laptop -> beamer = (erg) wazig beeld (IGP 340M)

Pagina: 1
Acties:

• PreDaTorY
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 12:25
Ok ik heb de volgende situatie:

Ik heb een compaq presario 2100 met als grapische kaart een IGP 340M(of zoals compaq zegt een ati radeon mobility met 64mb shared geheugen)
deze sluit ik aan op een beamer doormiddel van de vga-out en/of de tv-out. Beide geven een erg slecht beeld. Ik denk zelf dat dit aan de drivers van de videokaart ligt, maar ik kan geen nieuwe drivers vinden :'(

Om vast te stellen dat het om de drivers gaat heb ik het volgende geprobeerd,
- de laptop op een lcdscherm aangesloten: Perfect beeld
- de beamer op de oude laptop aangesloten dmv de vga-out op de laptop: ook perfect beeld.
- waarneer de laptop op de beamer aangesloten stond de instellingen van het beeldscherm dmv wat instellingen van de eigenschappen van het beeldscherm gewijzigd. jammergenoeg was het beeld te wazig om het nog enigsinds toonbaar te maken

Mijn vraag: Wie helpt mij aan een oplossing voor het probleem of anders aan een nieuwe versie van de drivers. De versie van de drivers is 6.13.10.6137

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

probeer de catalyst 3.4 eens, en dan die software hack voor die drivers zodat hij ook op mobility;s werkt. meer info in het -= Radeon Topic - Deel 66 =- daarover

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

je moet eens wat spelen met de instellingen van de driver. Ik had 2 dagen geleden mijn putertje op een beamer aangesloten met svideo, en in het begin was het beeld ook heel erg brak. Superwazig en rare strepen erdoor. Toen heb ik even in het control panel met alle tv-out instellingen gespeeld, en kreeg het helemaal netjes door de "luma" regelaar even te verplaatsen. Op een of andere manier startte hij toen de tv-out opnieuw, en was het perfect. Luma is een of andere flicker verbeteraar, en staat bij advanced onder catalyst 3.4

• PreDaTorY
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 12:25
ik heb het probleem gevonden, de externe monitor(de beamer dus) stond op een standaard resolutie van 1600*1200 na wat instellen kwam ik er achter dat 800*600 een stuk beter leesbaar was. :) alleen een beetje jammer dat het beeld dat geprojecteerd word kleiner is dan het werkelijke beeld, iets waar ik met instellingen ook niet genoeg aan kon doen