Toon posts:

[GTA vice city] SFX geluid werkt niet, filmpjes en radio WEL

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, bij GTA Vice city werkt het geluid niet volledig...tijdens filmpjes hoor ik wel gewoon alles, ook al ik in een auto zit hoor in de radio, ook hoor ik tijdens het spelen zachtjes het geluid van de wind (in het spel) en bomen en een waterstroompje enzo.
Maar tijdens schieten, lopen, springen, slippen of wat dan ook, hoor ik niks ;( ik snap er niks van.
Zou het misschien aan Direct X kunnen liggen, maar als het goed is zou GTA die moeten méé installeren..toch?
Ik heb wel ooit mn EAX uitgeschakeld omdat dat tijdens Hitman2 spelen niet goed ging...maar ik kan nu niet meer vinden hoe ik die weer moet aanzetten (ben nog aan het zoeken)...
Ik heb de search uitgebreid doorlopen, maar niks nuttigs gevonden...

Heeft iemand een idee?...
Alvast bedankt!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
Al bij "Options" gekeken.?

Burp

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Bij geluidsopties moet je even spelen met de modes, misschien dat ie het dan goed doet. Je kan het proberen op Hardware Emulation.
Als dat niet goed werkt zou ik 'm gewoon even opnieuw installeren, ik had ook het probleem dat de muziek enzo wel goed waren, maar ik bijna de auto's niet hoorde. Na een reinstall was alles weer normaal :)

The devil is in the details.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

TheLunatic in "terratec sixpack driver probleempje met " :) Zal 'em hier pasten, dit topic heeft een duidelijkere titel ...

" ---
Ik heb een AMD XP1900+ op een MSI KT3 333 Ultra-ARU, 512mb RAM, en een Terratec DMX6Fire LT met de nieuwste drivers (Build 128), DirectX9 op een Asus GF4 Ti4400.

Wat audio-hardware betreft heb je in het spel de volgende 5 mogelijkheden, met daar achter de werking.

Creative Lab EAX [TM]
Hardware not available.

Creative Lab EAX 3 [TM]
Hardware not available.

DSound3D Software Emulation
Radio en SFX, meestal versneld afgespeeld, spel draait blijvend langzaam na veel actie.

DSound3D Hardware Support
Radio en beetje SFX (politieberichten, zeegeruis), soepeler beeld dan software emulation. Deze optie wordt door Auto-detect gekozen.

RAD Game Tools RSX 3D Audio
Radio en SFX, zeer traag beeld.

DSound3D Hardware Support is dus duidelijk de beste (eigenlijk de enige speelbare) maar ja, dan mis je weer veel SFX. Heeft iemand hier een oplossing voor ?
--- "

Dus !

Mother, will they like this song?

Verwijderd

klik eens bij geluid op restore defaults dat werkte bij mij

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Restore Defaults zet de instelling op DSound3D Hardware, wat dus zorgt voor soepele gameplay maar veel missende SFX ...

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Nou goed, het lost voor andere mensen denk ik weinig op, maar ik zeg het toch maar even. Ik heb nu mijn onboard RealTek geluid (AC97) in gebruik, Terratec kaart disabled, en nu loopt 'ie als een zonnetje ! Gebruik nu EAX, heb alle SFX, alle muziek en hij gaat niet meer haperen op den duur.

Verwijderd

Direct X 9.1 installeren en de laste geluids kaart drivers ophalen :)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2003 07:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb direct x 9a geinstaleerd. En nieuwe geluidsdrivers zijn er niet. (iig niet op de terratec site)
maar wat ik eerder zei: volgens mij heb ik eax uit staan...maar eerst had ik bij de drivers van die DMX xfire programmatjes waarmee ik precies kon afstellen wat en hoe ik mijn 3d geluid wilde en nog veel meer ....zo kon ik ook eax uitschakelijken....maar die "programmatjes" heb ik nu niet meer :S ..dus kan ik het niet aanzettten..weet iemand hoe dat moet zonder die "programmas"....?? of heeft iemand andere ideeen?

alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2003 22:29 ]

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik lees dat dat EAX komt via Sensaura, dus dan moet je daarvoor de drivers downloaden denk ik !

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
kijk even of bij DXdiag je hardwareversnelling aan staat en klungel daar wat mee. Ik had het rpobleem ook. Heb een keer opnieuw opgestart en toen deden de SFX geluiden het wel, heel vreemd. Nu geen last meer van.

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07-2025
Probleem heb ik ook, maar als ik het op 2 speakers mode zet doet alles het weer gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
OK ik heb op de terratec site het control panel gedownload waarmee ik EAX aan kan zetten, ik kwam er echter achter dat deze nog aanstond :| Uitzetten had (uiteraard) geen effect

Wat lunatic eerder zei over "RAD game tools RSX 3d audio" (dat je dan sloom spel hebt en sloom geluid) dat klopt, (kwam ik net pas achter :P ) maar bij mij stond ie op autodetect hardware ofzoiets....en als ik die andere opties probeer dan lukt dat niet (hardware not availble...settings are being restored..zoiets)

PS "naj geetsrev"als ik 2 speakers (of headphones) selecteer doet ie t bij mij niet hoor :S

Sneak, waar vind ik die DXdiag precies??

Iemand nog ideeen??....alvast bedankt

• Sneak[3G]
start --->run(uitvoeren)--->"dxdiag" intypen ---->tabblad met geluid daar kun je de hardwareversnelling regelen.

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Verwijderd

Topicstarter
OK tnx Sneak !!! dat was het probleem :P
hij stond op GEEN...:S nu heb ik m op standaard gezet, het SFXgeluid doet het nu wel :)

Bedankt allemaal voor de hulp _/-\o_ ...!!!

PS lunatic...misschien dat dit ook bij jou het probleem is ....dat lijkt me iig erg waarschijnlijk!! ;)

• Sneak[3G]
nou veel plezier met het horen van het motergeluid van de 600 :)

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik ga het inderdaad ook eens even proberen :D Zou gaaf zijn als ik mijn geliefde Terratec kaartje weer in kan schakelen O+

edit Nope, doesn't work for me !

[ Voor 19% gewijzigd door TheLunatic op 26-05-2003 17:38 ]

Pagina: 1