Toon posts:

makkelijk text veranderen van een flash button

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een site waar een behoorlijk uitgebreid menu op moet komen.
in dreamweaver kan je heel erg mekkelijk een button toevoegen en de text daarvan veranderen.
hoe kan ik dat berijken met een eigengemaakte knop?
ik heb gelezen hoe het kan met flash 5 maar die methode werkt niet met flash mx.
en kan er verder niets over vinden.
weten jullie een oplossing?

wantiedere x in flash de text veranderen-> save en dan in dreamweaver toevoegen is gewoonweg teveel werk.

bij voorbaat dank _/-\o_

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 03:15:
Ik ben bezig met een site waar een behoorlijk uitgebreid menu op moet komen.
in dreamweaver kan je heel erg mekkelijk een button toevoegen en de text daarvan veranderen.
hoe kan ik dat berijken met een eigengemaakte knop?
ik heb gelezen hoe het kan met flash 5 maar die methode werkt niet met flash mx.
en kan er verder niets over vinden.
weten jullie een oplossing?

wantiedere x in flash de text veranderen-> save en dan in dreamweaver toevoegen is gewoonweg teveel werk.

bij voorbaat dank _/-\o_
Een movieclip van de button maken (neem aan dat het dat al is) welke als parameter een string neemt en de button caption verandert in deze tekst...

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op 23 mei 2003 @ 10:29:
[...]

Een movieclip van de button maken (neem aan dat het dat al is) welke als parameter een string neemt en de button caption verandert in deze tekst...
je kan ook gewoon een dynamisch tekstvak in de button zetten, en als var een variable opgeven welke je later veranderd. Embed het font als het geen standaard font is en klaar.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 mei 2003 @ 10:33:
[...]

je kan ook gewoon een dynamisch tekstvak in de button zetten, en als var een variable opgeven welke je later veranderd. Embed het font als het geen standaard font is en klaar.
Om de variabele te kunnen raadplegen in dreamweaver moet je volgens mij toch echt een parameter meegeven bij het aanroepen van de button... (verder bedoelde ik wat je zei)

[ Voor 4% gewijzigd door pagani op 23-05-2003 10:40 ]

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:32

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Wat ik wel eens gedaan heb, is een MC in een Button geduwd, die de naam van zijn parent uitlas (dus MC las naam van Button uit). Die naam gebruikte ik dan in de MC om de inhoud van een textbox te zetten.

't Is misschien niet erg zuiver vanuit programmeeroogpunt, maar kan soms wel handig werken.

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be