Foto afdrukken prijsvergelijk -> http://www.fotovergelijk.nl
            is het niet makkelijker om met een array te werken ?
$array = mysql_fetch_array($result)
            $array = mysql_fetch_array($result)
            Wat wil je er mee doen, als je bepaald heb of ze waarde 0, 1 of 2 hebben? Daar hangt je code nl. wel enigzins vanaf. Maar dit zou bv. moeten werken:
                    PHP:
                    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
 | while($r = mysql_fetch_array($rs)) { foreach(array('column1','column2',...) as $col) { switch($r[$col]) { case 0: echo $col. " is zero\n<br />"; break; case 1: echo $col. " is one\n<br />"; break; case 2: echo $col. " is two\n<br />"; break; } } }  | 
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
            Deze code werkte inderdaad, nooit zo naar gekeken. Bedankt

Misschien is het handig om even aan te geven wat je precies wilt doen, want er zijn nog veel meer varianten mogelijk.rmfloris schreef op 22 May 2003 @ 22:03:
Deze code werkte inderdaad, nooit zo naar gekeken. Bedankt
Sterker nog, als je alleen die vars wilt hebben die 0, 1 of 2 zijn, of juist diegene die dat niet zijn dan is het vele malen handiger dat door mysql zelf te laten doenchem schreef op 22 May 2003 @ 22:12:
Misschien is het handig om even aan te geven wat je precies wilt doen, want er zijn nog veel meer varianten mogelijk.
            OK,
ik zal het uitgebreider neerzetten.
Ik heb in mijn databeest de volgende gegevens staan
ik haal nu de gegevens uit het databeest, maar dan maar 1 regel. Dus bijvoorbeeld alleen alle gegeven type2.
De 0,1,2, en 3 staan voor de waardes: Nee, Ja, Ja*, Ja** om het visieel weer te geven.
Ik hoop dat het zo duidelijk is, ander hoor ik het wel
                    ik zal het uitgebreider neerzetten.
Ik heb in mijn databeest de volgende gegevens staan
code:
1
2
3
 | type1 1 1 3 0 type2 0 1 1 1 type3 1 0 2 3  | 
ik haal nu de gegevens uit het databeest, maar dan maar 1 regel. Dus bijvoorbeeld alleen alle gegeven type2.
De 0,1,2, en 3 staan voor de waardes: Nee, Ja, Ja*, Ja** om het visieel weer te geven.
Ik hoop dat het zo duidelijk is, ander hoor ik het wel
            Dat kan idd meteen vanuit MySQL:
Snap je ongeveer? Naast Column > 0 kan je uiteraard Column = 1 doen en nog veel meer variaties

MySQL:
1
2
 | SELECT *, IF(Column > 0,'Ja','Nee') as Column_verbal FROM ...  | 
Snap je ongeveer? Naast Column > 0 kan je uiteraard Column = 1 doen en nog veel meer variaties
            Hmm... ik tel altijd met een shellscript het aantal rows (dat is een cronjob), die gaat naar een textfile op de server. Die kan ik weer inlezen in PHP; zo heb ik altijd precies het aantal rows wat er in de database staat 
[edit]
dan kun je dus een functie laten genereren door PHP die exact deze hoeveelheid doet (gewoon xx maal onder elkaar) en deze functie ook weer in zo'n textfile inlezen, redirecten naar een nieuwe php, deze nieuwe functie includen en gebruiken. Simpel!
            [edit]
dan kun je dus een functie laten genereren door PHP die exact deze hoeveelheid doet (gewoon xx maal onder elkaar) en deze functie ook weer in zo'n textfile inlezen, redirecten naar een nieuwe php, deze nieuwe functie includen en gebruiken. Simpel!
[ Voor 37% gewijzigd door HunterPro op 23-05-2003 13:39 ]

Pagina: 1