Toon posts:

Pagefile onder windows xp pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie hier men pagefile die 768 MB groot is.
Mag ik deze verkleinen zodat deze ietwat minder ruimte inneemt op men hd?
Ik heb 512 MB DDR RAM.
Als ik deze zou mogen verkleinen tot hoeveel MB zou ik dan mogen gaan?
En zou dit veel verlies met zich meebrengen qua performance ?

Verwijderd

Je mag verkleinen; zelfs helemaal uitzetten. Maar de pagefile die nu is aangemaakt van 768Mb is precies volgens de richtlijnen van Microsoft.

Je moet ervanuit gaan dat: hoe kleiner de pagefile, hoe meer software in je geheugen moet worden geladen => hoe meer programma's open, hoe langzamer je PC wordt.

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Dit is volgens mij toch al een aantal keren langsgekomen dus ik zou zeggen ga ff zoeken met de search.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

als je pagefile aanmaakt zorg ervoor dat de minimale en maximale waarde gelijk is. Dit is zodat windows een vast stuk van je harde schijf claimt en je minder fragmentatie krijgt.

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Je kunt het het beste gewoon zelf een keertje monitoren door je pagefile-usage een weekje te observeren. Hier kun je mooi zien hoe dat te doen! Stukje copy-paste:
Monitoring & calculating Pagefile size

Before you can set your Page File you’ll want to get an idea of what to actually set it too. Some recommend using a general formula, e.g. RAM x 2.5 (By default Windows XP sets uses RAM x 1.5). This is incorrect however. Using that formula, a person with 32MB RAM should set 64MB, while a person with 256MB RAM would set 512MB. Obviously the person with little RAM will need a greater amount of Virtual memory than the person with a lot of RAM.

To find a more optimal Pagefile size you will need to monitor its usage. To do this you should first set a relatively high Pagefile size to get a good idea of what’s required. Right click on My Computer & select Properties, then the Advanced tab, followed by the Performance Settings button. Now select the Advanced tab then the Change button. Use a Custom Pagefile setting & set a value of Initial size = Maximum size. A good value to consider using for the monitoring process would be 300, for 2 reasons – 1. It’s unlikely you’ll require a greater Pagefile than this. 2. It will be easier to calculate later on. Click Ok & restart your PC for the changes to take effect. In my case I used 200 as I felt I had a good deal of RAM installed (256MB DDR).

Click on Start, Control Panel, Administrative Tools, then the Performance utility. Expand the Performance Logs & Alerts tree & select the Counter Logs option. Right click in the right hand pane & select New log settings. Enter in a Name as requested & select Ok.

In the General tab select the Add counters button.

En verder kun je het zelf wel lezen. Ik kan je aanraden om in die week ook wel wat geheugenintensieve apps te draaien als je dat soms doet, fotosjop of zo. Je wilt niet eens in de zoveel tijd tegen limieten aanlopen en dan handmatig weer je pagefile vergroten.

This title is for sale, please send me a PM

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 15:42:
Je mag verkleinen; zelfs helemaal uitzetten. Maar de pagefile die nu is aangemaakt van 768Mb is precies volgens de richtlijnen van Microsoft.
uitzetten mag wel maar dat schiet niet op... er wordt stiekem toch een pagefile aangemaakt in de ssystem32 dir... :)

ik zou de pagefile niet wijzigen... koop gewoon een hd van 20 gb erbij :)
Pagina: 1