Toon posts:

Asus A7M266 + Asus Geforce FX 5600 = not working.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey! Ik heb laatst mijn geforce II MX omgeruild voor een Geforce FX 5600, en zoals je mischien al zag aankomen, het werkt niet.

Ik heb al wat geemmer gehad met het activeren van 4X AGP op die geforce II mx, maar dat was op te lossen door de AMD AGP drivers (op het juiste moment) te installeren.
Dit keer werkt dat niet.
Als ik de kaart installeer, en ik start een 3d spel op treden er geometry-vervormingen op in de renderwindow, die steeds erger worden.
Uiteindelijk krijg ik een blue screen waar staat dat de memory op "0f00000000" niet geschreven kan worden.
Nadat ik alle drivers, bios updates, en patches die ik kon vinden op de AMD, ASUS, en NVIDIA sites heb uitgeprobeerd, vind scandisk ineens verdacht veel fouten in bestanden en op de HD.
Het is geen memory probleem, en de kaart is ook goed. (getest op andere computers)
Heeft iemand een leuke tip?
Ik denk dat de southbridge of northbridge iets gebruikt dat de geforce FX ook gebruikt, maar ik zou niet weten of dit ook echt zo is, en hoe het op te lossen is.
Oh en ik heb ook nog een soundblaster live, maar in systeem > hardware kan ik niet de legacy stuurprogrammas uninstallen.
Geen idee waarom niet.

Halp!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 10:21

Shunt

Boe

wat voor voeding heb je er in zitten ?
en geef eens wat meer specs van je pc
wat voor proc enzo ;)

instaleer speedfan eens en lees de voedings waardes er eens mee uit idle en stresse (to the max)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

AMD northbridge dus... Die heeft meestal een Via 686B als southbridge, dus als je systeem dan vaag doet met een SBLive! is het eerste wat je doet díe eruit trekken.

Als het dan opgelost is : nieuwe geluidskaart kopen of hardnekkig je SBLive! weer terugprikken en met patches gaan stoeien.

Stel met ook eens AGP1x in in je bios, en fastwrites e.d. uit. Werkt het dan wel?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
W3ird_N3rd schreef op 22 mei 2003 @ 21:01:
AMD northbridge dus... Die heeft meestal een Via 686B als southbridge, dus als je systeem dan vaag doet met een SBLive! is het eerste wat je doet díe eruit trekken.

Als het dan opgelost is : nieuwe geluidskaart kopen of hardnekkig je SBLive! weer terugprikken en met patches gaan stoeien.

Stel met ook eens AGP1x in in je bios, en fastwrites e.d. uit. Werkt het dan wel?
die SBlive problemen zijn meestal wel goed optelossen
(had op mijn oude comp heel wat shit met die kaartjes, maar is altijd nog goed gekomen)

check even of er op dit moment een bestand aan eht draaien is dat:
Devld16 heet (iets in die richting)
zo ja sluit die af, en run een game...
kan eht goed aan liggen (dat ding zorgde er voor dat mijn games niet goed draaide en dat mijn windows om de 5 seconde 2 seconde bleef hangen en daarna weer verder ging :? :) )

Verwijderd

Topicstarter
Ok het werkt!
Dit heb ik gedaan:
Alle AMD AGP drivers eraf
De VIA 4 in 1 (nogmaals) geinstalleerd.
Na het opstarten werkte de kaart niet meer in windows.
Toen ging ik naar hardware, en zag ik een uitroepteken bij "standard pci to pci bridge" bij deze de drivers geupdate naar een AMD 761 pci to pci bridge.
En toen werkte alles.

Echt heel erg vaag, want ik had al zo'n beetje alle volgordes van installeren gehad.
Ik ga nu AGP 4X en fast writes weer aanzetten in me bios, kijken wat er gebeurt...

Verwijderd

Topicstarter
Ok je raad het al...
AGP 4X aan bracht de problemen weer terug.
Het lijkt er dus op dat OF AGP 4X in je bios OF the AMD AGP driver erop geinstalleerd voor de problemen zorgen.

In andere woorden, ik kan met mijn AGP 2x/4x/8x videokaart en mijn agp 4x moederbord alleen maar in agp 2x mode draaien.
Een beetje gaar van AMD/VIA/ASUS/NVIDIA/whoever zich aangesproken voelt.

Maar blij dat het eindelijk werkt...

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 13:22

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 21:21:
Ok je raad het al...
AGP 4X aan bracht de problemen weer terug.
Het lijkt er dus op dat OF AGP 4X in je bios OF the AMD AGP driver erop geinstalleerd voor de problemen zorgen.

In andere woorden, ik kan met mijn AGP 2x/4x/8x videokaart en mijn agp 4x moederbord alleen maar in agp 2x mode draaien.
Een beetje gaar van AMD/VIA/ASUS/NVIDIA/whoever zich aangesproken voelt.

Maar blij dat het eindelijk werkt...
Gelukkig hoef je je over je AGP rate geen zorgen te maken. Er is geen merkbaar verschil tussen 2x en 4x. Zelfs tussen 2x en 8x betwijfel ik of je het verschil echt merkt.
Pagina: 1