[Director] Gestoorde sprite

Pagina: 1
Acties:

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
In mijn director bestand heb ik een aantal quicktime bestanden staan waar soms een aantal sprites overheen vallen als ze afgespeeld worden. Omdat de filmpjes niet op Direct-to-stage staan komt het filmpje gewoon naar voren en valt over de sprites heen.

Nu is er van al die sprites eentje die door het filmpje heen begint te flikkeren en te storen als het filmpje afgespeeld word terwijl alle andere sprites gewoon naar de achtergrond gaan. Ik heb het ook al zo gemaakt dat die sprite verdwijnt als het filmpje begint, maar toch stoort ie er dan doorheen. Is dit een bug in director of kan ik er nu gewoon niks van?

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
tja wat is er anders aan die sprite zou ik dan wel effe meezeggen...

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
hobbit_be schreef op 22 May 2003 @ 22:43:
tja wat is er anders aan die sprite zou ik dan wel effe meezeggen...
Helemaal niks... is gewoon een plaatje net als al die andere

• hobbit_be
Barracuda_82 schreef op 22 mei 2003 @ 22:56:
[...]
Helemaal niks... is gewoon een plaatje net als al die andere
ok :) maar geef effe duidelijk en kort aan wat je bedoelt met naar 'achteren' enzo. Voor jouw is het misschien duidelijk maar iemand langs deze kant verstaat er te weinig van om je te helpen. Beschrijf het effect - of je Lingo gebruikt etc... wat is naar achteren vallen??? gewoon duidelijk effe zeggen...

Meestal zijn die storigen zogenaamde Z-Fights maar daarvoor moet in feite al lingo gebruiken (en het verkeerd doen). Ook als je twee Movies (ie video) over elkaar legt gebeurt dit soms...

In director zitten quasi geen 'bugs' - maar het is nooit erg duidelijk als er iets gebeurt.

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
hobbit_be schreef op 23 mei 2003 @ 01:41:
[...]

ok :) maar geef effe duidelijk en kort aan wat je bedoelt met naar 'achteren' enzo. Voor jouw is het misschien duidelijk maar iemand langs deze kant verstaat er te weinig van om je te helpen. Beschrijf het effect - of je Lingo gebruikt etc... wat is naar achteren vallen??? gewoon duidelijk effe zeggen...

Meestal zijn die storigen zogenaamde Z-Fights maar daarvoor moet in feite al lingo gebruiken (en het verkeerd doen). Ook als je twee Movies (ie video) over elkaar legt gebeurt dit soms...

In director zitten quasi geen 'bugs' - maar het is nooit erg duidelijk als er iets gebeurt.
Ik heb het probleem gelukkig al opgelost... het bleek een andere sprite (een textveld) te zijn dat voor de problemen zorgde.

Wat ik bedoelde is dat wanneer je een filmfragment in director afspeelt die niet op direct-to-stage staat, dat deze dan over álle andere sprites heen komt te staan, ongeacht de volgorde in de score. Als je het filmfragment op DTS zet kun je deze gaan masken en andere sprites eroverheen laten vallen, maar dit doet de performance geen goed.

Nu blijkt dus dat een filmfragment over gewone bitmap sprites heen gaat, maar niet goed over de tekstvelden.

Ik hoop dat ik mijn (ex)probleem zo goed uitgelegd heb... het is altijd moeilijk om zoiets vaags uit te leggen.

• Folkert
  • Laatst online: 10-07 07:58
Kom het ook wel vaak tegen. Gebruik movies alleen kaal als movies. Heb verder ook met masks gewerkt (QuickTimeMask) maar ook dat is niet echt stabiel. Hou de films gewoon kaal en zorg dat er niks over of onder zit....
En dat er geen bugs zitten in Director? Hm, de eerste die ik dat hoor zeggen... ;)

Was bijna toe aan een andere monitor aangezien ik mijn huidige zo ongeveer het raam had uitgegooid uit frustratie over de bugs in Director (8.5) |:( |:(
Werk nu met MX en dat is wel stukken stabieler... :)

Verwijderd

Ik heb het zelfde ook gehad, mijn oplossing met lingo, het textveld buiten het scherm te zetten/positioneren, als ik hem weer terug wil hebben, zet ik hem weer op de juiste x/y positie.

• hobbit_be
ok snap hem nu :) ben blij dat je het zelf hebt gevonden. Overigens prop ik al mijn video nu mooi als Flash MX member (klein en krachtig, maar wel niet aan te raden voor DV quality :) ...
Pagina: 1