VBA: Waar slaat hij zelfgemaakte ikonen voor werkbalken op?

Pagina: 1
Acties:

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Redelijk unieke vraag hier, maar zou niet weten wie het wel weet. Op andere office fora krijg ik geen reactie.

Vraag: Ik heb in Word97/VBA allerlei code neergezet. Die code staat in de normal.dot
Nu ging die normal.dot ineens oude code uitvoeren (auto_new) die echter allang verwijderd was uit de normal.dot. Niets hielp meer, dus uiteindelijk alle code uit de oude normal.dot gehaald in een nieuwe normal.dot gezet en bijna alles werkte weer.

Bijna alles dus, want de ikonen die naar de code verwezen heb ik niet kunnen vinden in de oude normal.dot en dus niet meegekopieerd.

Deze heb ik toen met de hand weer toegevoegd, maar ik heb nu dus zelf ook nogal wat nieuwe ikonen gemaakt (bv een kleurenprinter ikoon dat output naar een andere printer in kleur verstuurd en die naast de ikoon van de gewone printer neergezet) en dat was best veel werk, die wil ik niet kwijt raken.

Weet iemand waar die iconen worden opgeslagen? Zodat ik ze apart kan zetten of in geval van nood kan kopieren naar een nieuwe normal.dot

Andere minder belangrijke vraag:
Als een icoon op de werkbalk staat, kan ik geen eigeschap of bron opvragen op te kijek naar welke code/macro hij verwijst. Ik kan wel de kleur/naam enzo aanpassen zeg maar alles wat opmaak betreft. Maar geen andere makro aansturen als ik per ongeluk de verkeerde aanstuur.
Dat kan ik me echter niet voorstellen, weet iemand misschien raad?

[ Voor 6% gewijzigd door ErikRo op 22-05-2003 23:54 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• ErikRo
Niemand?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Well, als ik een button wijzig en normal.dot weggooi, wordt het button-image gereset. Lijkt me redelijk logisch dat het daar in opgeslagen wordt. Als je je oude normal.dot ff renamed en opent in Word, en dan View > Toolbars > Customize doet, staat er onderin het window'tje dat opent "Save in [normal.dot]".

Als je daar old.dot (or whatever you made of it) invult, worden de in de oude .dot opgeslagen icons weer toegankelijk, dus je zet de desbetreffende toolbars aan, kopieert een knop (Copy Button Image zit onder de rechtermuisknop), selecteert normal.dot, plakt het image op de gewenste knop, selecteert old.dot, kopieert...

...enzovoort. Een toegankelijke knoppenlib heb ik niet voor je kunnen vinden, maar zo hoef je de icons iig niet opnieuw te maken.

[edit]Vraag 2:
Volgens mij is de knop een property van de macro, en niet omgekeerd: met View > Toolbars > Customize > Commands en dan de categorie Macro kan je de knoppen die je aan macro's hebt gekoppeld zien, even een andere knop aan de macro hangen kan niet: wel kan je de knop editen, of een andere macro-knop in je toolbar zetten. Maar dat wist je al.

[ Voor 24% gewijzigd door Rataplan op 26-05-2003 09:26 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

OK... is de vraag waar je image blijft, of waar de knop die je maakt blijft? De image sla je natuurlijk zelf ook nog in een mapje 'pics' oid op. Wat betreft de knoppen die op de werkbalken staan: die worden opgeslagen in de registry voor zover ik weet.
Ik test het ff, laat ik het meteen weten...

[editje]
Nee dus. De werkbalken die je zelf aanmaakt, met de knoppen die je zelf aanmaakt, worden in Normal.dot opgeslagen (zoals inderdaad ook te zien is in de dialog box als je ze aanmaakt). Waarschijnlijk is het dus verstandig deze regelmatig te back-uppen zodat je nooit (te) veel werk kwijtraakt.
[/editje]

[ Voor 36% gewijzigd door OZ-Gump op 26-05-2003 09:21 ]

My personal website

• ErikRo
Allebei bedankt voor julie antwoord.

Oz-Gump: je kunt wel zelfgewerkte werkbaken en hun knoppen overbrengennaar een ander sjabloon. namelijk via "macro beheer", tenminste theoretisch dan want ik heb nog niet getest :)
Echter als je alleen maar knoppen hebt, zonder een eigen werkbalk dan kun je ze niet overbrengen. Ik denk dat de enige manier is eerst een nieuwe eigen werkbalk te maken en daar de zelfgemaakte knoppen op te plaatsen. Dan kun je het geheel exporteren/opslaan. Niet helemaal wat ik wilde maar het komt in de buurt. Van de werkbalk zou je weer kunnen verplaatsen naar andere werkbalken, hoezo omslachtig :-)

Ok het is nog allemaal theorie, maar ik zal het eens gaan uittesten ;)

Edit: even getest, het is nog iets ingewikkelder, als je de werkbalken kopiert, gaat dat alleen naar de normal.dot niet naar een ander document.
En je hebt dan alleen iconen, je zal dus ook apart de macro's en/ofde vba code moeten kopieren, hij plakt het dan zelf weer aan elkaar.
Denk dat ik dit maar even ergens opschrijf, voor als GOT ineens geleegd wordt.

[ Voor 29% gewijzigd door ErikRo op 26-05-2003 20:57 ]