BreedBeeld, wat bepaald nou de beeld kwaliteit??

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-06 09:48
Wat bepaald nou of een breedbeeld een mooie beeldkwaliteit heeft???

100 hz...heb me oma ook
D.I.S.T ik hoor dat et lelijk is....
Pixel plus???
het merk, de beeldbuis, de platheid.....

Ik weet wel wat losse feiten, maar wat geeft mij nou het beste beeld ????

:?

King of Cod

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:43

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Er zijn mensen die zeggen dat alle digitale meuk die over een scherm heen gekieperd wordt tegenwoordig het beeld slechter maakt. Dat betekent dus dat technieken als DIST, PP, VNR, etc. etc. inclusief het tegenwoordig overal aanwezig 100hz slecht zijn.

Om 100hz kom je niet meer heen bij moderne TV toestellen, en om veel van die technieken ook niet. Gelukkig kun je ze wel uitzetten op de meeste toestellen.

Zelf ben ik er ook niet echt uit. Zoals je weet zijn mijn ervaringen met JVC niet erg goed... en omdat ik perse component inputs met progressive scan support wil hebben is er niet zo veel keus...

Ik hoop dat Philips en Sony dit eens gaan ondersteunen in hun nieuwe modellen. Die wacht ik maar eens af.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 09:03

The Bad Seed

Chaotic since 1983

tenacious_B schreef op 22 May 2003 @ 18:29:
Wat bepaald nou of een breedbeeld een mooie beeldkwaliteit heeft???

100 hz...heb me oma ook
D.I.S.T ik hoor dat et lelijk is....
Pixel plus???
het merk, de beeldbuis, de platheid.....

Ik weet wel wat losse feiten, maar wat geeft mij nou het beste beeld ????

:?
Ga gewoon kijken in een winkel waar er een hoop TV's naast elkaar staan. Dan kan je ze tenminste objectief vergelijken zonder op al die marketing termen te moeten letten.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• TafkaP
component inputs met progressive scan support

wablief??

Duracell, best goed idee, had ik zelf ook al een beetje bedacht, alleen het probleem is dat de gemiddele winkel net niet in huis heeft wat ik allemaal wil zien
Ik weet dat ik redelijk kritisch ben, ik heb er alleen totaal geen zin in om na mijn aankoop bij iemand anders binnen te lopen en dan een veel mooier beeld te zien :)

King of Cod

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Ik hoor van meerdere kanten dat PixelPlus zeker weldegelijk een positief effect heeft op de beeldkwaliteit. Zeker voor DVD content. Voor TV content kan het nogal eens slecht uitpakken (vooral als je ruis (ook al is het maar een beetje) op de kabel hebt). De andere dingen worden inderdaad beschouwd als overbodig/nutteloos/kwaliteit verlagend.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• TafkaP
O, ja, wat is pixel plus precies, en heeft alleen philips het??

King of Cod

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Zoals ik begreep is het als volgt.
De tv heeft meer beeldlijnen dan normaal.
Het neemt 2 beeldpunten (waartussen een beeldpunt zit dat normaal niet gebruikt word). Het vergelijkt die 2 neemt het gemiddelde daarvan en zet dat op de plek van het niet gebruikte beeldpunt. Op die manier (interpolatie genoemd) kunnen er fictieve pixels bij bedacht worden. Dit zorgt ervoor dat dingen er scherper uit zien (beelden lijken een hogere resolutie te hebben).

Dit systeem kan finaal de mist in gaan als er ruis in het beeld zit. Het vind bijvoorbeeld een zwarte en een witte pixel (waarvan de witte ruis blijkt te zijn) en gaat daartussen dan een grijze pixel zetten. Op die manier word je ruis dus alleen maar erger.

De methode opzich is erg goed. En schijnt dus vooral bij DVD content erg goed te werken. Zelf heb ik het (nog) niet gezien, en bij winkels is het signaal meestal zo slecht (vaak gesplitst) dat het verschil niet of nauwelijks te zien is.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-08 11:49
Met digitenne en digitale kabel kan het in de toekomst, en met digitale satelliet nu al :9 :9 (ow, ow, ow wat een lekkere kwaliteit) dus zeer positief uitpakken hoor ik al... :)

Maar waar ik nog meer van ga kwijlen is HDTV :)

[ Voor 59% gewijzigd door EsCo op 22-05-2003 19:37 ]

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 13:15
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=22

Dit is wel een informatieve site, waarbij vooral dit topic erg interessant is:

http://www.htforum.nl/yab...tion=display;threadid=620

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

volgens mij ligt het vooral aan het aantal beeldlijnen van de TV. Maar wat ik ook heb gezien bij een huge JVC breedbeeld van >€2000,- is dat het beeld lijkt te plakken, echt heel lelijk. Ik heb dan misschien een klein 37 cm schermpje, maar ik vind m veel prettiger kijken.

Alleen als je DVD's gaat kijken wordt t een ander verhaal...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Extrada
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Weet niet veel van tv's maar met mijn sony 82cm breedbeeld is het grootste verschil met andere tv's toch wel de helderheid en het rustige beeld.
100 hz merk ik toch echt wel, digitale ruisonderdrukking is in sommige gevallen niet echt een voordeel. In sommige uitzendingen is het net of een deel van het gezicht bv te langzaam beweegt, heel raar gezicht :)
Maar inderdaad je moet gewoon een winkel binnen lopen met een zooitje tvs naast elkaar, dat heb ik ook gedaan en ik persoonlijk vond de trinitron van sony het mooiste beeld geven.
Maar smaken verschillen.

Verwijderd

Ik weet uit ervaring:
Beste beeldkwaliteit: Philips (Matchline is stukken beter als elk ander merk, pixelplus doet er nog een schepje bovenop!)

Beste geluidskwaliteit: Sony (je moet wel opletten dat je tv een ingebouwde subwoofer heeft (hebben alle philips matchlines) sommige sony's hebben dit niet waardoor geluid echt brak klinkt (wekkerradio))

Ik heb thuis een PixelPlus (70cm), is echt superscherp en krijgt het op de een of andere manier voor elkaar om maar met drie speakers (links, rechts, center, allemaal in de tv zelf en een subwoofer) surround geluid te produceren waarbij je echt achter pistoolschoten hoort en ook nog een flinke bass, echt heel tevreden!!!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:56

JvS

Ik heb hem zelf ook

specs geven je niet het beste beeld, ga ze eens bekijken dan kan je het zelf zien. Lees ook de policy van het forum eventjes door

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.