Toon posts:

Illustrator 10 en PDF

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey...

Even ter info, ik ben niet zo heel lang bezig met AI, maar ik heb de volgende vraag.
Ik heb een AI bestand waarin gewerkt wordt met transparency. Als ik het bestand als .ai save dan houdt hij dit ook gewoon zo. Zodra ik het save als .pdf dan lijkt het of hij de transparantie niet overneemt.

Wat kan ik hier aan doen?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ligt aan PDF. In PDF 1.5 is transparantie opgenomen en jij werk waarschijnlijk nog met PDF 1.4. Als je AI hebt gekocht zit er als het goed is een apart boekje bij waar in staat hoe je transparantie kunt overbrengen. Lees dat eens door.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Kan ook met 1.4 en zelfs met 1.3 als je maar ff rekeining houdt met overdruk en andere inkt instellingen, tis in Illustrator toch al niet makkelijk voor een leek om met dergelijke instellingen te hannessen, maar ik zou toch maar in de instellingen kijken bij het omzetten naat pdf, je kunt de mogelijkheden vinden in het boekje waar mcDaedalus het over heeft.

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het boekje wat je moet hebben heet "Handboek voor afvlakken". Wat je dus in feite doet is alle transparante informatie verwijderen en vervangen door niet-transparante informatie. Het probleem hierbij is dat de afbeelding in stukjes geknipt moet worden en dat kan nogal veel tijd kosten of een slecht resultaat geven. Als het goed is staat er ergens op de CD van AI een plugin "Voorvertoning van Afvlakken" dat je kunt gebruiken om te kijken hoe het er uit komt te zien.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/