Toon posts:

Is dit een goede upgrade?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagje...
Ik heb op dit moment een AMD 2000+XP, Soltek SL-75DRV2, 512 DDR PC2100. Is het een goede move/upgrade om deze te vervangen door het volgende:

Asus P4T-E, S-478, 400Mhz FSB, i850, 4xRIMM, AUDIO voor 72 euro
P4 2,4 ghz voor 169 euro en 256 Rimm Samsung voor 60 euro

mobo van de B-lijst van Informatique dus zonder doos, maar wel nieuw net zoals de proc. Rimmetjes van een vriend.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dit graag lezen eer je een topic opent

Veel plezier bij het lezen ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
oh sorry...

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Hmmm moeilijk, op geheugen (grote) achteruit, maar de rest vooruit.
Een 2000+ is al vrij rap, maar de P4 2,4GHz toch wel een heel eind sneller.

Ik durf je alleen niet echt te zeggen of het je geld effectief ook waard is.
Ik had het iig niet gedaan.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Zonder discussie over AMD of Intel zou ik zeggen dat het een goeie vervanging ZOU kunnen zijn.

Echter wel: RIMM gaat er toch uit bij Intel. Bij de Chipsets dan. Hoe het met de Support zit weet ik niet. SIS blijft RIMM chipsets maken. Is het RIMM600 of RIMM800 trouwens? Het DDR van nu trekt dit er met gemak uit namelijk.

256Mb is beduidend minder
De P4 draait op 400FSB, wat ook minder is.

De P4T-E van Asus is een aardig okey bordje waar er niet al te veel van zijn (leveringsprobs in het verleden en weinig geproduceerd) (Veel probs zijn me niet bekend)

RIMM is DUUR geheugen zeker als het een keer kapot gaat of je wilt het uitbreiden.

Als ik jou was zou ik voor dat geld een nForce 2 (Advies voor de 8RDA+ of NF7-S) plank kopen met een 1700+ (mits nog leverbaar) en 512MB DDR Pc2700 (en dit lekker op 2400+ zetten met een leuke koeler erop)(Hoeft niet al te dure exclusieve koeler te zijn)(Alle 1700+ van nu klokken goed over) en je bent net zoveel geld kwijt en je hebt een qua CPU vergelijkbaar systeem, maar veeeel betere AUDIO en beter ondersteunde hardware.

Ook is alle HW nieuw!

Verder wou ik zeggen dat ik je topic niet veel kans geef, want dit is ietswat je zelf denk wel kunt uitzoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door Stinger666 op 23-05-2003 02:15 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Kan beuren he ....

Ik zou het trouwens niet doen (of je moet geld uit willen geven), het kost best wat geld maar de winst betreft hardware is niet groot ....

Als je toch geld wilt uitgeven, neem er dan extra DDR geheugen bij, of koop een leuke videokaart oid ... :)

Je kan beter pas een ander mobo kopen wanneer het verschil tussen de processoren wat groter is.

edit: van 512 DDR naar 256 RIMM zou ik zeker niet doen! Over 1 dag wil je er 256 RIMM bij ...

[ Voor 10% gewijzigd door dreeke op 23-05-2003 02:17 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ik zou toch voor een DIMM moederbord gaan dan. Ten eerste hoef je je ram nog niet te vervangen en ten tweede kun je dat later nog upgraden. RIMM wordt idd binnenkort niet meer ondersteund en het is nog eens twee keer zo duur ook. Is het dan twee keer zo snel? Nee. Dus is het volgens mij het geld niet waard. Het snelheid percentage tussen DIMM en RIMM is de laatste tijd te klein geworden.

Over de processorkeuze: Die is goed. Waarschijnlijk haalt die met gemak de 3ghz (waarschijnlijk daar nog boven ook. Heb hier zelf 57% overclock met een 400mhz p1800, met een beetje geluk heb je dus zo de 3,7Ghz te pakken. Zie Northwood overclock resultaten topic. En ik heb niet eens een leuke koeler }) ).

[ Voor 29% gewijzigd door GambitRS op 23-05-2003 02:21 ]

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

een p4t is al een "oudje"
Je kan de bios van de opvolger, de p4t533c, erin flashen.

256rimm is zonde in zo'n systeem.
Als je nou 512 neemt zal je het verschil wel merken, vooral reken intensief gezien.
Ik merkte het verschil helemaal, van een kt7 met xp1700 naar p4t533r en 2,66 (beide 512 intern).
Als ik nu zou upgraden (er van uitgaand dat ik nog een amd had), zou ik bijv. een Asus p4c800 kopen :)
De nieuwe i865 en i875 bordjes bieden prijstechnisch meer dan wat je nu voor een RIMM-systeem kwijt bent. Wat niet wegneemt dat Rimm in sommige test, o.a. van THG, nog net iets sneller dan DC-DDR uit de bus komt. Dus als je hier en daar wat geld kan besparen op een Rimm-systeem t.o.v. de normale prijs, zou ik het zeker doen :)

(mits je huidige systeem echt ontoereikend is)...
GambitRS schreef op 23 May 2003 @ 02:17:
Over de processorkeuze: Die is goed. Waarschijnlijk haalt die met gemak de 3ghz (waarschijnlijk daar nog boven ook. Heb hier zelf 57% overclock met een 400mhz p1800, met een beetje geluk heb je dus zo de 3,7Ghz te pakken. Zie Northwood overclock resultaten topic. En ik heb niet eens een leuke koeler }) ).
57% overklok op een 1800 is 2.826Ghz... ;) :>

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 02:38 ]

Verwijderd

"Wat kan ik het beste hieraan upgraden" deel 5

AMD 2000+XP vs P4 2,4 ghz is imo 2 lakens van 1 pak. Ik heb zelf een 2000+ in een nforce bordje, maar trek met de dingen die ik erop doe de P4 2.4 eruit. Kijk eens wat je wilt doen de komende 2 jaar en kom tot de conclusie dat 256MB wel weinig is en RIMM tov PC2700-3x00 end off the line is.

Waarom in hemelsnaam die verandering van platform terwijl de upgradestap niet zo hoog is? (Rimm + DualCPU zou ik nog kunnen begrijpen voor een server).

Verwijderd

Pertinent niet doen.

Zoals eerder gezegd gaat RIMM eruit, is stinkend duur en je neemt nog genoegen met minder ook??
Tussen de XP 2000+ van AMD en de P4-2.4 van Intel zit niet een wezenlijk groot verschil. de 2.4 zal het net iets beter doen, maar daar merk je effectief niks van.

Als het mijn idee zou zijn, zou ik er een stempel 'No Go' op drukken.

Dit noem ik echt geld door de plee spoelen, geef het dan beter aan mij ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 02:36:
Je kan de bios van de opvolger, de p4t533c, erin flashen.
Zozo! En dan? Heb dit nooit geweten, had altijd de P4T-E, nu de P4T533...

Wat levert dat voor nut in als je er een ander BIOS inflasht? Is dit bij andere
moederborden van Asus ook zo? Interessante post!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Kijk eens in het upgrade topic :)

Gezien de prijzen en dat je van 512MB naar 256MB geheugen teruggaat zou ik zeggen: niet doen! Maar dat ben ik.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.