[win98] Laptop CD-rom niet herkent

Pagina: 1
Acties:

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Hoi, ik heb al een tijdje een Laptop 133 Mhz maar nu ziet windows 98 mijn cdrom speler opeens niet meer (gewoon opeens sinds een paar dagen)
Ik weet niet wat mijn vader heeft uitgespookt, ik denk niets 8)7

Ik heb al gezocht onder de trefwoorden: win 98 laptop cdrom, en daar kon ik niets tussen vinden.

In mijn hardware profiel wordt gezegd dat de Primary IDE controller (single fifo) en Secondary IDE controller (single fifo) niet alle drivers hebben of niet aanwezig zijn.
Duzz, ik met de win98 cd geprobeert de drivers te installeren, via het netwerk kon ik alsnog op de CDrom toegang verkrijgen.

Heeft iemand een idee waar ik de drivers vandaan moet halen voor deze IDE controllers, en of ze wel goed staan? Of kan ik ze gewoon van de 98 cdrom halen? zo ja, welke locatie?

Verwijderd

Kan je ff je Config.sys en Autoexec.bat hier posten; waarschjinlijk zit daar het probleem in.

Verwijderd

Ik heb precies het zelfde gehad..En drivers installeren was niet de oplossing. Ik weet alleen ff niet meer wat dan wel de oplossing was.

/me gaat eens heel goed nadenken!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

FireArrow schreef op 22 mei 2003 @ 16:47:
Hoi, ik heb al een tijdje een Laptop 133 Mhz maar nu ziet windows 98 mijn cdrom speler opeens niet meer (gewoon opeens sinds een paar dagen)
Ik weet niet wat mijn vader heeft uitgespookt, ik denk niets 8)7

Ik heb al gezocht onder de trefwoorden: win 98 laptop cdrom, en daar kon ik niets tussen vinden.

In mijn hardware profiel wordt gezegd dat de Primary IDE controller (single fito) en Secondary IDE controller (single fifo) niet alle drivers hebben of niet aanwezig zijn.
Duzz, ik met de win98 cd geprobeert de drivers te installeren, via het netwerk kon ik alsnog op de CDrom toegang verkrijgen.

Heeft iemand een idee waar ik de drivers vandaan moet halen voor deze IDE controllers, en of ze wel goed staan? Of kan ik ze gewoon van de 98 cdrom halen? zo ja, welke locatie?
Het kan handig zijn als je merk en type laptop eens noemt :? Anders wordt het moeilijk gokken, en mijn glazenbol is met vakantie ;)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 16:49:
Kan je ff je Config.sys en Autoexec.bat hier posten; waarschjinlijk zit daar het probleem in.
Win98 heeft geen drivers nodig in config.sys of autoexec.bat

_wel_ kan het helpen om de CD-rom terug te krijgen, als ie het echt niet meer (wil) doe(t)(n)

In dit geval ligt het aan de IDE drivers. Hiervoor heb je geen CD nodig, of andere drivers, immers die drivers moeten nog gewoon op je laptopje staan.

Echter, om je daar mee verder te helpen, moeten we weten wat voor IDE controller er op het mobo zit, oftewel wat voor laptop dat is. 133Mhz is niet voldoende info..

Verwijderd

Owja, ik weet het alweer: aangezien de IDE-drivers lopen te kl#ten...

Start Regedit
Zoek op noide
Indien gevonden; knal die keys uit je registry.
Opnieuw opstarten.

offtopic:
Laat ff weten of dit de oplossing was; zo niet, dan wil ik wel even je config en autoexec zien; in tegenstelling tot wat mijn mede-GoT-ers roepen

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 18:29 ]

• FireArrow
Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 18:13:
Owja, ik weet het alweer: aangezien de IDE-drivers lopen te kl#ten...

Start Regedit
Zoek op noide
Indien gevonden; knal die keys uit je registry.
Opnieuw opstarten.

offtopic:
Laat ff weten of dit de oplossing was; zo niet, dan wil ik wel even je config en autoexec zien; in tegenstelling tot wat mijn mede-GoT-ers roepen
Neej dit heeft niet gewerkt.. noide kon ie niet vinden

Dit is de inhoud van mijn autoexec.bat......
SET PATH=C:\PROGRA~1\ULTRAE~1;%PATH%
En dit is de inhoud van mijn config.sys...
files=99
Kan iemand hier nu iets mee??
Het merk laptop is trouwens Medion
Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 18:09:
[...]

Win98 heeft geen drivers nodig in config.sys of autoexec.bat

_wel_ kan het helpen om de CD-rom terug te krijgen, als ie het echt niet meer (wil) doe(t)(n)

In dit geval ligt het aan de IDE drivers. Hiervoor heb je geen CD nodig, of andere drivers, immers die drivers moeten nog gewoon op je laptopje staan.

Echter, om je daar mee verder te helpen, moeten we weten wat voor IDE controller er op het mobo zit, oftewel wat voor laptop dat is. 133Mhz is niet voldoende info..
welke gegevens wil je precies van mijn IDE controller???

[ Voor 31% gewijzigd door FireArrow op 22-05-2003 20:32 ]

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

FireArrow schreef op 22 mei 2003 @ 20:29:

Kan iemand hier nu iets mee??
Het merk laptop is trouwens Medion
Type :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• FireArrow
MD 30798
ik hoop dat dit het is :9

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Al gezocht op www.google.com met sleutelwoorden Medion MD30798 leverde dit op:
zoekt en gij zult vinden :P
leverde dit linkje op :)

http://private.addcom.de/vstoeckel/medion.htm

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik neem aan dat je dat en ook pak-em-beet [search=98 cdrom niet herkend] al had gedaan;
mijn Windows ziet geen cd-rom `meer`
[rml][ win98] Geen cdrom en writer na via4in1 *[/rml]
[rml][ Win98] Windows ziet 2 CD-ROM's niet (IDE)[/rml]
CD drives verdwenen
etc etc.

Veel tips, misschien een antwoord. Loop ze even langs ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1