3 DDR modulen in mijn NForce 2 mamaplank ???

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• derfragmeister
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-02-2022
okay... dus ik heb een Abit NF7-S (rev.2) en 2 mooie reepjes Corsair geheugen erin (PC2700, CAS2) want als je geen dual-channel gebruikt ben je een zacht ei (voor zover ik uit de postings hier begrpen heb). Nou ja, alles loopt mooi in sync met m'n Barton (333 MHz) en het leven is goed O-)

Maar nu komt het: om de een of andere obscure reden vind ik 512 MB te weinig (voor de rekenwonders onder jullie: 2 * 256 8)7 :z ) en ik wil meer en meeeeer })

Kortom, (en nu wordt het gans hypothetisch) ik loop naar den lokale computerboer of de slager op de hoek en koop daar nog een reepje Corsair PC2700 erbij van 512 MB :O

Ik ga naar huis en ram het gebeuren erin.... Wat nu :? (behalve dan het feit dat ik nu 1 GB DDR heb ...) Wordt mijn nForce2 hier een stuk langzamer door ? Raakt het bordje gestressed omdat 'ie maar 2 memory controllers heeft en 3 banken om te besturen ? Begint 'ie spontaan het Wilhelmus te zingen om daarna al rokend de geest te geven ? Wie kan hier wat over zeggen / heeft het zelf eerder gedaan (8>

Nog een vraagje. De NF7-S (rev.2) is een mooi bord dat makkelijk naar 400 MHz FSB kan. Als ik dat doe tegen de tijd dat er een AMD proc komt die dat officieel aankan (ik ga dus geen L12 bruggen doorzagen ofzo) moet ik natuurlijk ook PC3200 geheugen hebben. Kan in nu dus een 512 MB plak Corsair PC3200 kopen en de andere Corsair modulen OC'en ? Gaat dat allemaal wel samen of moet ik niet zo dom lullen en gewoon allemaal nieuwe geheugenplakjes kopen ?

Alvast 1000x dank voor jullie wijsheid in deze kwestie _/-\o_ .

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dual Channel DDR, dat kan dus alleen met 2 banken bezet. Je draait nu single channel DDR. Dat verklaart de performance drop.

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 09:10
Kan in nu dus een 512 MB plak Corsair PC3200 kopen en de andere Corsair modulen OC'en ?
Ja dat gaat meestal wel goed, ik zou zeggen probeer het tegen die tijd, kaak loopt pc 2700 geheugen ook op 3200.

Over die rook enz, ik zou niet weten wat er aan de hand is, 3 reepjes zou moeten werken

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zie hiervoor:
Technische PMG FAQ

en daarin:
nForce2 Dual Channel geheugen en synchroniteit
Beide DIMM’s hoeven niet hetzelfde te zijn; de beide MC’s van de nForce2 zijn zoals eerder gezegd onafhankelijk van elkaar waardoor ze elk een DIMM met eigen toegangsparameters kunnen aansturen. De DIMM’s hoeven zelfs geen eens dezelfde omvang te hebben. Het is overigens wél aan te raden dezelfde DIMM’s te gebruiken omdat bij 128bit benaderingen (dus beide DIMM’s tegelijk) de langzaamste DIMM bepalend is voor de gehele snelheid.
Kortom het kan best omdat de nF2 de twee kanalen compleet onfhankelijk aanspreekt :)

/faq, dus dicht :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.