pen drive user ervaringen

Pagina: 1
Acties:

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Topicstarter
Ik ben nu de eigenaar van een USB 2.0 Plex Flash van 128Mb.

En haal zo'n 4 Mb per seconden tranfser rate :-p

Ik vroeg mijn af wat de ervaringen van andere tweakers zijn ( tweakers met een 512 Mb pen drive op 300kb/s USB 1 ofzo ???? )

Dus wat voor flash pennekes bezitten jullie en wat vinden jullie van de snelheid enzo

There is no place like ::1

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:35

ReLight

echo("What Now ? !")

64Mb Sweex Pen usb 1.1
Lekker standaard, erg simpel in kantoor omgeving. DE kerst/sinterklaas gadget voor 2003 op de kantoren en diensten sector.
Enkele voorwaarde voor max. gebruik: Altijd om je nek hebben hangen.

Alle anti floppy beveiligingen mogen herzien worden tegen dit soort portable drives. Weer een markt. (want de PDA moet natuurlijk wel aangeloten kunnen worden via usb)

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Duex XP mp3 speler :D
128 mb :)

Usb 1.1.

Gaat prima :)

Duurt 256 seconden voor 128 mb :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Topicstarter
Yep, altijd pendrive meenemen.

Zelf heb ik er een gekocht omdat ik er genoeg van heb om printer drivers ( 14 MB ) of detonator drivers ( maar zo'n lieve 34 MB ) of bij mijn ouders to downloaden...via telefoonlijn, of op 40 disketters, waarvan zeker 3 onderweg sneuvelen.

Maar wat zijn ongeveer de tijden van het kopieeren van bestanden van en naar de pendrive. Zoals al gezegd, ik haal echt zo'n 4 MB/s....Plextor rulez..en is redelijk duur. Maar ben vooral ge-interreseerd wat de snelheden van USB 1.1 zouden zijn. Want ja, mijn ouders moeten ook maar aan de Pen Drive.

= na veel gezeik met diskettes heb ik een hekel aan diskettes overgehouden =

Verwijderd

Ik heb de USB 1 versie nu al denk bijna een jaar, gebruik hem dagelijks, en heb genoeg aan de 64Mb versie omdat ik vaak ga zippen. Heb een paar keer gehad dat het transfer lampje uitging, en daarna bleek dat het er toch niet op stond. Heb na een nieuwe install van winxp er geen last meer van.

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-03 01:52
Heb een Jetflash 128M USB 1.1
Op een Win2K/2.4Ghz met USB 2.0 doe ik ca 1Mb/seconde.

De Pendrive heb ik ingedeeld in een secured en unsecured gebied.
Dit bemoelijkt iig onnozele vinders om zomaar met data aan de haal te gaan. Voorts een readme.txt in de maindir gezet met het verzoek om de Pendrive tegen beloning terug te bezorgen.

Gebruik 'm vooral om overal waar ik wil VNC & Win/Total_Commander te gebruiken en om PC's in DOS te kunnen booten. Daarnaast staan wat standaard Eth & Wifi drivers en enige (werk)documentatie.
Voorts bevat het secured gedeelte een password tool waarmee ik m'n (vele) passwords onthou.

In vergelijk met floppy is het echt geweldig. Alleen jammer dat die Jetflash geen koortje heeft, kan 'm dus niet om m'n nek hangen. Ben er overigens zeer zuinig op en laat hem nooit zitten in de PC. Tis toch data.

Leuke anecdote:
Wat maanden geleden, vond een collega een 32Mb pendrive op de parkeerplaats.
Hij dacht (n00b) dat het een kapotte aansteker was en flikkerde dat ding weer weg.

Weken later zag m'n collega, mijn (nieuwe) gadget en vroeg wat dat nu weer was. Vervolgens daagde het bij hem :o

Wij als een speer terug naar de parkeerplaats om de vermeende aansteker te zoeken. Ja hoor, hij lag een beetje weggetrapt, in het zand.
In de PC gedaan, en geloof het of niet, hij deed het. Terwijl dat ding zeker weken in de regen, kou en sneeuw had gelegen.

Stonden een zooi (privé & helaas errug brave) foto's op. Ook stonden er een paar password keys op die ik >:) gebruikte om het userid/naam enz. terug te halen.

Het leuk(st)e moment }) was vervolgens om de eigenaar (in het zelfde bedrijf) te confronteren met z'n verloren gewaande eigendom.

[ Voor 12% gewijzigd door PtrO op 23-05-2003 12:10 ]

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:53
@PtRO
Vraagje, hoe laat jij je pc's booten in dos met een pendrive? Dit is namelijk voor mijn werk een echte uitkomst. Aangezien we hier meer dan 400 pc's hebben staan en om nou voor het imagen iedere keer de biossen in te gaan wachtwoord in te vullen en dan diskette aan te zetten en te booten naar dos vind ik beetje gaar.
Is het mogelijk bij iedere pc met USB?! Wij hebben namelijk Dell pc's staan GX 240.

Thanks alvast

Verwijderd

PQI Traveling Disk 128 MB
USB 1
12 Mbit/s transfer

Verwijderd

in de bios de boot seq aanpassen denk ik : cdrom, usb-drive, c, a

als je bios het ondersteund natuurlijk

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 12:30 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:53
Heb het net gechecked, maar ze ondersteunen het niet... =(
Darn.
Misschien dat ze een biosupdate hebben die het wel gaat ondersteunen.
Nou ja. dan hebben ze pech hier op m'n werk, dan maar handmatig de boel omzetten.
Thanks iedergeval voor het antwoord.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Topicstarter
Tijd om mijn vader maar eens van zijn diskettes af te helpen en op een USB 1.1 32 Pendrive-je te gooien.

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-03 01:52
NielsOveres schreef op 23 mei 2003 @ 12:15:
@PtRO
Vraagje, hoe laat jij je pc's booten in dos met een pendrive?.....
Als gezegd, werkt, alleen maar met PC's die dit in de BIOS ondersteunen.
De Dell's GX240's (en vele andere PC's) kunnen/hebben dat niet.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Pagina: 1