Toon posts:

preload page met frames

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een scriptje bv. javascript die een frames pagina laad en dan ook alle spullen zoals plaatjes, html codes etc. erbij laad.

Ik weet dat het kan zonder frames maar bestaat er ook een soort gelijk script maar dan met frames?

op javascript.internet.com naar mijn idee de grootste heeft het ook niet.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:03

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

als het bestaat 'zonder frames', dan zal het toch ook toepasbaar zijn binnen een frame.
een frame-pagina is gewoon een venster die binnen raamwerk geladen wordt, dus je kan de preloader gewoon in een van je subpagina's zetten:

het vraagt direct tijdens het laden van de pagina de andere documenten op en deze worden in de cache van de bezoeker opgeslagen, of de pagina in een frameset wordt opgeroepen of direkt in het venster; de cache die gebruikt wordt is dezelfde.

overigens heeft teveel preloaden een groot nadeel; het legt de laadtijdbelasting tijdens de eerste oproep van de pagina en op die manier kan het het oproepen van de pagina langzamer maken, het grootste nut is dat je bij dynamische scripts de laadtijd niet bij het event krijgt: dus een onmouseover die 3 seconden duurt om het onmouseover-plaatje te laten zien.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Lees de FAQ nog een keer, en dan met name het gedeelte over "Scriptrequests".

Deze zijn dus niet gewenst ;)

Dit topic is gesloten.