Toon posts:

Stekker van Dell kwijt, welk draadje is wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen, ik heb een probleempje.

Er staat hier een 17" Dell E771P monitor, maar met een afgeknipt snoer (inbraak). De monitor werkt dus wel helemaal, maar ik krijg er geen beeld op.

Ik heb 8 draadjes, 5 dunne en 3 dikkere. Verder nog de afscherming van de kabel. Ik heb de monitor open gemaakt, maar alle draadjes zitten met een connector vast op de printplaat van het electronenkanon... ik kan dus erg moeilijk printbanen volgen om te kunnen achterhalen waar ze voor zijn.

Hoe kan ik nou toch nog een stekker eraan zetten? Dell mailen heeft geen zin, die doen niet aan hobby-isten.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-08 02:24

Sprite_tm

Semi-Chinees

De 3 dikkere draadjes zijn waarschijnlijk afgeschermde draden waar de RGB-ifo overheen gaat. Die kan je dus zowiezo al aansluiten (pinout hier). Van de rest zullen er 2 hsync / vsync zijn en 1 ground. De ground kan je meten doordattie meteen in verbinding staat met de afscherming van de kabel. Houd je er nog 4 over waarvan er 2 de hsync en vsync zijn -> gewoon ff proberen. De overige 2 zijn ddc ofzo, kan je lekker los laten hangen desnoods.

En ik ga er maar ff vanuit dat je niet de dader van de inbraak bent. Als je dat wel doet dan doet de monitor het namelijk alleen als je alle draden ergens in de 230 V steekt. :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Al ff gegoogled op de lay-out van zo'n kabel??
Neem aan dat er een universele standaard voor een dergelijke kabel is...

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op 22 mei 2003 @ 17:57:
Al ff gegoogled op de lay-out van zo'n kabel??
Neem aan dat er een universele standaard voor een dergelijke kabel is...
Naar de kant van de stekker wel, maar intern is elke monitor natuurlijk anders.

Verwijderd

Topicstarter
Sprite_tm schreef op 22 mei 2003 @ 17:56:
De 3 dikkere draadjes zijn waarschijnlijk afgeschermde draden waar de RGB-ifo overheen gaat. Die kan je dus zowiezo al aansluiten (pinout hier). Van de rest zullen er 2 hsync / vsync zijn en 1 ground. De ground kan je meten doordattie meteen in verbinding staat met de afscherming van de kabel. Houd je er nog 4 over waarvan er 2 de hsync en vsync zijn -> gewoon ff proberen. De overige 2 zijn ddc ofzo, kan je lekker los laten hangen desnoods.

En ik ga er maar ff vanuit dat je niet de dader van de inbraak bent. Als je dat wel doet dan doet de monitor het namelijk alleen als je alle draden ergens in de 230 V steekt. :)
Dankjewel,

Ik zal eens gaan kijken en proberen. Alleen nog 1 vraagje;

Kan er iets kapot gaan als ik de sync en de ddc omwissel, en onderling? Oftewel, verschillen deze in signaal niveau waardoor ik iets kan opblazen?
Eén van de kleuren maakt omwisselen neemt neem ik aan niets uit, hooguit een raar beeld :)

• digit7722
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

Hoe kom je eraan ???
kan je ze ergens kopen voor minder ?

You can't free a fish from water.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Garantie :?

Inbraakverzekering vergoed dit neem ik aan.

Als je zelf gaat prutsen "vervalt" je garantie lijkt me.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit is imo toch iets te twijfelachtig. Hoe kan je je monitor in je bezit hebben als hij gestolen is? En daarbij, als hij gestolen was en teruggevonden (waar ik vanuit ga), dan is het verzekeringswerk en niet iets om zelf aan te gaan lopen rommelen.

Vandaar topic dicht, mocht je het er niet mee eens zijn, mailadres is bekend :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.