There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
en je gebruikt het gastaccount?
of heb je gewoon een map op delen gezet en log je op beide pc's niet in met dezelfde username en password?
of heb je gewoon een map op delen gezet en log je op beide pc's niet in met dezelfde username en password?
nee ik gebruik niet het gastaccount.
ik log gewoon met dezelfde naam in.
maar hoe gaat het dan als mijn ouders met een andere naam inloggen? Gebruiker bijvoorbeeld?
dan is er op de workstation ingelogd met Gebruiker en op de laptop met de naam Zym0tiC
in deze situatie moet dus alleen de laptop de shares van de workstation bekijken en niet andersom
ik log gewoon met dezelfde naam in.
maar hoe gaat het dan als mijn ouders met een andere naam inloggen? Gebruiker bijvoorbeeld?
dan is er op de workstation ingelogd met Gebruiker en op de laptop met de naam Zym0tiC
in deze situatie moet dus alleen de laptop de shares van de workstation bekijken en niet andersom
volgens mij moet je op beide dezelfde accounts hebben anders kun je die shares niet bekijken tenzij je gast-accoutn activeert maar dan kan iedereen er snuffelen.
of je moet natuurlijk een wachtwoord voor je gast account maken, right?
volgens mij kun je op gastaccount geen wachtwoord maken.....Zym0tiC schreef op 22 mei 2003 @ 23:05:
of je moet natuurlijk een wachtwoord voor je gast account maken, right?
je moet gewoon op beide pc's dezelfde accounts aanmaken dus als je op de ene inlogt met Jan dan moet op de andere pc ook Jan voorkomen als useraccount, je hoeft niet perse met dezelfde accounts ingelogd te zijn......
stukkie uit de FAQ van NT:
Hoe benader ik shares op een andere computer?
Dit is een vraag die je ook nog wel eens de kop op ziet steken. Mensen hebben meerdere PCs, eentje (of meerdere) op Windows 9X (95, 98, 98SE, ME) gebaseerd, en een andere PC voorzien van een NT (4.0 / 5.0 (Windows 2000)) versie. Dit kan een Workstation of een Server zijn. Men maakt dan Shares aan op beide machines, maar men kan met de op NT gebaseerde PC wel bij de shares van de op 9X gebaseerde PC komen, maar andersom niet.
Dit zit hem in het feit dat het stukje networking in NT anders aangepakt wordt.
Als jij met een 9X PC bij een NT machine wilt, moet de username en password die jij gebruikt op de 9X PC, bekend zijn op de op NT gebaseerde machine, anders krijg je namelijk geen toegang. Dan krijg je namelijk een venstertje wat aangeeft dat je een password moet ingeven, en wat je daar ook intiept, je zult geen toegang krijgen.
Er zijn twee manieren om dit te verhelpen :
Iedereen die naar jouw machine wil connecten toegang geven :
Die is heel simpel. Haal het "Guest" Account van disabled af. Klaar. (Dan is er ook geen enkele belemmering meer om op jouw machine te komen vanaf het netwerk ! Denk hieraan bij eventuele LAN-parties !)
Specifieke users toegang geven naar jouw machine :
Zorg ervoor dat je op de op NT gebaseerde PC(s) de Useraccounts aanmaakt die je gebruikt om aan te melden op de 9x PCs. De useraccounts moeten qua naam en password exact overeenkomen met de gebruikte usernaam en password op de 9X PC
[ Voor 64% gewijzigd door schwarzenegger op 22-05-2003 23:07 ]
ok thnx, ik ga morgen eens aan de slag
wat je ook kan proberen is naast de rechten die je geeft met het delen is bij de beveiliging ook rechten uit delen (tab blad ernaast). verder is het onzin om 2 gebruikers aan te maken met de zelfde naam want als jij je gast account ergens rechten op geeft dan moet iedereen er bij kunnen.
hij zegt juist dat ie het gastaccount niet aan heeft staan.... en je kunt opmaken dat hij dat ook niet zomaar wil omdat hij op gastaccount dan een wachtwoord wil plaatsen en dat gaat helaas niet.Lange Draak schreef op 22 May 2003 @ 23:12:
wat je ook kan proberen is naast de rechten die je geeft met het delen is bij de beveiliging ook rechten uit delen (tab blad ernaast). verder is het onzin om 2 gebruikers aan te maken met de zelfde naam want als jij je gast account ergens rechten op geeft dan moet iedereen er bij kunnen.
svp lezen
ik moet echt naar bed
ik wou nog zeggen dat hij misschien bij beveiligings beleid wat kan lopen spelen maar zal ook wel geen nut hebben.
trusten
ik wou nog zeggen dat hij misschien bij beveiligings beleid wat kan lopen spelen maar zal ook wel geen nut hebben.
trusten
Zie inderdaad dat stukke uit de NT FAQ:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/6#6
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/6#6
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()