• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01-2025

Paitor

rages doen :P

Topicstarter
Ik heb een probleem thuis.
Wij hebben een nogal oud huis, met een parketvloer en dus geen zin in allemaal draden door het hele huis heen.
Nu weet ik dat Siemens de Gigaset M101 verkoopt en deze zou eigenlijk aan een gigaset 4975 gekoppeld moeten worden.
Maar wat ik me af vroeg, kan ik aan het ene uiteinde van de draad deze siemens zetten, en aan de andere kant nog een M101?

En nu ik toch bezig ben ;)
Ik heb al een basisstation van Siemens, kan ik de M101 daarop aanmelden, mijn aan de M101 hangen, en zo dan draadloos met mijn modem bezig gaan?
Of heb je echt een data station nodig, wat in de gigaset 4975 / 3075 zit?

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:52

Korakal

Up up up!

Paitor schreef op 22 May 2003 @ 18:33:
Maar wat ik me af vroeg, kan ik aan het ene uiteinde van de draad deze siemens zetten, en aan de andere kant nog een M101?
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je hier nou mee bedoelt :?
Wil je je basisstation als een soort repeater voor je seriële verbinding gebruiken? Leg het ajb nog een keer duidelijk uit?

Voor de duidelijkheid: een M101 is een seriëel modem, dat een draadloze connectie maakt met de telefoonlijn, via een geschikt data-basisstation.
En nu ik toch bezig ben ;)
Ik heb al een basisstation van Siemens, kan ik de M101 daarop aanmelden, mijn aan de M101 hangen, en zo dan draadloos met mijn modem bezig gaan?
Of heb je echt een data station nodig, wat in de gigaset 4975 / 3075 zit?
Nee, dat gaat je niet lukken. Je basis moet inderdaad data-geschikt zijn, dus de 3070/3075/4070/4075/4975.

Verwijderd

Paitor,

ik heb ff voor je gezocht op de siemens site en kwam op de volgende pagina terecht:

http://www.my-siemens.com...M101DATA%252Fdesc,FF.html

Dit product is een draadloze module voor de Gigaset 3070isdn en Gigaset 4170isdn.

Dus hij is niet aan te sluiten op een 1000, 2000, 3000 of 400 serie basissation. Je hebt hier echt zo`n ISDN centrale voor nodig.

Je kan ook voor de M105 gaan want die is USB.

Wat niet kan is, met 2 x M101/105 een netwerkje maken, want het zijn eigenlijk gewoon modems.

Hopelijk voldoende info.

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01-2025

Paitor

rages doen :P

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 22:05:
Paitor,

ik heb ff voor je gezocht op de siemens site en kwam op de volgende pagina terecht:

http://www.my-siemens.com...M101DATA%252Fdesc,FF.html

Dit product is een draadloze module voor de Gigaset 3070isdn en Gigaset 4170isdn.

Dus hij is niet aan te sluiten op een 1000, 2000, 3000 of 400 serie basissation. Je hebt hier echt zo`n ISDN centrale voor nodig.

Je kan ook voor de M105 gaan want die is USB.

Wat niet kan is, met 2 x M101/105 een netwerkje maken, want het zijn eigenlijk gewoon modems.

Hopelijk voldoende info.
Heel erg bedankt beiden :)
Ik was na zelf googlen enzo even ver gekomen,
alleen wist ik niet of ik wel alle goede info gevonden had.
Dan moet ik maar even kijken wat ik verder kan doen in de draadloze oplossingen.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele