[WLAN] Slome upload/download netwerk>netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 21:16
Hey, zit hier nu met vriend met 2 usb lan adapters aangesloten naar t mn router

beiden 11mbit ingesteld

ik upload nu een movie naar hem
fluctueert van 70 naar 180 kb.. beetje sloom toch :(.. waar kan t aan liggen ? bvd

• Thunk
hmm nu hangt ie rond de 300kb/s eindelijk na een tijdje, .. maja 11 mbit, moet ik toch zeker 1000 kb/s mee kunnen halen ? heb hier zat posts gezien met mensen die 600 kb over netwerk gooien, toch wel dubbele van wat ik hier max haal..

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Waar praat je over? WLAN of gewoon een USB naar Ethernet converter?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh ... 't is hier geen helpdesk waar je ff een vraag dumpt en wacht op antwoord.
Je zult toch echt meer specs moeten geven, wil je een antwoord krijgen.

Enneuh .. USB1.1 of USB2.0 :?
Hangt er nog meer op die USB hub, is het via een passieve hub, of direct op de root :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Thunk
router staat beneden
wireless verbonden met usb adaptertje hier naar me kamer

en iemand had zn laptop mee en ook zon adaptertje aangesloten

dus wireless > router < wireless

alles ingesteld op 11mbit

Verwijderd

grapjas
leer eerst even wat WIRELESS NETWERK is
11mbit is theoretisch
daarbij haal je 11mbit NOOIT,
ik haal met mijn 22mbit WEL 11mbit..

die 70/180 is idd best traag..
maar het licht er aan wat voor wireless router je hebt
wat voor antennes etc.

• Thunk
grapjas
je leest toch dat ik hier zat posts gezien met mensen die 600 kb over netwerk gooien, toch wel dubbele van wat ik hier max haal..
weet heus wel dat je theoretisch 11mbit nooit haalt.

gwoon wireless router kit van kobishi opzich prima ding alleen data transfer beetje traag in vergelijking met anderen zit een pcmcia card in en heb hier adaptertjes met een klein antennetje (router zonder antenne)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Wat gebeurt er als je met je usb adapter naast je router gaat zitten (allebei)

Is het dan wel goed dan moet je antennes op je zooi gaan zetten. Of een lager snelheid vast in stellen zodat ie niet steeds opnieuw hoeft te verzenden / schakelen tussen snelheden.

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:36

weebl

YARR!

0px schreef op 23 mei 2003 @ 23:18:
grapjas
je leest toch dat ik hier zat posts gezien met mensen die 600 kb over netwerk gooien, toch wel dubbele van wat ik hier max haal..
weet heus wel dat je theoretisch 11mbit nooit haalt.

gwoon wireless router kit van kobishi opzich prima ding alleen data transfer beetje traag in vergelijking met anderen zit een pcmcia card in en heb hier adaptertjes met een klein antennetje (router zonder antenne)
Ten eerste zou ik maar niet zo cynisch doen, hij probeert je wel te helpen, en blijkbaar heb je het nog niet helemaal door hoe zo'n netwerk in elkaar steekt.

Ten tweede is het ook belangrijk wat er tussen jou pc en die van je vriend zit. Is het een muur van gewapend beton dan is 170 kb/s nog snel. Staan de pc's naast elkaar dan is het wat anders. Software en hardware-matig zit meestal wel goed, tenzij je hele brakke hardware hebt.

Vertel dus eerst eff wat meer over je software en hoever de pc's uit elkaar staan en wat er allemaal tussen zit (muren, magnetrons, enz.).

Daar kunnen we wat meer mee, als dit topic uberhaupt niet op slot gaat omdat je dit zelf op moet lossen.
Pagina: 1