Toon posts:

Pentium III 1 Ghz

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb eens een vraag aan jullie? Ik ben sinds kort bezig met het overclocken van mijn pc... alleen ik hoor zoveel verhalen van personen dat ze hem bijna 1 Ghz hoger hebben??? :? Maar lukt bij mij toch echt niet? Kan natuurlijk ook aan apparatuur liggen enz...Maar goed

Wat ik nu geprobeerd heb ik de bussnelheid van 133 Mhz omhoog gezet naar 148 en daardoor wekt mijn processor perfect op 1110 Mhz... Alleen wil hem nog hoger, maar wat moet ik nog meer veranderen of kopen... Hierbij de specs van mijn pc.

Intel Pentium III 1 Ghz Socket 370
MSI 815EPT Pro Moederbord
2x 256MB PC-133 geheugen
MSI Ge-Force4 TI4200 128MB
Maxtor 40GB 7200rpm Harddisk

Dus wat zou ik nog kunnen overclocken of veranderen om meer dan 1110 te krijgen?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
P3 1Ghz is nauwelijks hoger te krijgen. Het is geen P4 Northwood ;)

Verwijderd

een p3, 1 ghz hoger? lijkt me stug, misschien met waterkoeling maar dan nog, het kan overigens wel met een p4, die staan bekend dat ze goed te overklokken zijn, maar het kan zijn dat door jouw koeling de snelheid niet omhoog kan of doordat het moederbord het simpelweg niet aankan ( een hogere fsb)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
je mag natuurlijk niet verwachten dat je een 1 Ghz processor op 2 Ghz krijgt, als je boven de 1200 Mhz komt mag je blij zijn

Verwijderd

Topicstarter
SH007 schreef op 22 mei 2003 @ 16:52:
P3 1Ghz is nauwelijks hoger te krijgen. Het is geen P4 Northwood ;)
Zo'n idee had ik ook al.. alles wat ik lees is AMD... en nauwlijks een P4. :+

Maar hij zal toch wel hoger kunnen op de een of andere manier?

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 16:38
voltage verhogen. Valt nog te proberen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Topicstarter
kevinp schreef op 22 May 2003 @ 16:54:
voltage verhogen. Valt nog te proberen.
Staat nu op 1,7 standaard? Wat zou een redelijk voltage zijn?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 16:54:
[...]

Zo'n idee had ik ook al.. alles wat ik lees is AMD... en nauwlijks een P4. :+

Maar hij zal toch wel hoger kunnen op de een of andere manier?
Lees Frequently Asked Questions DOC (laatste update 20-05-03), daar staat helemaal uitgelegd wat je allemaal kunt proberen ;)

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 16:38
Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 16:56:
[...]

gewoon proberen (dus niet meteen veel omhoog maar kleine beetjes).Voltage verhogen betekend ook meer hitte houd dat goed in de gaten.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Oke... ga het allemaal eens proberen.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik heb zo'n zelfde Pent3 1Ghz socket 370 hier staan. Zit op een Asus CUV4XE mobo. Schijnt dat het verste dat je em kan overclocken zo'n 1515mhz is. Maar ik heb em op ongeveer 1080 gekregen. Draait nu @ 1050, vanwege de hitte. Je kan bij overclockers.com deze page eens checken. Is een database met allemaal OCstats, inclusief soort koeling, voltages etc.

edit: realistisch gezien denk ik dat je 1050 tot 1180mhz kan oc'en, vanwege volts, mobo, en geheugen. Het hangt natuurlijk ook van de proc zelf af, de een is de ander niet ;)

edit2: de snelste proc in die DB loopt dus op 1515mhz, met een voltage van 2,4. Maar da's wel erg veel hoor :P

[ Voor 32% gewijzigd door Remy op 22-05-2003 17:12 ]

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Hoeveel cache heeft íe?

Is dat 256 Kb, dan is het een Coppermine en die kan je dan vergeten: het zijn al overgeklokte CPU's dus zal dat nauwelijks de 1100 MHz halen.

Is het 512 kb, dan heb je een Tualitin en dat zijn echte beesten, die zou je wel eens op die 1515 MHz kunnen krijgen.

/me vermoedt alleen dat je een Coppermine hebt, eentje die het eindpunt van de Copperminereeks inluidde en dus al aan zijn max zit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 16:56:
[...]

Met een goede koeler tot 2Volt gaan....

• Wyckse_witte
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
Heb ook een Pentium III 1 GHz gehad en die haalde 1200 MHz (160x7,5) op 1.85v
Veel verder kwam ie niet zonder dat het systeem onstabiel werd.

Verwijderd

Damn.... het niveau zakt... |:(

@Few... sorry maar van dit soort topics wordt ik dus echt ziek

[gemeld in SM]

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 22:43 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 22:29:
Damn.... het niveau zakt... |:(

@Few... sorry maar van dit soort topics wordt ik dus echt ziek
Thorry, heb je niets toe te voegen, post dan gewoon niet? Het is zo simpel :)

Overigens, het behalen van een flinke OC met een Pent3 1Ghz schijnt dus heel sterk afhankelijk te zijn van het feit of je een uit de eerste reeks hebt, of een 'nieuwere'. De oudsten waren slecht te oc'en (1030max ofzo) maar de nieuweren kunnen zonder al te veel geklooi op 1100 a 1250 draaien.

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Mjah, ok dan

Ik heb hier een P3 866@ 1042 gehad, verder was ie niet te branden (trok het geheugen ook niet)

P3's zijn nou eenmaal niet echte OC'ers mede doordat je de multiplier niet kan veranderen.

En een hoge OC zoals sommige mensen hebben haal je dan ook alleen maar met sommige procjes zoals bijvoorbeeld een XP 2100+

ReemF.. toch weer iets ontopic gepost ook al slaat het topic nergens op
En ik moet me postcount toch weer omhoog helpen he... je krijgt niet zomaar 2000+ posts...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 22:47 ]

Verwijderd

Sorry Firemoth, maar je topic is net wat te basic.. Als ik je post lees krijg ik het gevoel dat wij voor je moeten tweaken. No offence.. :) In de FAQ staat een hoop nuttige info. Als je daar nou eens mee begint en zelf wat dingetjes probeert. Beetje spelen met voltage..andere koeling proberen..ander memory.. memory voltage verhogen..etc etc.

Succes ;)

Edit:
Slot vergeten |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 23:05 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.