Stiller CPU koeler, maar dan zo klein mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Hi :)

Ik heb thuis een Asus Barebone kastje staan en daarin zit een P3 800 MHz processor.
Nu wil ik deze zo stil mogelijk gaan koelen, maar in dat kastje heb ik maar hele beperkte ruimte.

Het is een socket 370, dus daar passen ook socket A koelers op.
Ik zat zelf al te denken aan een Artic Supersilent maar ik denk dat deze zelfs al te groot is.

De meeste stille koelers maken gebruik van een grote fan omdat die dan langzamer kunnen draaien, maar dat kan ik daar echt niet in kwijt :(

Er zit nu een Coolermaster koelertje op, denk 60x60mm, dat past eigenlijk net.
Ik zou ook alleen de heatsink van de Coolermaster kunnen gebruiken en dan een losse fan er naast kunnen plaatsen, maar dat wordt ook best krap allemaal.

Iemand misschien ervaring met stille koeling voor in een barebone? Ik kan natuurlijk wel allemaal koelers aanschaffen maar als ze dan niet passen of een ***herrie maken, zit ik met die rotzooi thuis :P

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 19:20

Giblet

Dingen

searchvraagje

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

uhm, ik altijd maar denken dat een barebone via Heatpipe's zijn warmte doorspoelt naar de voeding.... Ik denk dat je zelf ff dimensies moet kan zoeken voor de koeler, maar je zou bv een koelblok kunnen zoeken dat zijn koelribben iig in de buurt van de voeding's-fan kan krijgen, dan kan het koelblok de facto ook niet te warm worden en is íe alsnog passief.

Indien je niet vies bent van knutselen kan je zeker zelf een heatpipe maken en monteren op een koelblok.

En ik maar denken dat crew geen searchvragen stelt :P

[ Voor 8% gewijzigd door Delerium op 22-05-2003 19:35 ]

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Slk-800, evt. met een past fannetje erop :)
Als dat niet past een oudere (kleinere versie) ervan met een 60mm papst erop.

[ Voor 48% gewijzigd door Leon T op 22-05-2003 19:38 ]

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ik heb vanzelfsprekend al gezocht, en stille koeling kan ik ook wel vinden, maar niet koeling die ook in een barebone past ... :)

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ecteinascidin schreef op 22 May 2003 @ 19:34:
uhm, ik altijd maar denken dat een barebone via Heatpipe's zijn warmte doorspoelt naar de voeding.... Ik denk dat je zelf ff dimensies moet kan zoeken voor de koeler, maar je zou bv een koelblok kunnen zoeken dat zijn koelribben iig in de buurt van de voeding's-fan kan krijgen, dan kan het koelblok de facto ook niet te warm worden en is íe alsnog passief.

Indien je niet vies bent van knutselen kan je zeker zelf een heatpipe maken en monteren op een koelblok.

En ik maar denken dat crew geen searchvragen stelt :P
Die barebone van mij heeft een fan in de voeding zitten, maar die zit aan de andere kant van de processor, en heeft eigenlijk geen invloed op de koeling van de processor.

Stille koeling kan ik ook wel maken, zit ook in mijn bigtower, en ik ben bekend met de constructies van HP/Compaq PC's, maar dat past hier echt niet in .... :P

Je moet namelijk de voorkant van de kast dichtklappen en dan komt de HDD bijna tegen de koeling aan. Ik ben nu op me werk dus kan geen pics maken .... :(

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Voor Shuttles zijn er hele mooie heatpipes te koop. Die passen hier misschien ook wel in. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

het is misschien een id om de hele pc te laten koelen, door puur en alleen de voeding...maar ! dan moet je er wel rekening mee houden dat de warmte dan wegkan..anders heb je een probleempje ;-)

misschien dmv een koelertje op lage toeren op je case zelf ( dus bovenop de kast) i.p.v. een koel(er) blok in je kast...

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 19:11
bij qtec hebben ze een redelijk kleine koelers,voor socket 370/socket a tot 3Ghz
http://www.qtec.info/products/pgroup.htm?mpg=COOLERS
zijn ook te koop bij dynabyte (duur)

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
eej ik heb em ff open gemaakt, in de voeding zit een 80mm fan en die zit schuin boven de socket.

Dus ik ga hem morgen even proberen met alleen een heatsink, en als ie te warm wordt dan kijken of ik een losse koeler bij kan plaatsen, misschien een slotkoeler, die dan tegen de heatsink blaast :)

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Heb hem vandaag een paar uur aangehad met alleen de Coolermaster heatsink erop, hij wordt dan idle al 60 graden .... (P3 800)

Maar je kan er in principe wel mee werken enzo ... ik ga denk ik gewoon een keer een 80mm intake fan aan de voorkant van de kast plaatsen.

Pagina: 1