Nieuw mobo: geen draadloze verbinding meer

Pagina: 1
Acties:

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-08 19:08

DouweGNL

Ik ben tof.

Topicstarter
Heb laatst mijn PC iets veranderd, en van een Asus P4B-MX (i845) moederbord naar een Asus P4PE (i845PE) overgestapt. Allemaal geweldig, werkte prima... totdat ik mijn PC voor de tweede keer na de Windows-installatie bootte. Er is geen draadloze netwerkverbinding meer!

Situatie:

Router (Linksys BEFW11S4) | >> (draadloos, Linksys WMP11) PC
| --- (UTP Cat5) PC

De router verdeelt het internet, en de PC die draadloos is verbonden met de router vind nu simpelweg geen draadloze connectie meer, terwijl deze wel aanwezig is.
Het is namelijk zo, als ik deze WMP11 netwerkkaart in een ander, oudere PC plug kan ik zo internetten.

Wat heb ik al gedaan:
- Drivers her-installed
- IRQ's nagekeken
- Van PCI slot gewisseld
- Windows XP overnieuw geinstalleerd

Weet iemand misschien een oplossing, zodat ik wel weer draadloos kan internetten?

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
wordt de wireless kaart wel aangegeven bij je netwerkverbindingen?
en zo ja wat gebeurt er dan als je met de rechter-muisknop die verbinding selecteert en kiest voor "herstellen" of inschakelen?

• DouweGNL

DouweGNL

Ik ben tof.

Topicstarter
Ja wordt herkent in Apparaatbeheer, apparaat werkt foutloos en ook de meegeleverde software zegt dat het apparaat 'Actief' is. Is dus alleen geen verbinding :s
Herstellen ook al geprobeerd, werkt niet.

• schwarzenegger
en je hebt bij de internet-opties ook aangegeven dat internetverkeer via LAN verloopt en je hebt bij het tcp/ip protocol ook aangegeven dat hij ip-adres krijgt van router (als die dhcp ondersteunt) of heb je zelf ip toegewezen?

heb je ook de goede key ingevoerd bij de instellingen van de netwerkkaart?
is er wel verkeer met router, knippert het lampje voor wireless verkeer?

[ Voor 26% gewijzigd door schwarzenegger op 22-05-2003 23:47 ]

• DouweGNL

DouweGNL

Ik ben tof.

Topicstarter
Ja, aangegeven dat Internet via LAN verloopt, en heb ook de juiste IP's opgegeven (DHCP uitgeschakeld).

Goede key ingevuld?
Lampje 'Wireless Link' brand, Wireless act knippert eens in de minuut eens...

• schwarzenegger
ja als jij wep-encryptie gebruikt om je wireless netwerk te beschermen zul je je moeten identificeren bij je accespoint. Het kan goed zijn dat je daar vroeger een bepaalde key hebt ingesteld en die key moet je dan wel invoeren bij de instellingen van je pcmcia kaartje.

je zit ook in het goede subnet?

probeer anders eens een ipadres te verkijgen via dhcp, kijken of het dan wel werkt.

[ Voor 19% gewijzigd door schwarzenegger op 23-05-2003 11:35 ]

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Heb je niet onderweg SSID broadcast uitgezet t.b.v. beveiliging? Dan zul je even je AP (handmatig) toe moeten voegen aan je configuratie. Anders kun je proberen nog een keer te scannen op access points.

You can't have everything. Where would you put it?

• DouweGNL

DouweGNL

Ik ben tof.

Topicstarter
SSID broacast staat aan, WEP uit... beide allebei al meerdere malen gechecked, klopt echt.

Subnet mask staat ook goed, DHCP eveneeens geprobeerd maar ook zonder resultaat.

Vanmiddag wel een kleine breag-trough: heb ongeveer 5 minuten een werekend netwerk-internetverbinding gehad... waarna het netwerk weer 'Not available' was.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik heb wel in andere topics gelezen dat er meer mensen zijn met die probleem met een WMP11. Vraag het dus een na bij linksys (telefonisch / mail /www.linksys* *.com *.nl)

Of zoek eens op wmp11

of kijk bij de experts

http://forum.wirelessnederland.n

[ Voor 14% gewijzigd door raymonvdm op 24-05-2003 09:17 ]

• DouweGNL

DouweGNL

Ik ben tof.

Topicstarter
Probleem wordt vager en vager: als ik de kaart de-installeer en daarna weer installeer wordt er zowaar een draadloze verbinding gevonden, met een 'Uitstekende' signaalsterkte... Echter, zodra ik reboot is de verbinding weer als sneeuw voor de zon verdwenen.

LinkSys al gebeld en het probleem voorgelegd... die man wist zo gauw ook niet wat er mis kon zijn :s
Pagina: 1