okay... dus ik heb een Abit NF7-S (rev.2) en 2 mooie reepjes Corsair geheugen erin (PC2700, CAS2) want als je geen dual-channel gebruikt ben je een zacht ei (voor zover ik uit de postings hier begrpen heb). Nou ja, alles loopt mooi in sync met m'n Barton (333 MHz) en het leven is goed
Maar nu komt het: om de een of andere obscure reden vind ik 512 MB te weinig (voor de rekenwonders onder jullie: 2 * 256
) en ik wil meer en meeeeer
Kortom, (en nu wordt het gans hypothetisch) ik loop naar den lokale computerboer of de slager op de hoek en koop daar nog een reepje Corsair PC2700 erbij van 512 MB
Ik ga naar huis en ram het gebeuren erin.... Wat nu
(behalve dan het feit dat ik nu 1 GB DDR heb ...) Wordt mijn nForce2 hier een stuk langzamer door ? Raakt het bordje gestressed omdat 'ie maar 2 memory controllers heeft en 3 banken om te besturen ? Begint 'ie spontaan het Wilhelmus te zingen om daarna al rokend de geest te geven ? Wie kan hier wat over zeggen / heeft het zelf eerder gedaan
Nog een vraagje. De NF7-S (rev.2) is een mooi bord dat makkelijk naar 400 MHz FSB kan. Als ik dat doe tegen de tijd dat er een AMD proc komt die dat officieel aankan (ik ga dus geen L12 bruggen doorzagen ofzo) moet ik natuurlijk ook PC3200 geheugen hebben. Kan in nu dus een 512 MB plak Corsair PC3200 kopen en de andere Corsair modulen OC'en ? Gaat dat allemaal wel samen of moet ik niet zo dom lullen en gewoon allemaal nieuwe geheugenplakjes kopen ?
Alvast 1000x dank voor jullie wijsheid in deze kwestie
.
Maar nu komt het: om de een of andere obscure reden vind ik 512 MB te weinig (voor de rekenwonders onder jullie: 2 * 256
Kortom, (en nu wordt het gans hypothetisch) ik loop naar den lokale computerboer of de slager op de hoek en koop daar nog een reepje Corsair PC2700 erbij van 512 MB
Ik ga naar huis en ram het gebeuren erin.... Wat nu
Nog een vraagje. De NF7-S (rev.2) is een mooi bord dat makkelijk naar 400 MHz FSB kan. Als ik dat doe tegen de tijd dat er een AMD proc komt die dat officieel aankan (ik ga dus geen L12 bruggen doorzagen ofzo) moet ik natuurlijk ook PC3200 geheugen hebben. Kan in nu dus een 512 MB plak Corsair PC3200 kopen en de andere Corsair modulen OC'en ? Gaat dat allemaal wel samen of moet ik niet zo dom lullen en gewoon allemaal nieuwe geheugenplakjes kopen ?
Alvast 1000x dank voor jullie wijsheid in deze kwestie