Toon posts:

Boot en OS install problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi there,

Ik heb zojuist geprobeerd om vanaf 5 verschillende windowsversies een pc te booten. Bij alle krijg ik de melding: Ongeldige systeemdiskette, behalve bij win98. Bij win98 begint de install wel met de setup, maar na het scandisk gebeuren krijg ik de melding: verwijder diskettes en start opnieuw, en dan begint het hele verhaal opnieuw..

Ik heb met fdisk de partitie verwijderd en opnieuw aangemaakt en geactiveerd. Ik heb fdisk /mbr gedaan. Ik heb gezocht middels een bootable partition magic diskette naar hidden partities maar die zitten er ook niet op...

Hoe krijg ik in hemelsnaam een MS OS geinstalleerd op dit systeem?

oh ja ik heb ook de bios instelling terug naar standaard gezet maar dit mocht niet baten...

Verwijderd

Beetje duidelijker zijn a.u.b., welke windowsversies? staan die op CD? welk pceetje/moederbord? ondersteund die wel boot van CD? zo, ja staat boot van CD in de boorvolgorde in de bios wel boven starten van harde schijf: zo nee dan krijg je dus een melding "ongeldige systeemdiskette. Elke windowssetup bevat parameters om scandisk e.d. over te slaan, heb je die al gebruikt?

Verwijderd

Heb je meer info over die PC?? Type moederbord, soort HDD-aansluiting etc?

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:36
Je hebt na fdisk toch wel een format gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
5 verschillende windowsversies, 95 98 2000 xp me. Alleen met 98boot hij van cdrom, bij de andere versies geeft ie: ongeldige systeemdiskette.. (erg vreemd eigenlijk)

Ik weet niet wat voor hardware er in die bak zit, en hij staat bij iemand thuis ingebouw in een of andere kast en haal hem er liever niet uit ivm korte kabels etc.. (jullie weten vast wel hoe irritant dat is)

Ik heb ook al geprobeert om eerst dos te installeren en dan windows98. Dan kom ik wel verder, maar als hij dan bijna is geinstalleerd en boot dan krijg ik een error over VCACHE:.

Misschien toch een memory probleem?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 21:51 ]

Verwijderd

lame reactie van mij, lama.... sorry!

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 21:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
hehe jammer ik heb het niet gelezen :)

Verwijderd

PC die het niet doet, kun je net zo goed uit de kast halen lijk mij, en brak geheugen kan inderdaad de oorzaak zijn, maar ja dan moet ie toch uit die kast.

Verwijderd

Topicstarter
nee hoor dan kun je ook een memory test doen :) PC deed het voor de format nog wel, alleen een beetje brak vandaag de herinstall... there must be another way

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Probeer eens de schijf in een andere machine te hangen en windows te installeren?

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
hmm ja ik denk dat ik die bak gewoon mee naar huis neem... Rustig op mijn gemakje wat hardware testen, hd een keer in een testbak hangen etc. Tenzij iemand nog een gouden tip heeft natuurlijk :)

Verwijderd

Heb je al geprobeerd, om met een boot-diskette te starten (dat ging toch wel? Je hebt ook fdisk kunnen doen, dus lijkt me wel.), en dan met xcopy de hele cd naar de harddisk kopiëren. (Of althans, wat je nodig hebt dan.) Kun je vanaf die boot-diskette van win98 de cd-rom gebruiken? Zo nee, dan heb je niet de goeie cd-rom drivers, of is je cd-rom kapot.

(Toen was die Edit er dus nog niet.... Had ff moeten F5-en...)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 22:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
yup heb dat geprobeerd... het probleem is niet de cdrom drive, die is wel ok...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 21:32:
[...]
Hoe krijg ik in hemelsnaam een M$ OS geinstalleerd op dit systeem?
[...]
Ik zou dat even aanpassen als ik jou was :/

Verwijderd

Topicstarter
done.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En wel hierom:
Het bedrijf waar Steve Ballmer CEO is heet Microsoft en kort je af met MS. Termen als M$ en Mickeysoft zijn enkel kinderachtige verbasteringen en voegen niets toe. Dus ajb niet doen. Ditzelfde geldt ook voor Linsux etc. Een gefundeerde discussie over pro en cons mag natuurlijk, maar dit is enkel flamen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1