Toon posts:

Win98SE Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen een heel vreemd probleem met mijn Windows 98 SE. Na een paar minuten liep ie steeds vast zonder ook maar enige reden. Vervolgens heb ik Windows opnieuw geinstalleerd omdat ik vond dat dat wel weer eens tijd werd. Gewoon Windows 98 SE er weer opgezet. Ik had verwacht dat hiermee de problemen voorbij zouden zijn, maar dat was dus niet zo. Windows liep na enige tijd gewoon weer vast.

Het vreemde is dat wanneer ik een virusscanner mijn harde schijven laat scannen er geen enkel geinfecteerd bestand wordt gevonden. Tijdens het scannen loopt de computer ook niet vast.

Het is trouwens ook niet echt vastlopen, opeens kun je gewoon niets meer beginnen omdat het net lijkt of ie extreem sloom gaat. Als ik m'n Winamp aan heb en hij loopt dus vast dan hoor je steeds hetzelfde, na een tijdje gaat ie dan even verder(nog geen seconde) en zo verder.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
probeer eens een nieuwe driver voor je chipset...lijkt een dma-probleempje

Verwijderd

Bedoel je met opnieuw geinstalleerd dat je je HD ook geformatteerd hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 15:45:
Bedoel je met opnieuw geinstalleerd dat je je HD ook geformatteerd hebt?
Ja, ik heb mijn C-schijf geformatteerd, hier stond alleen mijn Windows op.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:16
draai anders eens Taskinfo (ff googlen). Daarmee kan je precies zien wát er op je pc draait en hoeveel dat vraagt van je pc (cpu, geheugen)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hitte/voeding probleem ?

Verwijderd

Topicstarter
marteltor schreef op 22 mei 2003 @ 15:53:
draai anders eens Taskinfo (ff googlen). Daarmee kan je precies zien wát er op je pc draait en hoeveel dat vraagt van je pc (cpu, geheugen)
Bedankt, ga ik even proberen.
Lijkt me sterk, zoals ik al zei loopt ie niet vast wanneer ik dus m'n schijven op virussen scan.
MissingDog schreef op 22 mei 2003 @ 15:45:
probeer eens een nieuwe driver voor je chipset...lijkt een dma-probleempje
Lijkt me raar, opeens een dma-probleem....

edit:

Ik heb Taskinfo zonet even gedownload en geinstalleerd, maar eigenlijk gebeurt er niet echt iets vreemds. M'n computer is ook nog niet vastgelopen omdat ik m'n virusscanner nog aan heb maar toch is het wel vreemd.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 17:14 ]

Pagina: 1