Toon posts:

Past dit op mijn systeem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een p 2 333 mhz
Moederbord = Asus P2L97
geheugen = 64 mb (100 mhz niet zker)
harde schijf = 4,3 Gb (weet niet welk merk denk 5400 rpm)
videokaart = een asus weet niet welke

Maar nu wil ik weten of de Asus 7100 Geforce 2 mx erin kan zetten. En of het nut heeft als ik een 7200 rpm er bij zet en geheugen 133 mhz?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Maar nu wil ik weten of de Asus 7100 Geforce 2 mx erin kan zetten
Ja. Als er tenminste een AGP-slot inzit, maar dat denk ik wel.
En of het nut heeft als ik een 7200 rpm
Is altijd prettig ja !
geheugen 133 mhz
Nee. Althans, je kunt het er wel inzetten en het zal wel werken, maar de P2-333 werkt op een FSB van 66 Mhz, dus je gebruikt maar de helft van de bandbreedte. Je kan beter kijken of je nog PC66 of desnoods PC100 kunt krijgen.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik kan net zo goed 100 mhz kopen is ook nog goedkoper, maar als ik het later mee wil nemen naar nieuwe pc is het beter om 133 te nemen.

En dat van die 7200 rpm scheelt dat veel?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dus ik kan net zo goed 100 mhz kopen is ook nog goedkoper, maar als ik het later mee wil nemen naar nieuwe pc is het beter om 133 te nemen
Inderdaad, dat is het dillemma waar je nu mee zit...
En dat van die 7200 rpm scheelt dat veel?
Ik persoonlijk vind van wel ja. En dan zou ik specifiek voor de IBM's gaan. Als die te duur mochten zijn, dan een Maxtor.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga denk ik ook voor IBM 30 Gb 7200 rpm ik dacht toch echt dat deze goedkoper was als de maxtor 30 gb 7200 rpm.

Verwijderd

Zou een ander bord kopen want het bord heeft maar 2x AGP dus heeft het weing zin om er zo'n kart in te hangen.

Verwijderd

Op mijn mobo kan je ook de geheugen snelheid aanpassen. Je kan kiezen tussen

Bussnelheid
Bussnelheid min PCI-Host-Clock
Bussnelheid plus PCI-Host-Clock

Jouw PCI-clock is 33 Mhz,

Dus je kan je geheugen op 100 Mhz laten draaien :)

Nou alleen hopen of jouw mobo dat ook kan...

Verwijderd

Een grotere 7200 rpm drive zal zeker een stuk schelen, maar verwacht geen wonderen. Je zult het het meest merken bij schijf intensieve programma's. Het laden gaat gewoon stukken sneller.
Werk je veel met programma's die zowieso de hdd niet vaak aanspreken, dan merk je er natuurlijk niets van. Ook het opstarten van je systeem zal wat sneller gaan.

Wat echter een veel grotere impact heeft is de hoeveelheid geheugen. En in jouw geval is het idd het beste om gelijk 133Mhz geheugen te kopen. Dan kun je het eventueel later ook nog gebruiken.

Ook de videokaart zal stukken schelen. Alleen jammer dat je mainbord geen AGP2x, 4x ondersteund. Maar dit is niet zo heel erg.

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-08 22:17
Zelf heb ik een 7200 rmp IBM; je hoort hem niet, en hij is hardstikke snel (komt beter uit tests dan bijv. Maxtor). En het verschil in prijs tussen 100 / 133 Mhz geheugen is niet zo groot, ik zou 133 kopen (geheugenprijzen gaan weer stijgen las ik net), als je dan je oude pc verkoopt stop je er 32mb 100 Mhz in, hoef je bij je nieuwe geen geheugen meer te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik haal dan gewoon me oude videokaart eruit als dat mogelijk is. En koop dan wel 133 mhz en 7200 rpm hd.
Pagina: 1