Muziek door een netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Niles
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 23:36
hey iedereen

Mijn probleem is mss wat ingewikkeld. Ik heb (in deze situatie) 2 pc's, met daartussen een router, aan 1 van die pc's hangt weer een usb hub waarin ik, zolang ik niet weg ben, mijn mp3 speler heb zitten (I-bead100). het ziet er zo'n beetje zo uit:

---------[ Router ]----------
| |
[ PC: A ] [ PC: B ] ---- [ USB HUB ]
|
[mp3 speler]

Als ik nu vanaf PC A wil de muziek wil afspelen die op de mp3 speler staat dan gaat dit vrij lastig (en op PC A zijn geen vrije usb poorten meer) Ik denk dat dat komt omdat de usb mp3 speler maar usb 1.1 compatible is evenals de USB hub. Het netwerk zit op 10mbit/s. Zou naar mijn zin goed moeten werken....

het gaat alleen fout :9 , iedere keer speelt het muziekje een stuk, daarna is het weer ff stil en dan ineens gaat het weer verder (net zoals je een muziek bestandje van internet wil streamen met 56k zeg maar). Hoe kan ik dit oplossen? is het niet mogelijk om in zo'n geval eerst op te slaan in een buffer zoals WMP het dan noemt (als je bv mpg van i'net streamt) of is dit niet op te lossen?

Ik hoop btw dat ik het in het goede forum heb gezet, aangezien ik denk dat het aan het netwerk ligt heb ik het hier gepost O-)

edit:

sorry, ik krijg het bovenste schema maar niet goed in beeld :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Niles op 22-05-2003 21:50 ]

Verwijderd

Je kan met mediaplayer ook een netwerkbuffer instellen, die is standard precies 5 seconden. Ik zou die eerst maar is veranderen.

Edit: Om even volledig te zijn. Ik heb het hier over WMP 9. Kijk bij extra > opties > Prestaties > netwerkbuffer.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 21:56 ]

• Niles
thnx dude, het werkt :)

• Niles
Toch niet....na een tijdje blijft hij het doen (het overslaan) ook als ik de buffer vergroot naar 10 seconden of meer

Verwijderd

Niles schreef op 22 May 2003 @ 22:06:
Toch niet....na een tijdje blijft hij het doen (het overslaan) ook als ik de buffer vergroot naar 10 seconden of meer
Dus als je hem op 60 seconden zet dan krijg je nog steeds dat hij tussendoor moet rebufferen? Ik begin nu wel te twijfelen of die mp3 speler wel geschikt is om over netwerk te spelen, want je hebt wel gewoon te maken met een traag klein flashkaartje.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 22:15 ]

• Niles
Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 22:14:
[...]

Dus als je hem op 60 seconden zet dan krijg je nog steeds dat hij tussendoor moet rebufferen? Ik begin nu wel te twijfelen of die mp3 speler wel geschikt is om over netwerk te spelen, want je hebt wel gewoon te maken met een traag klein flashkaartje.
als ik de buffer vergroot naar 60sec dan wordt WMP niet eens geopend :?
bij het afspelen van een mp3 bestandje dat van de mp3 speler af komt dan tenminste

[ Voor 9% gewijzigd door Niles op 22-05-2003 22:19 ]

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 22:14:
[...]
Ik begin nu wel te twijfelen of die mp3 speler wel geschikt is om over netwerk te spelen, want je hebt wel gewoon te maken met een traag klein flashkaartje.
De snelheid moet hij kunnen leveren, want hij kan het zelf ook spelen. Trouwens, schrijven naar een flashkaart is altijd nog > 100 KB/sec, en lezen van mp3 maar 128 kbit -> 12 KB / sec.
Pagina: 1