Toon posts:

[CAR] Speakers monteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een leuke marquant versterker, en 2 panasonic 13cm speakertjes. Plan is om er nog 2 15cm speakers bij te halen (ook marquant), en dan de boel in mn Kadett te bouwen.

Ik wil in mn hoedenplank die 15cm speakers zetten. Ik heb een sedan, dus de onderkant van de hoedenplank is van metaal. Heeft het zin om er toch nog een beetje mdf tussen te maken?

Voorin in het dashboard zitten 10cm gaten, maar daar wil ik 13cm in hebben. Nu is dat hele dashboard van dik karton, dus het gat groter maken is geen probleem. Voor de ophanging van die speakers is het natuurlijk niet goed dat het zacht materiaal is. Of maakt het met mijn setup niet zoveel uit? Het blijft budget spul natuurlijk...

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 21:22

Wok

Dakloos...

Misschien dat je kunt gaan werken met MDF-ringen? Voor de hoedenplank lijkt me dat ook een mooie oplossing. Gaat het metaal van de plank niet meteen meeklepperen als het ietsje harder gaat. Eventueel kun je dan aan de onderkant van de plank een beetje noppenschuim (van die matten bij de Gamma) plakken.

Tja, het dashboard. Kan ik je niet meteen verdere concrete tips over geven. Heb je misschien een picje van de plek waar de speakers moeten komen. Kan ik je misschiem verder helpen.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

goh.. leuke versterker! :P

ja.. zet er een paar mdf plaatjes tussen zetten; 12mm is zat.
En die speakers vóór... die kan je erin proppen en vastkitten/schroeven.

Andere optie; 13 cm naar achteren, 10 cm kopen voor voorin.

offtopic:
heb je je schoenen al weggegooid :P

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Die versterker doet het idd prima :) Heb m nu ff aan een AT voeding liggen. Ik zal vanmiddag ff foto's maken, dat maakt het mss wat duidelijker. Ik wil wel 15cm kopen, gebruik ik mn FreeBees ook nog es ergens voor...

offtopic:
nee, maar ik ben wel op mn sokken teruggereden met die schoen in de kofferbak ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff beter gekeken, en er blijkt gewoon een gat van een cm of 14 in mn deur te zitten, met bijbehorende gaten met rubber doppen om een kabel doorheen te duwen! Supercool dus :)

Volgende vraagje: hoe bevestig ik het plaatje mdf aan mn hoedenplank? gewoon gaatje in het metaal boren en schroeven van onderaf? Of zit het dan niet vast genoeg?

Ik heb verder weinig ervaring met mdf, hoe maak ik daar het makkelijst een rond gat in? De decoupeerzaag van mn pa is zo brak als het maar kan. Of kan je voor laten zagen bij de gamma? :)