Toon posts:

[Linux] Sharepointserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik zit met een klein probleempje.... nou ja, klein, ligt eraan hoe je het bekijkt..

Ik ben op het moment een (min of meer) trotse eigenaar van een laptop verstrekt door de TU/e (je weet wel, die Toshiba 6100). Er staat leuk Windows2000 op, maar ik heb er inmiddels al weer XP opgezet.

Bij ons op de faculteit (Industrial Design) werken we met een portfolio systeem dat draait onder sharepoint. Alles werkt wel redelijk (zoals microsoft technologie betaamt, staat de server meer stil dan dat ie loopt, maar dat zijn we gewend van Dhr. Gates)

Nu komt het probleem, ik wil een unix variant (linux of freebsd, ik weet het nog niet zeker, ligt aan een paar dingen) instaleren op mijn laptop.

Ik weet nu dus niet of ik de sharepoint server op een of andere manier kan benaderen op mijn unix-laptop.

Ik heb voor dit probleem al een paar leden van de computer-vereniging Stack in Eindhoven voorgelegd, zonder resultaat, zij wisten van nix... ook ben ik nu al weken bezig om het web af te struinen naar een antwoord. Het lijkt wel of neimand anders het idee heeft gehad om een unix-bak op een sharepoint server aan te sluiten....

Weet iemand of het mogelijk is, en zo ja, HOE???? :? :? :? :?

(alvast bedankt)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 22:25 . Reden: spellingsfoutjes.. 8)7 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:27

voodooless

Sound is no voodoo!

Freebsd op de laptop lijkt me problemantisch omdat de hardware support een stuk minder is dan van linux. Maarja, je moet even kijken wat freebsd allemaal ondersteund.

Voor linux support van sharepoint kijk eens op http://www.sf.net en zoek op "sharepoint". Je vind dan een 4 tal projecten waar je misschien wat aan hebt...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gekeken wat SourceForge ophoest, maar ik herrinner me nu weer dat ik er al eens geweest ben.

De resultaten die hij geeft zijn servers. Deze draait bij ons al, ik moet weten hoe ik een client in moet stellen...

Volgens mij zijn er 3 methoden:
*Samba
*LDAP
*hier ban ik de naam van kwijt, maar je kon je outlook-mappen hiermee bekijken...

maar niemand kon mij vertellen welke...

Verwijderd

Hoe wil je die SharePoint server benaderen?

SPS heeft een web interface die zal wel werken. Als SPS op integrated security staat (ofwel inloggen met windows accounts) kan je je alleen niet aanmelden.

SPS ondersteund ook WebDAV, dat is een open standaard die ook door andere platformen ondersteund zou moeten worden. Dat geeft je de 'windows explorer' of web folders interface op de SharePoint document store. Daar moet je wel toegang toe kunnen krijgen al zou het integrated security probleempje daar ook wel eens kunnen spelen.

/me weet wel wat van SharePoint maar nix van linuxen

Verwijderd

Topicstarter
euhm... dat zijn vragen die me nog nooit gesteld zijn :? :? :?

ik ben slechts de gebruiker, zullen we maar zeggen...

maar:
Ik weet idd dat er een webinterface is, die gebruik ik nu ook al veelvuldig, maar om bestanden te uploaden, moet ik een "gewoon" bestandsvenstertje gebruiken, een windows-explorerwindows (dat klinkt raar, zal het ook wel zijn..)

En over dat Intergarated Security heb ik geen idee... maar als ik thuis inlog op de server (van buiten ons TUE-domein), moet ik wel laten zien dat in een account heb op het domein. Heeft dit er mee te maken?

kwa kennis ben ik eigenlijk een ammatuer met een redelijk inzicht in dingen, en een grote wil voor experimenteren... (de bekende Trail and Error methode..)

Verwijderd

Via de webinterface kan je normaal ook uploaden. Kan er natuurlijk uitgesloopt zijn.

Die windows-explorerwindows interface moet je ook met andere os-en kunnen gebruiken. Dat is geen microsoft-only protocol. DDS.NL (dacht een Microsoft vrije zone) gebruikt het bijvoorbeeld ook, kan je gewoon files naar hun server ftp-en door te slepen in je windows explorer.
In Windows zit dus standaard een Webdav client ingebouwd. Handig dat Windows ;)
Zoiets moet je dus hebben..

Als ik webdav linux intik in Google krijg ik wel eea. Sterkte :)
Pagina: 1