audigy2 vanzelf van 5.1 naar 4.1 of 2.1??

Pagina: 1
Acties:

• artijn
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb een audigy 2 en die heb ik aan gesloten op een receiver via de 5.1 analoge uitgangen. Als ik nu in de speakersettings de configuratie op 5.1 zet, en daarna een spel ga spelen veranderd de instelling van zelf naar 4.1 of zelfs 2.1 :(

ik heb directx 9.0a geinstalleerd en via de webinstall van creative vanzelf mijn kaart laten updaten.

wat moet ik doen om dit te verhelpen

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Misschien handig om je OS er even bij te vermelden.
Als je Windows XP draait, kijk dan ook eens wat de speakerinstellingen van XP zelf zijn, die willen nog wel eens dwars liggen met de instellingen van Creative.

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
'k heb hier zo'n zelfde soort probleem.... :( onder WinXP pro en WinME

[ Voor 32% gewijzigd door tommie-boy op 22-05-2003 17:02 ]

Humor moet je serieus nemen

Verwijderd

Je kunt hem op 2 manieren instellen. Bij de creative Audio-HQ in control panel en bij multimedia eigenschappen.

• artijn
  • Niet online
Ik draai windows Xp
bij creative audio/HQ kan ik toch allleen kiezen tussen zelf dolby decoderen of spdif uit

Verwijderd

artijn schreef op 22 May 2003 @ 17:05:
Ik draai windows Xp
bij creative audio/HQ kan ik toch allleen kiezen tussen zelf dolby decoderen of spdif uit
Je moet dan bij de luidspreker settings kijken. Hier kun je dan ook je boxen op 5.1 instellen

• artijn
  • Niet online
Bij de nieuwste drivers zijn de instellingen van "eigenschappen van geluiden en audioapparaten" gekoppeld (als je deze tenminste bedoeld.

Verwijderd

artijn schreef op 22 May 2003 @ 17:18:
Bij de nieuwste drivers zijn de instellingen van "eigenschappen van geluiden en audioapparaten" gekoppeld (als je deze tenminste bedoeld.
Dat klopt maar je kunt ze nog wel appart instellen.
Dus gewoon bij audio-HQ kijken naar luidspreker settings en daar de luidsprekers zetten op 5.1
Gan dan naar multimedia settings en kijk daar bij eigenschappen en selecteer daar ook 5.1 boxen.

• artijn
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 17:34:
[...]

Dat klopt maar je kunt ze nog wel appart instellen.
Dus gewoon bij audio-HQ kijken naar luidspreker settings en daar de luidsprekers zetten op 5.1
Gan dan naar multimedia settings en kijk daar bij eigenschappen en selecteer daar ook 5.1 boxen.
ik zie alleen dit bij audio-HQ
http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=126670

en ik snap dus niet helemaal wat je bedoelt

Verwijderd

heb het ook een paar keer gehad, ook ff bij het spel kijken (de geluidsinstellingen in het spel dus.. ;) ) (ik moest zelf een paar keer dat doen 3 dagen achter elkaar en vanaf toen bleef die er altijd op hangen..

Verwijderd

btw.. je moet het hier instellen 'Creative Luidsprekerinstellingen'

Verwijderd

Misschien dat een update van je drivers uitkomst bied. Krijg je misschien ook wat meer opties want die 2 die je er hebt staan is niet veel.

• artijn
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 mei 2003 @ 09:06:
Misschien dat een update van je drivers uitkomst bied. Krijg je misschien ook wat meer opties want die 2 die je er hebt staan is niet veel.
kan jij eens een screenshot plaatsen met jou instellingen van audio hq

en hoe wordt je kaart herkend als audigy of als audigy2?

Verwijderd

artijn schreef op 23 May 2003 @ 18:01:
kan jij eens een screenshot plaatsen met jou instellingen van audio hq

en hoe wordt je kaart herkend als audigy of als audigy2?
Kan helaas geen screenshot plaatsen want heb geen webspace.
En de mijne wordt herkent als audigy 1.
Maar mijn kameraad heeft een audigy 2, ik kan bij hem ook nog wel ff kijken hoe hij de instellingen heeft staan.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 08:24 ]

Pagina: 1