Toon posts:

NF7-S , S-Ata controller doet raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
Abit NF7-S
WD raptor 10k

Wat gaat er fout?

Ik hang de schijf eraan. Wil even in de Bios van de s-ata controller de raid config die we laatst met 2 wd raptors hadden gemaakt weghalen. Daar moet ik CTRL S of F4 voor drukken. Maar helaas, geen van beide knoppen doet het. Ik kom de bios niet in.

Wat heb ik tot nu toe geprobeerd:

1) Ander keyboard, heb er al 4 geprobeerd, geen van alle doet het
2) Andere bios, ook al geprobeerd. Stond 1.4 op, erna 1.6 , nu 1.8.
3) Geen hd's aan de controller, maar ook dan kom ik er niet in helaas.
4) Boot sequence aangepast. S-ata op first, second etc.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?? Please??? :{

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Klopt ik ken dit probleem.

Probeer eens de sata controller te disablen in de bios en zonder sata kabels op het mobo te booten.
Dan weer in de bios enablen en kijk of het dan wil lukken.

Werkt dat nog niet dan even de 2e raptor erbij en dan even de config verwijderen en dan kan je er als het goed is wel in :)
Omdat hij gewoon alleen geconfigt kan worden met die config waar hij op ingesteld is.

Turn it off and on again.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke toetsenborden had je allemaal geprobeerd? DIN? PS2? USB? Bij USB toetsenborden zou je dit kunnen oplossen door in de BIOS de setting "USB keyboard support" op "BIOS" te zetten ipv op "OS". Voor andere toetsenborden zou ik zo nog geen oplossing kunnen bedenken.

Verwijderd

Topicstarter
SmokeyTheBandit schreef op 24 May 2003 @ 10:28:
Klopt ik ken dit probleem.

Probeer eens de sata controller te disablen in de bios en zonder sata kabels op het mobo te booten.
Dan weer in de bios enablen en kijk of het dan wil lukken.

Werkt dat nog niet dan even de 2e raptor erbij en dan even de config verwijderen en dan kan je er als het goed is wel in :)
Omdat hij gewoon alleen geconfigt kan worden met die config waar hij op ingesteld is.
Zit nu op het werk. Zal het vanavond even proberen! :)
BalusC schreef op 24 May 2003 @ 10:28:
Welke toetsenborden had je allemaal geprobeerd? DIN? PS2? USB? Bij USB toetsenborden zou je dit kunnen oplossen door in de BIOS de setting "USB keyboard support" op "BIOS" te zetten ipv op "OS". Voor andere toetsenborden zou ik zo nog geen oplossing kunnen bedenken.
ALLES al :D Ps2, oude din => ps2 , usb..

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2003 11:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke , het draait weer :) Stom stom stom, gewoon ff een keer uitzetten in de bios en weer aanzetten en alles werkt weer. Dat ik daar niet eerder op kwam zeg :o Tnx smokey :)

NFA-DK is running again @ 2 x WD Raptor 10k :9~
Pagina: 1