[meuk]Is dit T.net niveau?

Pagina: 1
Acties:

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-01 14:52
Ik was net bezig mijn dagelijkse hoeveelheid modpuntjes te besteden, struikel ik over deze meukpost. Na het lezen ervan spiekte ik stiekem even naar de adresbalk om te kijken of ik mij nog wel op tweakers.net bevond? Na alle nieuws en meukposts die ik in de tijd dat ik op t.net modereer heb gelezen moet ik zeggen dat deze mij wel een beetje tegenvalt. Ik blijf dan ook zitten met de volgende vraag: "is dit nou tweakers.net waardig?". Omdat ik mijn commentaar toch enig fundament wil geven de volgende beargumentatie:

- Er wordt in de post gesuggereerd dat het om een lap code gaat. De download is echter een .exe file, en dat moet dan, imho, toch op z'n minst "gecompileerde" code heten. Gezien het hier geen source maar een exe bestand betreft vind ik deze term dus onjuist.
- Er word als voorbeeld van een spel dat last zou hebben van het genoemde euvel "MDK" genoemd. Voor de mensen die dit spel niet kennen, het staat voor "Murder Dead Kill" en is een spel van de 486 generatie. Een tool voor spellen als deze vind ik toch een beetje out-of-date. Bovendien hebben nagenoeg geen van de huidige DirectX gebaseerde spellen last van de knop.
- De zin "... van de nieuwste versie 1.1" doet vermoeden dat er meerdere versie's van versie 1.1 zijn, in dit geval lijkt mij een benaming 1.1a, 1.1b e.d toch logischer. Ik denk dus dat het een slordige fout in de meukpost is.
- Er staat "...en soms krijg je er zelfs twee toetsen voor in de plaats", uit deze zin wordt ik niets wijs. Probeert de meukposter mij nou te zeggen dat je kan zorgen dat de toets iets anders doet of dat de makers van de software mij een gratis keyboard mod aan willen smeren?
- De typo "WIndows" is dermate slordig dat ik het gevoel krijg dat deze meukpost niet nog eens doorgelezen is voor het posten, hij viel mij namelijk al op nog voor ik klaar was met de tekst.
- Het taalgebruik vind ik meer van forum dan van FP kaliber, Tweakers.net is een B.V., een beetje professionele posts mogen er wmb best tussen zitten. Ik weet toevallig dat meukposters ook een loon krijgen dat ik als Havo 4 leerlingetje best zou kunnen gebruiken dus voor dat geld en deze kleine moeite mag het er best wat verzorgder uitzien.

Mijn intentie is absoluut niet om richting wie dan ook te flamen, maar ik hoop wel dat de mensen die bij het meukpost proces betrokken zijn heel eventjes overleggen of dit nou wel is wat 'we' willen?. Want ik ben van tweakers.net veel meer gewend.

[ Voor 3% gewijzigd door Randal Peelen op 23-05-2003 00:03 . Reden: typo ]

http://twitter.com/randalpeelen

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jimmy Pop schreef op 22 May 2003 @ 23:59:
- Er wordt in de post gesuggereerd dat het om een lap code gaat. De download is echter een .exe file, en dat moet dan, imho, toch op z'n minst "gecompileerde" code heten. Gezien het hier geen source maar een exe bestand betreft vind ik deze term dus onjuist.
Gecompileerde code is code, en niet specifiek de source. Een .exe-bestand kan dan ook plaatjes en muziek bevatten, maar dan is het nog steeds code. De benaming gecompileerde code is niet fout, dough :).
- Er word als voorbeeld van een spel dat last zou hebben van het genoemde euvel "MDK" genoemd. Voor de mensen die dit spel niet kennen, het staat voor "Murder Dead Kill" en is een spel van de 486 generatie. Een tool voor spellen als deze vind ik toch een beetje out-of-date. Bovendien hebben nagenoeg geen van de huidige DirectX gebaseerde spellen last van de knop.
Ik speel de nieuwste spellen helemaal niet, maar wel spellen zoals Worms en Unreal Tournament. Soms speel ik ook nog eens een oud spel (zoals MDK), en dat ik dan net MDK heb gebruikt als voorbeeld is toeval. Er worden nu niet alleen maar de nieuwe spellen gespeeld maar ook oude spellen. Om dan te denken dat alleen maar nieuwe spellen worden gespeeld en dan pas relevant zijn voor de Meuktracker, is een rare gedachte.
- De zin "... van de nieuwste versie 1.1" doet vermoeden dat er meerdere versie's van versie 1.1 zijn, in dit geval lijkt mij een benaming 1.1a, 1.1b e.d toch logischer. Ik denk dus dat het een slordige fout in de meukpost is.
Dus jij bent de maker van het programma en kan zomaar het versienummer veranderen? Er zijn zeker vorige versies geweest, maar alleen nog nooit in de Meuktracker verschenen. Het versienummer wat aangegeven wordt door de makers gebruiken wij ook. Ik ga dan ook niet opeens zeggen dat het programma nieuwer is of ouder.
- Er staat "...en soms krijg je er zelfs twee toetsen voor in de plaats", uit deze zin wordt ik niets wijs. Probeert de meukposter mij nou te zeggen dat je kan zorgen dat de toets iets anders doet of dat de makers van de software mij een gratis keyboard mod aan willen smeren?
Serieus, wat denk je nou zelf? Is het erg logisch dat je opeens een mailtje krijgt met de mededeling dat je een keyboard-mod gewonnen hebt?
[q]- De typo "WIndows" is dermate slordig dat ik het gevoel krijg dat deze meukpost niet nog eens doorgelezen is voor het posten, hij viel mij namelijk al op nog voor ik klaar was met de tekst.[/qDe kans is er gewoon dat een typo over het hoofd wordt gezien, gefixed.
- Het taalgebruik vind ik meer van forum dan van FP kaliber, Tweakers.net is een B.V., een beetje professionele posts mogen er wmb best tussen zitten. Ik weet toevallig dat meukposters ook een loon krijgen dat ik als Havo 4 leerlingetje best zou kunnen gebruiken dus voor dat geld en deze kleine moeite mag het er best wat verzorgder uitzien.
Ik probeerde eens een andere aanpak dan het standaard verhaaltje van mij. Blijkbaar vind jij de opsommingen leuker lezen, maar ik niet.

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-01 14:52
Gecompileerde code is code, en niet specifiek de source. Een .exe-bestand kan dan ook plaatjes en muziek bevatten, maar dan is het nog steeds code. De benaming gecompileerde code is niet fout, dough
Ok, toch prefereer ik, voor de duidelijkheid, de beestjes bij de (meest gebruikte) naam te noemen. Bij code denken volgens mij de meeste mensen aan een source-code.
Ik speel de nieuwste spellen helemaal niet,
Hoeft ook niet, daarbij doet het er niet toe wat jij speelt. Het is gewoon een tool die 2 jaar eerder in de meuk had kunnen verschijnen, op dit moment vind ik hem niet langer relevant. Maar dat is natuurlijk subjectief.
Dus jij bent de maker van het programma en kan zomaar het versienummer veranderen?
Maar jij bent de maker ook niet, als je nog eens goed leest is wat jij zegt "de nieuste versie 1.1" als in "de nieuwste versie VAN 1.1". Zo komt het iig over, en ik neem aan dat jij het over het programma, en niet over het versienummer hebt.
Serieus, wat denk je nou zelf? Is het erg logisch dat je opeens een mailtje krijgt met de mededeling dat je een keyboard-mod gewonnen hebt?
Ingaan op sarcastische opmerkingen is niet nodig ;) wij weten beiden waar het over gaat. Ik bedoel dus dat die zin mij niks zegt en dat ik om die reden mijn fantasie de vrije loop moet laten, creatief als ik ben kan ik dus tot dit soort oplossingen komen.
De kans is er gewoon dat een typo over het hoofd wordt gezien
Dat vind ik dus niet, typo's maak ik in FP en forum posts. Ik maak ze waarschijnlijk nu zelfs, maar zo'n opallende typo? Nah ja, ik moet je gelijk geven, het kan. Maar in combinatie met mijn andere punten kan ik toch beweren dat er van enige slordigheid wel sprake is.
Ik probeerde eens een andere aanpak dan het standaard verhaaltje van mij. Blijkbaar vind jij de opsommingen leuker lezen, maar ik niet.
Wil je dat ik heel eerlijk ben? Ja, ik vind praktisch alle meukpost's die ik van jou, Robert en wie dan ook heb gelezen beter dan dit. En als je mijn mening wilt over wat nou _echt_ een goede meukpost is wilt horen: tadaa. En natuurlijk kan het op tig manieren, maar dit vind ik dus... tja, minder.

[ Voor 4% gewijzigd door Randal Peelen op 23-05-2003 12:53 ]

http://twitter.com/randalpeelen

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:32

Beaves

Usque ad Finem

Je kan ook teveel zout op slakken gaan leggen, dit gaat helemaal nergens over. Iedereen weet wat er bedoeld wordt, ook wat er met een lap code bedoeld wordt.

Dat de meukpost tweakers.net onwaardig is gaat IMO helemaal nergens over, ik erger me er niet aan, net zoals 99,9999999% van de andere bezoekers.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr