Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL
Umm
Je hoeft niet down te klokken, het is net als een CPU, zolang je niets draait...wordt er ook niets gebruikt en wordt er ook geen warmte gemaakt! Of data verzonden!
De hele tijd down - up - down clocken zou behoorlijk schadelijk kunnen worden
btw, dit is ook de reden dat een overclock niet teruggeschakeld word bij 2d gebruik, omdat je bij 2d over het algemeen toch niet de volle processor belasting gebruikt!
Je hoeft niet down te klokken, het is net als een CPU, zolang je niets draait...wordt er ook niets gebruikt en wordt er ook geen warmte gemaakt! Of data verzonden!
De hele tijd down - up - down clocken zou behoorlijk schadelijk kunnen worden
btw, dit is ook de reden dat een overclock niet teruggeschakeld word bij 2d gebruik, omdat je bij 2d over het algemeen toch niet de volle processor belasting gebruikt!
There is no place like ::1
Dit is dus onzin he. Als jij je core en mem settings van je videokaart overclocked draait deze altijd op de ingestelde waarden en niet alleen wanneer dit nodig is.Je hoeft niet down te klokken, het is net als een CPU, zolang je niets draait...wordt er ook niets gebruikt en wordt er ook geen warmte gemaakt! Of data verzonden!
Met je cpu hetzelfde; hij draait gewoon op de snelheid zoals jij hem hebt ingesteld.
Met betrekking tot de ontwikkeling van warmte ben ik het met je eens, een cpu of videokaart onder fullload genereert meer warmte dan een die idle draait maar dit is imo in deze context irrelevant.
@TS: Voor zover ik weet zijn er echter geen tooltjes die je met één klik ofzo in staat stellen je kaart te overclocken en/of te onderclocken.
...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones
Je moet denk ik toch met powerstrip gaan werken, en dan met sneltoetsen, maar dat moet je zelf uitzoeken 
en als je pc snachts uitstaat, waarom zou je hem dan terugclocken? of heb je zo'n zware screensaver?
en als je pc snachts uitstaat, waarom zou je hem dan terugclocken? of heb je zo'n zware screensaver?
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
en nadat je de settings heb getest het vinkje op "apply setting at startup" aanvinken en eventueel ff keerje op save klikken en voilaFiRePaTH schreef op 23 May 2003 @ 03:20:
Met snel downclocken bedoel ik dus echt snel (in Windows dus) via taakbalk bijvoorbeeld. Nu moet ik steeds Riva Tuner oid opstarten en sliders naar links slepen en dan weer paar keer onnodig op "Test settings" wachten.
Ja, maar als ik de chip dan vervolgens weer hoger wil clocken voor een game, moet ik toch weer test settings doen!Koeskoes schreef op 23 May 2003 @ 08:23:
[...]
en nadat je de settings heb getest het vinkje op "apply setting at startup" aanvinken en eventueel ff keerje op save klikken en voila
Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL
Powerstrip, en dit is dus WEL een zoek vraag
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()