Toon posts:

[postfix] mail wil niet meer verzenden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb postfix geinstalleerd (en t was werkend) op mn FreeBSD server ... nou had ik vervolgens amavisd-new geinstalleerd, de master.cf en main.cf aangepast.

Maar nu wordt er geen mail meer verzonden vanuit de mail que. In de maillog file staat dit:

code:
1
May 22 22:41:40 intranet postfix/qmgr[5250]: warning: connect to transport smtp-amavis: No such file or directory

Ik wist dat ik een fout had gemaakt in de config, dus had ik die veranderd. Nu verwijst ie ipv. naar smtp-amavis , naar vscan ... Echter! Hij BLIJFT naar dat smtp-amavis zoeken, terwijl dat dus ECHT NIET meer in mn config staat.

Nou heb ik dat hele amavis even uit mn config gegooid. Maar blijkbaar pakt postfix nogsteeds de oude configuratie.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? En hoe gooi ik in hemelsnaam mailtjes uit mn outbound que?!?!? (kan er echt niets over vinden)

ps. ja ik heb mn postfix gereload ... gestopped ... gestart ... geflushed ... niets werkt :'(

Verwijderd

Heb je je config-bestanden wel geconverteerd naar .db? Postfix gebruikt die namelijk. Ik weet het commando zo niet meer maar dat staat wel ergens uitgelegd bovenin een config-bestand.

update: commando is dus 'postmap'

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 22:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
postmap is voor t converteren van je virtual en transport database... maar das bij mij niet nodig, want ik maak gebruik van mysql.