A7V333-X memory voltmod

Pagina: 1
Acties:

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Mijn probleem: Ik heb bij het aanschaffen van mijn mobo vorig jaar december niet erg goed opgelet. Ik heb namelijk een Asus A7V333-X gekocht ipv de a7v333.

Nu ben ik me de laatste 3 maanden een beetje met overclocken gaan bezighouden, waterkoelinkje aangeschaft etc.

Ik kom nu niet hoger dan 14x174 bij een idle temp van 38 graden.
Helmaal niet verkeerd natuurlijk maar ik wil mijn FSb graag hoger hebben, echter, als ik nog hoger ga krijg ik allemaal vage blauwe schermen en wil windows niet meer starten.

Ik denk dus dat mijn geheugen wat meer voltage nodig heeft maar dat is dus een probleem. Op een a7v333 zou je de J1 en J2 jumpers versteken maar die heb ik dus niet |:(

weet er iemand of het mogelijk is om op dit bord een v-mod uit te voeren?
Uiteraard heb ik iedere search mogelijkheid al gebruikt maar ik kan echt niks vinden.

Ik heb een xp2400+ met 2x256MB samsung geheugen

Als iemand mij ff een link kan geven voor een v-mod mag dit topic van mij gelijk weer op slot.

help mij aub. _/-\o_

Non taken

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Er is niet direkt voor elk moederbord een vlot-mod beschikbaar...

Verwijderd

En welk geheugen draai je? pc2700? of (pc2100). Ik draai mijn pc2700 @ pc3200 en op cas 2,3,3,6. Dit is Twinmos Mtec en dit is ook allemaal zonder voltmod. Dit geheugen staat er niet om bekend echt goed ocbaar te zijn dus... het kan ook wel aan iets anders liggen en dit ook omdat samsung geheugen toch iets beter ocbaar is dan twinmos mtec.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als iemand mij ff een link kan geven voor een v-mod mag dit topic van mij gelijk weer op slot.
Lekkere mentialiteit heb jij zeg :/ Daarnaast komt deze kreet ook over alsof je niks hebt gesearched en je totaal geen waarde hecht aan het belang van de anderen aan de eventuele V-mod oplossing. Voortaan niet meer zo schijnheilig doen dus :)

Verwijderd

Een V-mod maken:
- je moet weten welke chip het is
- je moet weten welk pin je moet hebben
- weten welke waarde de weerstand moet hebben
- solderen

Nu kan het ook nog zijn dat je vanalles moet doorsnijden om het circuit zo te krijgen dat het voltage omhoog gaat.. En soms kan dat heel lastig zijn en gevaarlijk voor je mobo. 1 foutje en dag dag..mobo dood ;)

ik ben nu wat aan het zoeken..ga jij maar eens kijken of je pics kan vinden. Of dat je een chip ziet die misschien wel de goede zou kunnen zijn.

Schrijf de codes van de chips op..schop ze in google en kijk of je datasheets kan vinden. Als je zo'n sheet (pdfje meestal) vind dan staat er bovenaan vaak meteen wat het chippie doet. Vaak staat er zelf bij dat het voor mobo's met VIA chipsets + DDR mem is (bijvoorbeeld).

Voor mijn reactie op je manier van posten => zie BalusC :P

• Bornin
BalusC schreef op 23 mei 2003 @ 17:29:
[...]
Lekkere mentialiteit heb jij zeg :/ Daarnaast komt deze kreet ook over alsof je niks hebt gesearched en je totaal geen waarde hecht aan het belang van de anderen aan de eventuele V-mod oplossing. Voortaan niet meer zo schijnheilig doen dus :)
hoef je niet zo geschokt te reageren, er worden wel vaker topics gesloten toch?
en geloof me, ik heb echt wel gezocht. ik ben gewoon benieuwd of er al dergelijke mods bekend zijn, das alles. topic mag natuurlijk ook open blijven, graag zelfs :+

Non taken

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Heb je al geprobeerd je timings wat losser te zetten. I.p.v 2,5-6-3-3 naar 3-7-3-3 ofzo. Dit wil ook vaak helpen. Succes met googlen naar de mod en niet te brutaal tegen de mod eej ;)

• Bornin
Stinger666 schreef op 24 May 2003 @ 04:04:
Heb je al geprobeerd je timings wat losser te zetten. I.p.v 2,5-6-3-3 naar 3-7-3-3 ofzo. Dit wil ook vaak helpen. Succes met googlen naar de mod en niet te brutaal tegen de mod eej ;)
Dat had ik nog niet geprobeerd, zal ik vanavond eens doen en ja, ik zal me gedragen O-)

Non taken

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
whizz666 schreef op 24 May 2003 @ 10:42:
[...]

Dat had ik nog niet geprobeerd, zal ik vanavond eens doen en ja, ik zal me gedragen O-)
Tis dat dit niet duidelijk in de FAQ staat, maar dan wil ik bij deze toch wel zeggen, dat je dit met een search poging had kunnen vinden. Je bent een tweaker of niet, dus zelf uitvinden is ook leerzaam ;)
Pagina: 1