Toon posts:

[asp][sql] textfield vullen met data na keuze uit list

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een list die gevuld word met records (namen) uit database.
Bij het selecteren van een naam wil ik rechts in 2 textfields records uitlezen die voor deze persoon gelden. Bijv leeftijd en geboorteplaats.

Hoe doe ik dit..??

Is het een mogelijkheid om bij het selecteren de pagina opnieuw te laden en dan met een request (naam) de data te lezen uit de database.
Bijv. request leeftijd where naam is pietje.

Ik gebruik ASP en SQL Server 2000

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
je hebt twee keuzes

1) ofwel moet je na het selecteren van de waarde uit uw lijst op een button klikken
Die button moet een submit-button zijn zodat uw form gepost wordt. Daarna kunt u dan
via request.form() de waardes uitlezen

2) U kunt dit ook zonder button doen, maar dan hebt U javaScript nodig. U moet maar eens googlen hoe u dit moet gebruiken.

ps: hebt u ook zelf al eens wat geprobeerd, zoja: wat ?

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig testen van een nieuwe javascript. Alleen denk niet dat deze variabel zal worden omdat de waarden vooraf gedefinieerd moeten worden, maar ik ben nog bezig.
Wat niet is kan nog komen

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 21:53
Feyd-Rautha schreef op 22 May 2003 @ 19:02:
je hebt twee keuzes

1) ofwel moet je na het selecteren van de waarde uit uw lijst op een button klikken
Die button moet een submit-button zijn zodat uw form gepost wordt. Daarna kunt u dan
via request.form() de waardes uitlezen

2) U kunt dit ook zonder button doen, maar dan hebt U javaScript nodig. U moet maar eens googlen hoe u dit moet gebruiken.
3) ALLE Records ophalen en dmv javscript de textfields updaten als je een andere waarde uit de lijst selecteerd (niet de mooiste of efficientste manier, maar het is er wel een)

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Wat ik gebruik om te voorkomen dat de pagina herladen wordt is gewoon een onzichtbaar iFrame te gebruiken. (of een onzichtbaar statusframe ergens onderaan je frameset).
Zo gauw er een keuze in de list is gemaakt doe je een reload van die statusframe met:
code:
1
parent.statusframe.location = "framestatus.asp?listid=1"

In die pagina haal je dan met het meegegeven id uit de list de gegevens op die je nodig hebt en bouw je een javascript op:
code:
1
2
3
4
<script type="text/javascript">
parent.mainframe.textfield1.value = geretourneerde_waarde_1 en:
parent.mainframe.textfield2.value = geretourneerde_waarde_2
</script>