Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] PC bouwen in yamakawa 713 DVD-speler

Pagina: 1
Acties:

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Topicstarter
Onlangs heeft mijn yammie's dvd drive hetbegeven. Aangezien deze dvd speler gebruikt maakt van een standaard pc dvd speler, een andere gekocht en hem eringezet, en het werkte weer.
Aangezien ik bang was dat dit niet zou werken, ook maar meteen een cyberhome dvd speler gekocht.
Ik heb dus nu 2 dvd spelers.

Ik loop nu met het idee om de yammie om te bouwen naar een pc.
Als ik de kast bekijk, dan zou er net ruimte moeten zijn om een moederboard en harde schijf te plaatsen naast de dvd speler.

De voeding zal waarschijnlijk extern moeten worden, maar aangezien het geheel toch onder de tv komt te staan is dit niet echt een bezwaar.

Het uiteindelijke doel is om een dvd speler/cd speler/mp3 speler/mpeg/avi speler te hebben.
Linux erop en een netwerkkaart erin om content op de hd te kunnen zetten.

Ik heb echter wel wat vraagjes, voordat ik hieraan wil beginnen.

1) het mooiste zou zijn als ik de huidige afstandsbediening kan blijven gebruiken, en het display kan aansturen. het gehele frontpanel is met 2 x 4 draadjes verbonden aan het moederboard van de yammi. Kunst wordt nu natuurlijk om het protocol dat gebruikt wordt te snappen. Zelf zat ik te denken om een scoop erop te zetten, en zien of dat iets oplevert, maar mischien zijn er eenvoudigere mogelijkheden.

2) gezien de geringe hoogte van de case, zal de tv-out kaart evenwijdig aan het moederboard moeten komen. Kan ik een converter bouwen die het rechtopstaande slot converteert naar een slot dat haaks staat?

3) heeft dit hele traject uberhaupt zin?

Alvast bedankt.

If you choose to criticise you choose your enemies

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-11 21:24

DaRoot

Some say...

1) Tja, dat moet je ff uitvissen, of met type-aanduidingen ff google-en...
2) Die converters zijn er wel ja
3) Of het zin heeft? Tja, als jij je beoogde doelstellingen haalt, dan wel. Toch? Je hebt iig als voordeel dat je de software makkelijk naar eigen inzichten kunt instellen.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

Emmeau schreef op 22 mei 2003 @ 22:55:
1) het mooiste zou zijn als ik de huidige afstandsbediening kan blijven gebruiken, en het display kan aansturen. het gehele frontpanel is met 2 x 4 draadjes verbonden aan het moederboard van de yammi. Kunst wordt nu natuurlijk om het protocol dat gebruikt wordt te snappen. Zelf zat ik te denken om een scoop erop te zetten, en zien of dat iets oplevert, maar mischien zijn er eenvoudigere mogelijkheden.
probeer m eerst eens serieel aan te sturen :)

voor die 2e: je kan een PCI riser van via proberen ....

[ Voor 6% gewijzigd door Kr3Kr op 22-05-2003 23:02 ]

Gregor van Egdom Krekr

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 09:06
ik weet dat alleen winamp makkelijk serieel is aan te sturen, maar ik zou ook niet gaan lopen kloten met dat protocol maar gewoon de schakelaars gebruiken en die serieel aansluiten en er een mooie proggie bij maken, AB kun je natuurlijk gebruiken met lirc, maar dan offer je wel weer een compoort op, ik hoop dat je er twee in je systeem hebt zitten

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 09:06
http://www.swen.uwaterloo.ca/~drayside/altinput/

is wel interessant, ook een joystick/pad is natuurlijk goed te verbouwen en op de inputknoppen aan te sluiten

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:22
ik heb zelf een lenco dvd speler en als ik geld genoeg heb ga ik die ombouwen naar divx/xvid/dvd en noem maar op, op basis van een via bordje

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:04
1) Je kan ook zelf een IR Ontvanger maken, en deze in je case maken. Die zijn bijna met alle A.B's tegebruiken ;)
Voor meer info: klik

2) Dat heet een PCI Riser Card, als ik het goed heb :)
Voor meer info: klik

3) Of het nut heeft :? Das iets wat je zelf moet beslissen :P

Suc6 :D
En wel pic's als je klaar bent he! :)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Topictitel wat verduidelijkt.

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

Ik zou als ik jouw was gewoon een LCD met een Hitachi (of de samsung kloon) controler kopen van dezelfde groote.
Ik heb namenlijk een vermoede dat het een lcd is dat uit kleine horizontale/verticale/diagonale streepjes.
daar kan je niet zoveel mee. Zo`n Hitachi lcd`tje is maar 15-25 euro (afhankelijk v.d. grootte)
Pagina: 1