algemeen : Toewijzingsprobleem...

Pagina: 1
Acties:

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 21:59

Dentist

Next patient please...

Topicstarter
Ik ben een site aan het maken die automatisch trainingen voor sporten genereert. Hierbij kan de trainer een algemene trainingsopbouw aangeven (dit hoeft hij maar 1x te doen). Hierbij wordt het soort oefeningen vastgelegd.

Wat ik eigenlijk wil is dat de trainer daarna 3 willekeurige thema's kan kiezen en een trainingsduur (1 hoofdthema, 2 subthema's), die in een verhouding 60/20/20 terugkomen in de training. De thema's (lees: de oefeningen die die thema's bevatten) moeten dus als het ware over de trainingsopbouw worden gelegd, zodat aan het eind de goede training eruit rolt.

Een voorbeeld :

trainingsopbouw : warmup - korte drill - complexe oefening - spel
trainingsduur : 90 minuten
thema's : conditie - dode spelmomenten - aanval

Alle oefeningen zitten in een tabel, waarbij soort oefening aangegeven wordt en de percentages (in een andere tabel) oefening/thema.

bijvoorbeeld :

1. inlopen - soort : warmup - duur : 10 min

oefening - thema - percentage
1 - conditie - 25%
1 - aanval - 25%

Nu is mijn vraag : hoe zorg ik ervoor dat de oefeningen op een dusdanige manier worden toegewezen, dat de trainer een zo optimaal (de gehele training [een stuk of 8 oefeningen] met thema's 60/20/20) mogelijke training krijgt?

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, maar tot nu toe niet met het gewenste resultaat. Ik wil graag even de replies afwachten om te zien of mensen een totaal andere richting opdenken.. Ohja, ik werk met php/mysql.

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:22
Ik ga ervan uit dat een oefening altijd een totaal thema percentage heeft van 100%
Wat ik zou doen:

- ken een gehele training een waarde toe zeg 100 (100 minuten)
- Bereken van elke oefening de waarde voor een bepaald onderdeel (oef 1 2,5:conditie,2,5 voor aanval)
- Doorloop van het 60% thema de verschillende fase(warming up, etc) van een training, en kies de best passende oefeningen, probeer de waarde van alle oefeningen dus naar de 60 te laten gaan
- Doorloop daarna de thema's en probeer ze zoveelmoegleijk in te passen zodat de andere 2 naar de 20 gaan.

Volgens mij is dit probleem NP-compleet, er bestaat in mijn ogen geen eenvoudig te bepalen optimum.

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 21:59

Dentist

Next patient please...

Topicstarter
Ok, aan zoiets had ik ook gedacht.. Alleen, wat gebeurt er nu als ik een oefening heb die puur op 1 of 2 thema's gericht is? Heeft het uberhaupt zin om die te hebben?

Stel ik heb een oefening die voor 80% uit het hoofdthema bestaat en voor 20% uit iets anders?

En.. ook niet onbelangrijk daarbij, waar begin ik? Als ik bij 60% begin, vallen veel oefeningen met hogere percentages af.. Toch?