Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

thumbnails maken dmv van nieuwe code

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
sorry dat ik deze foto ffies pak maar de vraag is dus het volgende.. ik wordt gek om telkens alles thumbnailed te maken.. is er niet een mogelijkheid dat hij als jij ervoor kiest dat hij een auto thumbnail van maakt die vervolgens clickable is..

Afbeeldingslocatie: http://hk.innovatix.nl/own_up/resettim/2204/sunshine/set05/Sunshine%20-%20Striped%20T-Shirt%20008.jpg
pipi langkaus :) :D

code:
1
2
[thumb]http://hk.innovatix.nl/own_up/resettim/2204/sunshine/set05/
Sunshine%20-%20Striped%20T-Shirt%20008.jpg[/thumb]

zodat ie er auto een thumb van maakt dus ik bedoel dan dit zelf maakt..

code:
1
2
3
4
[url=http://hk.innovatix.nl/own_up/resettim/2204/sunshine/set05/
Sunshine%20-%20Striped%20T-Shirt%20008.jpg]
[img=600]http://hk.innovatix.nl/own_up/resettim/2204/sunshine/set05/
Sunshine%20-%20Striped%20T-Shirt%20008.jpg[/img][/url]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Goed over nagedacht :) .. lijkt me wel verstandig om dit in react te proppen.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 01:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Lijkt mij een geweldig idee, alleen gaat dat natuurlijk tweakers.net wel weer extra bandbreedte kosten, want dan moet de server eerst het plaatje binnenhalen, processen en vervolgens ergens opslaan, en dan dus in het vervolg steeds de thumbnail ook meesturen naar de client.

Het zou overigens wel ook een ander "probleem" oplossen en wel dat van de mensen die zinvolle plaatjes in een topique posten en die dan vervolgens een week later weer van hun site afgooien zodat de draad niet meer te lezen is daarna. Heel irritant.

Misschien dat de modjes dan bijvoorbeeld ook een soort extra functietoetsje kunnen krijgen waarbij het desbetreffende erg zinvolle plaatje even naar de server wordt gekopieerd op het moment dat deze het nog doet en eventueel dan gebruikt kan worden als het origineel verdwenen is.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
hufkes schreef op 23 May 2003 @ 03:44:
lijkt mij een geweldig idee, alleen gaat dat natuurlijk tweakers.net wel weer extra bandbreedte kosten, want dan moet de server eerst het plaatje binnenhalen, processen en vervolgens ergens opslaan, en dan dus in het vervolg steeds de thumbnail ook meesturen naar de client.
Het zou overigens wel ook een ander "probleem" oplossen en wel dat van de mensen die zinvolle plaatjes in een topique posten en die dan vervolgens een week later weer van hun site afgooien zodat de draad niet meer te lezen is daarna. Heel irritant. Misschien dat de modjes dan bijvoorbeeld ook een soort extra functietoetsje kunnen krijgen waarbij het desbetreffende erg zinvolle plaatje even naar de server wordt gekopieerd op het moment dat deze het nog doet en eventueel dan gebruikt kan worden als het origineel verdwenen is.
neej want ik bedoel dat hij puur dus de code veranderd.. de foto haald ie van de server af die jij linkt maar hij zegt dan alleen dat de foto 600 moet worden en linken naar het origineel wat ik dus hierboven ook doe.. kortom geen extra bandbreedte.. en evt kan je nog zeggen van:

[thumbb] = thumb breedte
[thumbl] = thumb lengte

zodat ie altijd de thumbnail goed maakt..

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 01:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

ReseTTim schreef op 23 May 2003 @ 03:47:
[...]

neej want ik bedoel dat hij puur dus de code veranderd.. de foto haald ie van de server af die jij linkt maar hij zegt dan alleen dat de foto 600 moet worden en linken naar het origineel wat ik dus hierboven ook doe.. kortom geen extra bandbreedte.. en evt kan je nog zeggen van:

[thumbb] = thumb breedte
[thumbl] = thumb lengte

zodat ie altijd de thumbnail goed maakt..
dat kan je zelf ook met een [img height=40]doen dan toch? Schiet je niets mee op.. Of wil je gewoon dat je een verkorte versie van die img tag maakt omdat je dat te veel werk vindt om in te tikken? Lui mensch :P

Schrijf anders even een eigen progje en combineer dat met het pics-upload progje dat hier rondzwerft, die maakt dan keurig een thumb voor je, upload die naar de plek die jij aangeeft en zet een url achter die thumb naar het origineel :)

ps: vage topictitel overigens....

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:33

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Op zich wel een leuk idee.

De server haalt de file binnen, zorgt ervoor dat de breedte 100 px wordt en verkleint de hoogte met dezelfde factor. Vervolgens slaat hij hem op als een .png op de server, maakt hem clickable en laat de (server) image zien ipv de te grote foto.

Voordeel:
- geen last van te grote images
- minder layout verneuking

Nadelen:
- als het plaatje op een trage server staat: lange processtijd om een reply te posten
- meer dataverkeer
- misbruik; plaatjes kunnen ook ergens anders gebruikt worden

Als dit ingebouwd wordt, zal je wel een per-user limiet moeten instellen, vervolgens kan het in een dir worden opgeslagen @ server net als de usericons. Overigens is processpower en schijfruimte niet echt een erg groot issue als de plaatjes klein blijven :)

--> FEAT/BUG

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Kees schreef op 23 May 2003 @ 04:01:
Overigens is processpower en schijfruimte niet echt een erg groot issue als de plaatjes klein blijven :)

--> FEAT/BUG
Zodra iemand in een digicam topic 20 plaatjes van 2MB gaat posten wordt het wat vervelender, zeker als meerdere mensen dat tegelijk doen.

Verder zit je nog met copyright issues, bovenstaand plaatje is sowieso waarschijnlijk al copyright beschermd, maar op het moment dat wij die op onze servers hosten geldt dat ook voor ons, zeker bij zo'n relatief grote afbeelding geldt dat.

Echter wat ReseTTim zegt is heel wat anders, een plaatje wordt gewoon neer-/opgeschaald naar 600pixels breedte, zonder dat je er rekening mee moet houden dat ie 600px moet zijn.
En je browser zorgt wel voor de resize dan. :)

• Jasper
  • Laatst online: 23-11 15:41
Om geen onnodige serverbelasting te veroorzaken lijkt het mij slimmer om een nieuwe tag toe te voegen.
Een nieuwe tag als ..

code:
1
[thumb=a]b[/thumb]

.. welke de volgende nieuwe tag simuleert ..

code:
1
[url=b][img=a]b[/img][/url]

.. moet redelijk eenvoudig toe te voegen zijn.
Waar a de breedte van de thumbnail is en b de url naar het plaatje.

[ Voor 14% gewijzigd door Jasper op 23-05-2003 09:42 ]

Verwijderd

hier is een thumbnail:
Afbeeldingslocatie: http://hk.innovatix.nl/own_up/resettim/2204/sunshine/set05/Sunshine%20-%20Striped%20T-Shirt%20008.jpg
kun je gewoon doen met de [ img ] tag van GoT :P

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Jasper schreef op 23 May 2003 @ 09:41:
Om geen onnodige serverbelasting te veroorzaken lijkt het mij slimmer om een nieuwe tag toe te voegen.
Een nieuwe tag als ..

code:
1
[thumb=a]b[/thumb]

.. welke de volgende nieuwe tag simuleert ..

code:
1

.. moet redelijk eenvoudig toe te voegen zijn.
Waar a de breedte van de thumbnail is en b de url naar het plaatje.
idd dit was mijn bedoeling..

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 10:55:
hier is een thumbnail:
[afbeelding]
kun je gewoon doen met de [ img ] tag van GoT :P
maar het is dan nogsteeds evengroot om het binnen te halen kwa aantal kb's..

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-11 10:13

Thyzz

-=leeg=-

wdekreij schreef op 23 mei 2003 @ 13:08:
[...]

maar het is dan nogsteeds evengroot om het binnen te halen kwa aantal kb's..
Dat wel, maar dat is ook de bedoeling met de [thump] tag, alleen zorgt deze tag er ook voor dat je meteen een "clickable" thump-plaatje hebt.

Het resizen (verkleinen in KB's) kan el, alleen kost veel bandbreedte extra voor tweakers en is erg traag als de server waar het plaatje opstaat traag is.
Dat is dus heel onhandig.

maar om de volgende tags
code:
1
te vervangen door één [thump]b[/thump] lijkt me wel heel makkelijk

5325wp

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

[rml]chem in "[ Feature Request] [ thumb] tag?"[/rml]
chem schreef op 17 March 2003 @ 13:24:
zit in 1.9
[img=100,100,1]
de laatste 1 zet een link naar de afbeelding aan

• Kees
  • Laatst online: 09:33

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
^^

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.