Ik heb een klein probleempje. Ik ben een Linux-newbie maar door al die heisa rond Palladium enzo ben ik wel geïnteresseerd geraakt in 'alternatieven' voor Windows, en ik had gelezen dat dit [Mandrake 9.0] een goeie instapversie was. Nu heb ik wel een probleem. Ik heb Mandrake geïnstalleerd - ik had er eerst Slackware 9.0 opgezet maar die bootte alleen in text mode. Dus dacht ik, misschien ligt het aan OS, maar nee, Mandrake doet net hetzelfde. Ik veronderstel dus dat het aan de graka ligt, want Xfconfig
(of wat dat ook mag zijn) doet altijd moeilijk wanneer ik de graka moet kiezen. Ik heb wel drivers gevonden op de ATI-site, maar die zijn bedoeld voor Xf86 4.3.0 (of zoiets), en Mandrake 9.0 gebruikt versie 4.2. Ik heb dus twee vraagjes:
1) hoe kan ik dat grafische configuratietool upgraden?
2) hoe zet ik de Linux-driver (vanop cd) op de harde schijf? Ik weet dat je de cd moet mounten, maar wat zijn de commando's in textmode om een bestand te kopiëren naar een bep. bestemming en dan de driver te installeren?
De Mandrake-handleiding is hier erg beknopt over (er valt niks over te vinden hoe je in textmode moet werken met die dingen
)
Mocht het helpen, hier mijn specs:
Abit KD7-RAID (raid-controller uitgeschakeld in bios)
Athlon Xp 2200+
Promise UltraTX2 100 IDE-Controller
Maxtor DiamondMax 9 80 GB
Seagate Barracuda IV 40 GB (op IDE-controller)
Asus 48/16/48 cd-brander
Toshiba DVD-ROM SD-M1712 (op IDE-controller)
Toshiba DVD-RAM SD-W2002
Alvast bedankt.
1) hoe kan ik dat grafische configuratietool upgraden?
2) hoe zet ik de Linux-driver (vanop cd) op de harde schijf? Ik weet dat je de cd moet mounten, maar wat zijn de commando's in textmode om een bestand te kopiëren naar een bep. bestemming en dan de driver te installeren?
De Mandrake-handleiding is hier erg beknopt over (er valt niks over te vinden hoe je in textmode moet werken met die dingen
Mocht het helpen, hier mijn specs:
Abit KD7-RAID (raid-controller uitgeschakeld in bios)
Athlon Xp 2200+
Promise UltraTX2 100 IDE-Controller
Maxtor DiamondMax 9 80 GB
Seagate Barracuda IV 40 GB (op IDE-controller)
Asus 48/16/48 cd-brander
Toshiba DVD-ROM SD-M1712 (op IDE-controller)
Toshiba DVD-RAM SD-W2002
Alvast bedankt.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje