[RMA] Geldig RMA zonder Foutcode?

Pagina: 1
Acties:

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:22
Heyz,

Ik heb een quantum fireball Plus LM 20.5GB, die nog net een paar dagen onder de garantie valt....you never guess....nu is dat ding net nu kapoet gegaan.....als ik hem aan een computer hang, ziet hij hem wel in de bios, maar vervolgens wil het hele systeem er niet van opstarten.

Ik heb al een rma form ingevuld bij maxtor maar daar lees ik dat ik een foutcode van powermax moet hebben.....Problemo 1: de pc start niet op, ook niet vanaf diskette :(
Problemo 2: toen ik hem voor het laatst met powermax gescand had zag hij geen fouten....

kan ik mijn schijf ook opsturen zonder PowerMax foutcode? of krijg ik hem dan lina directa retour?

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:26

Smarron

The bend

Waarschijnlijk niet, maar ik zou even van tevoren contact opnemen.

Ik had een IBM die niet meer wilde draaien, maar het IBM-tooltje kon niks vinden. Toch teruggestuurd en ik kreeg alsnog een nieuwe.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Aesculapius
dat ga ik dus ook proberen want dat ding krijg ik totaal niet meer aan de gang.....
ik heb een mail gestuurd, maar dat duurt zo ontieglijk lang voor ik antwoord krijg :(

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
je moet gewoon invullen op de maxtor site: not spinning of not recognized. dan hoef je geen foutcode op te geven. desnoods ff een briefje er bij doen wat er wel mee aan de hand is. zo doe ik het altijd en ik heb daar goede ervaringen mee. stuur op jaarbasis toch wel een schijfje of 20 naar maxtor op. (niet omdat ze slecht zijn maar omdat we voornamelijk maxtor verkopen. al had maxtor met de d740x wel een dipje in hun reputatie, maar ja dat was een quantum erfstuk)

Wel zonde btw van je LM+. al heb ik het over het algemeen niet zo op Quantum, de LM+ is de beste IDE schijf ooit als je het mij vraagt. Weinig uitval (zie Storagereview) en de beste seeks tot op de dag van vandaag qua 7200 rpm IDE. wereldding.

[ Voor 45% gewijzigd door smvs op 22-05-2003 19:40 ]

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-03 12:41

DDX

* DDX heeft nog nooit foutcodes vermeld
idd gewoon omschrijving van probleem invullen zoals smvs zei

(wie zegt dat je een intel systeem hebt (ik heb nog geen diag tooltje gezien voor sun/alpha/mac)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Aesculapius
ik zou hem graag laten vervange, maar het stomme is dat hij het nu opeens weer doet :'( (of :)?) Ik had hem alleen aan de ide gehangen, dus zonder die andere schijf, en toen kon ik met PowerMax alles laten testen, die vond niks.
Na de low-level format kon ik in fdisk zien dat PowerMax een of ander vage partitie indeling ervan had gemaakt (waardoor hij dus kennelijk in samenhang met de andere schijf niets meer deed). Nadat ik die part. weggegooid heb en geherformatteerd als NTFS draait hij nu weer en staat windows longhorn er in middels al weer op.....
Ik hoop dat ik geluk gehad heb......het ding heeft het trouwens ook al 3 jaar 24/7 stabiel en betrouwbaar gedaan!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ehm vraagje (misschien wel een zoekvraagje ....)
Ik heb nog een Quantum Vuurbal liggen van 10 GB en die is zo dood als het maar zijn kan (gaat nie aan)

Hoe kan ik zien hoe oud dat ding is en of ie nog garantie heeft? Er staat namelijk helemaal geen datum ofzo op.

En ik heb datzelfde ding ook nog als 15 GB maar daar staat ook al geen datum op ... maar die's toch niet van mij :P (maar wel stuk, ding maakt keiharde tikken af en toe)

Trouwens ook nog een werkende 20 GB van alweer datzelfde type ... maar daar staat ook geen datum ofzo op

edit: Ik heb ze alle3 gekregen .... dus ik weet ook niet wanneer ze gekocht zijn enzo of waar ....

[ Voor 20% gewijzigd door dreeke op 23-05-2003 01:31 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-03 17:48

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

dreeke schreef op 23 May 2003 @ 01:27:
Ehm vraagje (misschien wel een zoekvraagje ....)
Ik heb nog een Quantum Vuurbal liggen van 10 GB en die is zo dood als het maar zijn kan (gaat nie aan)

Hoe kan ik zien hoe oud dat ding is en of ie nog garantie heeft? Er staat namelijk helemaal geen datum ofzo op.

En ik heb datzelfde ding ook nog als 15 GB maar daar staat ook al geen datum op ... maar die's toch niet van mij :P (maar wel stuk, ding maakt keiharde tikken af en toe)

Trouwens ook nog een werkende 20 GB van alweer datzelfde type ... maar daar staat ook geen datum ofzo op

edit: Ik heb ze alle3 gekregen .... dus ik weet ook niet wanneer ze gekocht zijn enzo of waar ....
http://www.maxtor.com/en/support/service/warranty_ata.htm
Volg netjes de stapjes en dan kun je mbv je serienummer je garantie checken
Veel plezier :Y)

De kick van Electric!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik hoop dat ik geluk gehad heb......het ding heeft het trouwens ook al 3 jaar 24/7 stabiel en betrouwbaar gedaan!
ja, maar dat is juist het beste wat een schijf kan overkomen. een schijf die elke dag meerdere keren aan en uit gaat is ongetwijfeld sneller dood.
Pagina: 1