168.0.x ingesteld.

Elke gebruiker moet zich eerst gewoon aanmelden op mijn server. Dat werkt dus allemaal. Alleen hij start niet op als NIC 3com enabled.
MAar als ik hem na opstarten enable doet alles het gewoon goed.

Iemand een idee?? wil nl gewoon dat het goed werkt.

ALvast bedankt

Verwijderd

hmm, meer specs, want met dit begin ik niks :?

heb je al es geprobeerd om de utp kabel uit die 3com te trekken en dan op te starten? misschien kan ie de dhcp server niet bereiken om een of andere reden, en dan zou ie eerden een timeout moeten geven...

dus meer informatie plz!

Verwijderd

Topicstarter
weet niet wat voor specs je meer wilt. Maar heb al alle UTP kabbels eruit getrokken bij opstarten.
Bleef vasthangen bij preparing network connections.

Dus alleen wanneer ik mijn 3com van sonera disable komt ie door preparing network connections.

Heb ook al gekeken na enablen ( dus nadat ik mijn 3com van Sonera kabelinteret had gedisabled en W2k had opgestart) of eventueel bepaalde apparaten conflicten gaven. Maar irg werd niet gedeeld en ook geen resource conflict.

Dus die instellingen zijn allemaal goed. Zover ik kan zien.

Broodrooster als je meer wilt weten over bepaalde instellingen. geef effe aub duidelijk door welke.

Maar iig bedankt voor je interesse

Lunatec

P.S. Denk als mijn server eenmaal draait is restart niet nodig vaak, maar de pc waar ik achter zit is helaas op moment ook tijdelijk de server. En ik wil graag dat alles gewoon goed werkt.

Heb over 1 maand een mooi systeem voor mezelf die ik dan ook er bij hang. en dan kan ik deze lekker alleen voor server gebruiken.