Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Zelf game console bouwen!

Pagina: 1
Acties:
  • 312 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik was al een even bezig met het idee om een mini pc te bouwen, maar nu lijkt me het nog leuker om een eigen game console te bouwen. Dit is uiteraard alles behalve makkelijk. Ik heb het namelijk niet over een tower game pc maar een game pc met omvang van een ps2.

Er bestaan een aantal mooie kasten voor een mini-pc, hier zijn helaas alleen via plankjes zonder agp slot en de mogelijkheid voor een snellere cpu voor op de markt

Wat ik wil doen:

Zoeken naar een moederbord met de meeste kleine omvang maar toch de mogelijkheid voor een p4 of xp cpu, drr geheugen en een agp slot.

Zoeken naar een kast/behuizing met een kleine omvang goed voor het huishouden van de benodigde hardware voor een game pc. Dit kan ook een behuizing van een video recorder ect. zijn. Als het maar een coole vorm heeft en recht kan staan als een ps2

Zoeken naar de geschikte hardware, cpu moet een goed gekoeld kunnen worden, videokaart moet tevens goed gekoeld kunnen worden, dit alles in een zo stil mogenlijke oplossing. Grote snelle hd teven zo stil mogelijk, Stille voeding, Slimline dvdrom drive, enz

Nou het is mogelijk maar het is zeker niet makkelijk

Wat ik in gedachte had (of het mogelijk is weet ik niet)

Mooie platte kast/behuizing zoals de minipc van procase, of iets anders , zelf voorzien van de beste airflow mogelijk in de kast dmv past fans
Moederbord met een moderne chipset, zelf voorzien van heatsinks ipv fans
Cpu liefst Amd, maar Intel heeft een heatspreader. Lieft zo snel mogelijk model binnen de bekering van temperatuur en koeling
Koeler, zelfgemaakte oplossing (zalman, heatpipe ect)
Video kaart liefst ati, koeling zelfgemaakte oplossing. (riser oplossing?)
Hd 120 gb stille hd
Voeding stille oplossing (zalman) koeling zelf aanpassen
enz.

Dit is maar een snelle uitleg, ik het hele geburen uitgebreid in mijn hoofd, ik wil er even over 'brainstormen'

Lijkt jullie dit wat?

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-10 22:56

Blaz0r

:)

wat d8 je van een http://www.shuttle.com/index6.html kleine mooie behuizing.

Te verkrijgen in:

p4: SB52G2: agp slot ddr enzzz
athlonXp: SN45G nforce2 400 chipset agp slot ddr enzz

Bijna kant en klaar, alleen nog processor geheugen en videokaart.

// edit

bordjes zijn ook los te koop, voor als je zelf wat wil knutselen ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Blaz0r op 22-05-2003 22:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja is zeker leuk maar ik wil dus verder als dat, ik vind de suttle behuizing niet mooi, ik wil echt een slimline behuizing, Misschien is het wel een iedee om een laptop moederbord te gebruiken, maar dat zit je weer met een onboard videokaart, Het moet dus echt een game console worden die ik zo kan oppakken en mee weg lopen, en als het even kan op 12v laten draaien

//edit

Dat is mooi ik wist niet dat die los te koop waren, zijn deze wel een beetje preformance waardig voor een game console?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 22:21 ]

• Blaz0r

Blaz0r

je wilt dus je videokaart plat erin hebben ofzo? :S

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08 20:29
Je zou een losse voeding op 12 volt kunnen kopen. In de siemens multimedia box die laast voorbij kwam zit een 19v voeding. Maar die doet het ook op accu van de auto.

• Blaz0r

Blaz0r

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 22:19:
...

Dat is mooi ik wist niet dat die los te koop waren, zijn deze wel een beetje preformance waardig voor een game console?
Ja zijn net zo snel als gewone mobo's alleen zitten er niet alle toeters en bellen op, sata enzz om het bordje klein te houden.

Verwijderd

Topicstarter
Blaz0r schreef op 22 mei 2003 @ 22:21:
je wilt dus je videokaart plat erin hebben ofzo? :S
Als dat even kan wel, ik weet alleen niet of er dergelijke riser bestaan voor agp, ivm een zo plat mogelijke pc lijkt met dat ideaal

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 22:26
Koop dan een X-Box of een PS2. Dit lijkt me een beetje nutteloos als je hem alleen voor spellen spelen wilt gebruiken.

En het lijkt me al helemaal niet betaalbaar als je met laptop moederborden aan komt kakken ... Maar ik weet natuurlijk niet wat voor budget je in gedachten hebt ?!

En het lijkt me ook nutteloos om een laptop te gaan demonteren om in een andere kast te bouwen, koop dan gewoon een laptop.

-

• Blaz0r

Blaz0r

Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 22:24:
[...]

Als dat even kan wel, ik weet alleen niet of er dergelijke riser bestaan voor agp, ivm een zo plat mogelijke pc lijkt met dat ideaal
Dat zou je natuurlijk zelf moeten modden mbv een ander agp slot stuk van een oude kaart om in het slot te doen en wat draden solderen, maar een makkelijk werkje lijkt het me niet.

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 08:31

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Als game console wil ik je wel wat aanraden

soort VIA Epia voor P4

en als je geen onbaord videokaart wil gebruiken dan raad ik aan om hier eens te kijken

http://www.mini-itx.com/store/default.asp?c=8#p170

• Blaz0r

Blaz0r

SimplyMe schreef op 22 May 2003 @ 22:28:
Als game console wil ik je wel wat aanraden

soort VIA Epia voor P4

en als je geen onbaord videokaart wil gebruiken dan raad ik aan om hier eens te kijken

http://www.mini-itx.com/store/default.asp?c=8#p170
Ja maar in die epia zit weer geen agp slot voor een goeie video kaart, die je in een "home made console" toch wel nodig zal hebben.

// edit

mischien is die mini itx wel wat, ziet er wel mooi uit, en zeer plat. kweet alleen niet of ie snel genoeg voor jou is.

Afbeeldingslocatie: http://www.mini-itx.com/news/images/story0161a.jpg

• Black or Silver Hush Mini-ITX PC Enclosure
• VIA EPIA M Mini-ITX Form Factor motherboard
• 933MHz or 1GHz Nehemiah VIA C3 CPU
• VIA CLE266 Chipset
• Passive cooling solution utilising heatsink linked to finned chassis
• 128MB PC2100 DDR RAM (configurable up to 1GB)
• 40Gb Seagate Barracuda Hard Drive (configurable up to 120Gb)
• TEAC Slimline CD, DVD or Combo DVD/CDRW Drive
• 6-Channel Audio and SP/DIF
• VGA and TV-Out (RCA and S-Video)
• 10/100 Base-T Ethernet Port
• 4 x USB 2.0 Ports
• 2 x IEEE 1394 Firewire Ports
• Serial, Parallel, Mouse, Keyboard Ports
• 32MB Integrated VIA "Castlerock" Graphics with MPEG2 Decoder
• Full-length PCI Slot for PCI Expansion
• External Universal 110V - 240V Power Supply
• Supplied without Operating System (or with Windows XP Pre-installed)
• Case dimensions: 370mm x 340mm x 59mm (W X D x H)

[ Voor 253% gewijzigd door Blaz0r op 22-05-2003 22:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Juicy schreef op 22 May 2003 @ 22:25:
Koop dan een X-Box of een PS2. Dit lijkt me een beetje nutteloos als je hem alleen voor spellen spelen wilt gebruiken.

En het lijkt me al helemaal niet betaalbaar als je met laptop moederborden aan komt kakken ... Maar ik weet natuurlijk niet wat voor budget je in gedachten hebt ?!

En het lijkt me ook nutteloos om een laptop te gaan demonteren om in een andere kast te bouwen, koop dan gewoon een laptop.
Ik snap wat je bedoelt het zijn maar wilde ideën, ik wil dus een extra's pc die super klein is maar wel de preformance heeft van een super snelle bak, ik wil deze natuurlijk niet allen gebruiken voor games, maar dit ik wil gewoon een game waardige snelle mini pc bouwen met de omvang van een game console, maar deze natuurlijk ook gebruiken op mijn kamer om te internetten enz en dan zo kunnen op pakken en even gamen/internetten/tikken enz, op een lcd scherm, tv, in de auto enz

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 22:26
Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 22:31:
[...]

Ik snap wat je bedoelt het zijn maar wilde ideën, ik wil dus een extra's pc die super klein is maar wel de preformance heeft van een super snelle bak, ik wil deze natuurlijk niet allen gebruiken voor games, maar dit ik wil gewoon een game waardige snelle mini pc bouwen met de omvang van een game console, maar deze natuurlijk ook gebruiken op mijn kamer om te internetten enz en dan zo kunnen op pakken en even gamen/internetten/tikken enz, op een lcd scherm, tv, in de auto enz
Laptop dus ;)

-

• T7D_Sneezy
  • Laatst online: 25-11 23:19
alienware heeft van die kleine pc's . misschien daar ff kijken

http://www.alienware.com

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 20:07

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ik kan erg weinig toevoegen, maar als ik de openingspost zie, dan zie ik heel veel trug komen van wat mensen al "standaard" willen bereiken: zo snel mogelijk, maar niet te groot, zo stil mogelijk, mooie kast, snelle hdd, en kleine voeding: dat zijn dingen die al in normale kasten aandacht nodig hebben.....

Ik kan je slechts paar tips geven: Ik heb hier naast me een pc staan (merkloos), die in een kastje zit van 30*30*7 (iets dikker dan PS2). Daarin zit een mobo, waarin een pIII of Celeron in kan, uiteraard zijn dit geen graphic monsters meer, en er zit onboard video op....van middelmatige kwaliteit. De hdd kun je erin stoppen wat je wil natuurlijk.

Verder als andere oplossing, ik heb een voeding (echter maar 145 watt, uiteraard atx) van 8*8*8 met 8cm van erin...vrij geruisloos en erg compact, maar weet niet of dit voldoende is voor een goede videokaart mte XP proc.....

nogmaals het kan allemala wel, maar ter grote van een PS2 zal je niet lukken, denk aan het blok die op de proc gaat alleen al veel hoger is dan de dikte van ps2!!!!

maar iig veel suc6 en ik zal dit topic in de gaten houden :).

T60P Widescreen

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

nogmaals het kan allemala wel, maar ter grote van een PS2 zal je niet lukken, denk aan het blok die op de proc gaat alleen al veel hoger is dan de dikte van ps2!!!!
Daarnaast passen er in dergelijke mini-atx cases vaak alleen lowprofile pci-kaarten en is de gemiddelde videokaart dus automatisch ook al niet mogelijk, en wat blijft er dan nog van je game-console over??

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik weet iig dat er agp risers bestaan, heb ze alleen zelf nooit kunnen vinden in nederland (had er ooit een nodig)

Topic titel: Zelf game cosole bouwen!
moet dat niet game console zijn :P

Verwijderd

neem dan i.p.v een APG videokaart een PCI videokaart.. zo'n PCI Riser bestaat wel.. kheb er zelf ook 1

Verwijderd

Blaz0r schreef op 22 May 2003 @ 22:29:
[...]

Ja maar in die epia zit weer geen agp slot voor een goeie video kaart, die je in een "home made console" toch wel nodig zal hebben.

// edit

mischien is die mini itx wel wat, ziet er wel mooi uit, en zeer plat. kweet alleen niet of ie snel genoeg voor jou is.

[afbeelding]

• VIA CLE266 Chipset
• 4 x USB 2.0 Ports
dat ziet er wel mooi uit

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://di.dell.com/images/emea/products/optix/sx260_iso.jpg

zoiets formaat? kan je net zo goed meteen een dell kopen

Chassis
-Height: 9.72" (24.7cm)
-Width: 3.35" (8.5cm)
-Depth: 9.53" (24.2cm)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 22:14 ]

Verwijderd

Dat model van dell is volgens mij alleen een domme terminal om aan te sluiten op netwerken. Daar zit volgens mij nog geen harde schijf in en de video kaart is al helemaal bagger.
En om het nog erger te maken waarschijnlijk draait ie Embedded Windows XP.
Of dit nou de oplossing is ???

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Die DEll is een volledige pc met P4 (Video weet ik niet).

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

Topicstarter
wat zijn de afmeting van een shuttle bordje eigenlijk?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 21:46

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Blaz0r schreef op 22 May 2003 @ 22:29:
[...]

// edit

[afbeelding]

• VIA CLE266 Chipset
• 4 x USB 2.0 Ports
Helaas is zoiets voor de TS verre van interessant omdat een 1GHz VIA Epia de CPU-power van een 500 MHz Celeron heeft...
Ik kan em idd aanraden een leuke kast te kopen (bouwen?) en daarin een Shuttle bord te stoppen. Deze zijn klein, hebben goede performance, zit al een GeForce4MX in (in de nForce2 variant dan, geen grafische hoogvlieger, maar je kunt ermee gamen en is naderhand makkelijk te vervangen) en je zou ook kunnen denken om er een low-profile videokaart in te stoppen (Club3D Radeon 9100 anyone?).
Hope this may be of any help :)

[ Voor 5% gewijzigd door --MeAngry-- op 30-05-2003 10:21 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• Wenamba
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-10 10:07
Wanneer een riser geen optie zou zijn, kan je altijd ook kijken naar videokaarten met een smalle printplaat. Voor netwerkkaarten is dat al redelijk normaal, maar volgens mij heb je tegenwoordig ook videokaarten ook dit soort maatjes.

http://www.nieuwemaker.nl

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-11 17:59
behuizing: koop een PS2, en sloop de hardware eruit :+
HD en dvd speler: laptop versies
alleen hoe je er fatsoenlijk een AGP kaart in krijgt weet ik niet

TheS4ndm4n#1919

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-11 21:55
Neem gewoon een Via Epia M1000 met een snelle PCI videokaart, (gf4MX oid) en sluit deze aan op je TV. Een tv heeft toch maar een lage resolutie dus alle spellen zullen op die GF4MX wel goed draaien :). Er zijn genoeg kleine kasten voor de epia te krijgen.

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

er zijn vast van die mini-moederbordjes met een onboard videokaart..

Heb je een GF 4 (mx) dus nie echt het beste wat er is, maar is iig wel iets..

en persoonlijk zou ik wel voor de shuttle gaan, als ik zoiets kleins zou willen hebben..

Verwijderd

Mini, nog meer mini, Miniatuur, BookPC, FlexATX of een grote Arcade ?

Er zijn genoeg gasten die een PC in een NES, PSX, X-box, PS2, Atari, TV, VCR etc gebouwd hebben - ik kom ze in ieder geval regelmatig tegen op moddingsites.

En anders bouw je een eigen behuizing, desnoods oorlogsproof

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 13:59 ]

Verwijderd

Of je neemt een klein mobo, en bouwt daar zelf een case bij... het is even passen en meten, maar met een beetje geluk wordt het wel mooier en origineler en beter (etc. ;)) :)

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:35

Maximus

There is no substitute

je bouwt gewoon zelf een case :)
zorgt voor kleine onderdelen :) en van een kleine videokaart sloop je dat ijzeren dinkie af, die hem stevig houd en naja dan bouw je zelf een case :)

PhD i.o.

Verwijderd

Ga eens naar http://www.powerparts.nl/ klik op 'BareBones' is die niet gaaf ?
Pagina: 1