Toon posts:

Warez-probleem?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lieve Adjes,

neem eerst even een biertje en beantwoord dan gaarne de volgende vraag:

Al meerdere malen kom ik "dubieuze" posts tegen over n00b-vragen rondom soft-
ware die tegen de €1000 Euro kost, zo niet meer. Anyway, de vragen zijn in een
aantal gevallen van dusdanig niveau dat ik sterk de indruk krijg dat TS met een
warez-versie werkt en geen officiele licentie heeft en daardoor tussen problemen
tegenkomt in de werking van het pakket.

Mag/kan je in dat geval een
offtopic:
offtopic

opmerking plaatsen richting de "official software-helpdesk", met telefoonnummer of URL? Of wordt dit in het algemeen geinterpreteerd als vervelend zijn en krijg ik dan weer een waarschuwing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:45
We zijn hier niet om te controleren wat voor software iemand gebruikt. Als het duidelijk is dat deze software niet legaal is word er meestal ook niet geholpen (bijv. games die niet draaien). Als er geen bewijs is dat het illegaal is is er imho nix aan de hand en zijn we hier om te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Ik denk niet dat een GoT-user zo slim is om cracks of andere dingen te plaatsen. We zullen we sommige mensen helpen door onze ervaringen te delen. Of onze ervaring nou met een niet-legale versie is is niet de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben geen adje, en heb geen bier. Toch denk ik dat ik je het antwoord wel kan geven: help de user, of maak een topicreport.

Het is niet aan ons (mede-users) om te beoordelen of iemand een pakket legaal heeft of niet, tenzij het er echt metersdik bovenop ligt. En zelfs dan moet het via een topic-report, SM of mail.

modjes, correct me if I'm wrong (alsof dat niet zou gebeuren :P)

//edit
zie ook deze:
Nieuwe policy mbt replies in 'slechte' topics/?

in feite is wat jij beschrijft niets meer en minder dan 'een fout topic'.
Besluit je om tóch te reageren in het draadje, doe dat dan alleen om:

3) De topicstarter op weg te helpen . Leg rustig en vriendelijk uit dat dit soort dingen vaak gevraagd worden, en geef hem een linkje uit de search.

Elke reactie die geplaatst wordt en niet voldoet aan de bovenstaande beschrijving, zal als nutteloos geblaat worden gezien. Replies die dus niks toevoegen.
[..]
Mensen die toch dom gaan lopen blaten zullen hier door de moderator op aangesproken worden. Uiteraard komt dit in je notes, en de straf kan daarom zwaarder worden bij herhaling. Let hier dus op.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ja, dat kan best, maar hoe wil je dit gaan bewijzen?
GoT is er niet om het werk van de BSA op te knappen.

Ik heb immers via school ook Photoshop voor 20 euro kunnen aanschaffen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 14:45

MAZZA

Barbie is er weer!

Mag ik jou dan aangeven bij de belastingdienst omdat ik me afvraag hoe het kan dat jij zoveel dure paketten kan betalen?

Wat ik niet echt begrijp is dat als je een duur pakket kan betalen.. dat je dan volgens bovenstaande redenering er gaan vragen over kan hebben?

De bankrekening zou dan in direct verstand staan met het IQ van de eigenaar ervan?

[ Voor 50% gewijzigd door MAZZA op 22-05-2003 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 14:58
Een weder-stelling: wil je dan ook mensen die een illegale versie van een product hebben verbieden antwoord te geven?

Ik denk (correctie: weet zeker) dat dit niet te controleren is, en ga er gerust vanuit dat het grootste gedeelte hier illegale versies heeft, die zowel worden gebruikt om vragen te stellen als om vragen te beantwoorden.

Stel dat we kunnen controleren op een al dan niet legale versie en vervolgens in het laatste geval geen antwoord geven, dan sterf GoT een snelle dood...

Daarbij: ik denk dat er erg weinig mensen zijn die nog nooit iets hebben gevraagd over een product dat ze niet legaal verkregen hebben, zelfs onder de mods, lieve adjes en noem maar op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
En juist het helpen van iemand die met een minder-legale versie werkt, kan leiden tot meer interesse voor het produkt en wellicht een aanschaf ervan. In mijn ogen is nieuwsgierigheid naar een pakket alleen maar goed voor de verkopen, ik heb ik 1996 op die manier ook m'n eerste Lightwave licentie aangeschafd...geprikkeld door m'n ervaringen met de kopie wilde ik toch wel graag het boek erbij hebben, dus een pakket laten overkomen uit de States.

Software-policing op GoT...als we zover moeten zinken hier, dan denk ik dat 'het systeem' alweer een stap verder is op de weg naar totale controle...en dan zal er dus nog minder ruimte voor innovatie en ontplooiing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zou dus totaal niks meer mogen vragen, aangezien ik vrijwel al m'n software niet legaal heb? Er zijn zo veel personen hier dit vrijwel niks legaal hebben...
opmerking plaatsen richting de "official software-helpdesk", met telefoonnummer of URL? Of wordt dit in het algemeen geinterpreteerd als vervelend zijn en krijg ik dan weer een waarschuwing?
Tja, de user heeft niet gekozen om daar gebruik van te maken. Eigenlijk wordt GoT vrij overbodig als je gewoon doorverwijst naar de helpdesk van de fabrikant.
IMHO is zo'n opmerking alleen juist als er verder geen oplossingen uit het topic komen en je wilt de topicstarter het iedee geven om de helpdesk te bellen/mailen/oid, aangezien deze contact gegevens misschien erg verborgen zijn op de website, of dat jij zeer goede ervaringen met die helpdesk heeft..
Anders vind ik dit zelf onder een 'bullshit'-reply vallen.
Eskimootje schreef op 22 May 2003 @ 15:40:
We zijn hier niet om te controleren wat voor software iemand gebruikt. Als het duidelijk is dat deze software niet legaal is word er meestal ook niet geholpen (bijv. games die niet draaien). Als er geen bewijs is dat het illegaal is is er imho nix aan de hand en zijn we hier om te helpen.
In SP worden personen met een niet legale versie gewoon geholpen MITS het probleem ontstaat doordat er een illigale versie wordt gebruikt.
Alhoewel ik een tijdje geleden in SPV twee slotjes heb langs zien komen wat alleen om de reden dicht ging omdat het over een kopie ging. Misschien een nieuwe modpolicy? :?
Ik weet het niet, 'vroeger' was het in ieder geval zoals ik hier beschrijf.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen als het er enorm dik bovenop ligt dat het een illegale versie is ("Nu heb ik net password crack zus en zo er overheen gegooid"), dan wordt het geweerd. In alle andere gevallen wordt er van uitgegaan dat het om een legale versie gaat en worden vragen dus ook gewoon beantwoord.

Maar goed dit is mijn antwoord; we zullen maar even op een crew-persoon wachten voor het verlossende antwoord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In SP worden personen met een niet legale versie gewoon geholpen MITS het probleem ontstaat doordat er een illigale versie wordt gebruikt.
Ik neem aan dat je bedoelt dat die personen geholpen worden mits het probleem NIET ontstaat door het illegaal zijn van de software.

Voor de rest: Zo lang als ik hier loop (niet zo superlang) is het al zo geweest dat als iemand duidelijk aangeeft of anderzijds duidelijk blijkt dat het over een illegaal pakket gaat, de draad op slot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
euh... ik vind persoonlijk dat het er niet toe doet HOE je die software hebt gekregen, zolang je maar niet vraagt of wij een werkende serial ofzo hebben... ik bedoel, onder illegale versies van dure software pakketten kom je echt niet meer uit...

mensen hebben daar gewoon het geld niet voor. Dus word er gefikt, geleeched en whatever je kan bedenken... sterker nog, de enige LEGALE software die ik heb is een dingetje van school en een paar games...
ik kan de legale spullen niet betalen, maar ik vraag niet naar een serial of naar een downloadbare versie...

Als ie al gekraakt is, is et niej mijn probleem en vind ik dat ie wel hulp mag vragen... ik bedoel, noem eens 1 ding dat illegaal is aan het vragen van "Hoe werkt dit?" en "hoe doe ik dat?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

nvrmd

[ Voor 78% gewijzigd door Ruzor op 22-05-2003 18:16 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

mits en tenzij worden nogal eens door elkaar gebruikt.

Voor de duidelijkheid: Als mensen gewoon vragen over een duur pakket hebben, mag je ze gewoon helpen, een telefoonnummer naar de support lijkt me niet nodig. Als het een kansloze vraag is, plaats je een topicreport.

Als mensen overduidelijk een probleem hebben omdat het een illegale versie is, plaats je een topic report. Dat laatste gebeurt heel veel met " gereleasede" games en die willen volgens mij nog weleens voor een hele hoop topics zorgen omdat ze net niet lekker geript zijn ofzo "jeetje mijn spel start niet op" enzo.

Zowiezo niet de moderator of wijsneus uit gaan hangen in elk geval :)

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 22-05-2003 18:16 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Ik neem aan dat dit is naar aanleiding van je SM topic die ik gisteren heb gesloten? ;).

Ik ga altijd uit van het goede in een mens. Niet van iedereen tegelijk natuurlijk, dat zou wel erg overdreven zijn, maar als iemand een topic opent gooi ik deze niet meteen dicht 'want het programma is waarschijnlijk illegaal'. Ik sluit topics alleen als het probleem dat ze ervaren overduidelijk komt omdat het programma niet legaal is, bijvoorbeeld omdat de crack een nare bijwerking heeft of omdat je een bepaalde error krijgt omdat de serial die je gebruikt hebt niet herkend wordt. Pinnacle heeft bijvoorbeeld de eigenschap om te crashen, sommige films hebben specifieke problemen bij het afspelen en andere programma's gooien je er bijvoorbeeld gewoon uit (Office XP bijvoorbeeld) :P.

Dus zolang jij niet enorm aan het patsen bent, gewoon een normale vraag stelt en het probleem niet overduidelijk komt omdat het een illegale download/copy betreft, heb ik er geen problemen mee :).

En dat uitgaan van een goede in een mens moet je natuurlijk niet meteen al te letterlijk opvatten, als iemand een wachtwoord van XP wil recoveren omdat hij hem 'vergeten' is, gaat hij zonder meer dicht. Niet alleen omdat vanaf hier niet te zien is wat de werkelijke reden is, maar ook omdat er genoeg mensen mee kunnen lezen die wellicht minder goede bedoelingen hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Uh, TS.....stoer zo'n bericht, maarehm......

LIKE YOU GOT WINDOWS OFICIAL! zucht.....
je moest eens weten hoeveel mensen een copytje van Windows {XP} hebben,
ga nou niet zo zitten zeuren....sommige mensen kunnen zo'n programma absoluut niet betalen, maar willen er wel mee werken en een hoop mensen maken er ware art mee, dat maakt verder niet uit...wat ik veel erger vind zijn de games,
ik weet niet hoeveel mensen games origineel kopen, ik doe dat nog altijd, ik geef toe dat ik een tijdje geleden veel downloadde maar het werd gewoon saai..en eerlijk waar..de centen waar je hard voor gewerkt heb en dat te besteden aan een game is gewoon echt tof, stukken leuker dan weer eens een spel van internet plukken, even spelen en dan weer wegleggen. Je hebt gewoon echt 't gevoel van iets groots gekocht te hebben, een goed tevreden gevoel laat ik maar zeggen.

Plus je laat support zien aan de makers van zo'n game, laatst op de Raven Shield forum had ik het er nog over, was daar zo'n lamer die openlijk zei " ik ga geen 50 euros uitgeven aan een stom 2 cm schijfje, prijzen omlaag anders download ik ze gewoon van Kazaa" omg wat een eikel dacht ik...alsof het om een schijfje gaat., 't gaat gvd om wat erop staat, een volledig spel...een spel waar de makers vreselijk lang aan gewerkt hebben en veel tijd in hebben gestoken.....maar sommigen die interesseren zich er echt geen fuck voor en downloaden er lekker op los...ik bedoel...die gast op de forum reageerde met "ach dat jij zo stom bent om nog spellen te kopen" waardeloze mensen vind ik dat.

Maar gaan zitten mieren over die apps, tja..snap het aan de ene kant wel, maar wil jij dan zeggen dat al je progs originelen zijn?

[ Voor 135% gewijzigd door devilsnight op 22-05-2003 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
devilsnight schreef op 22 May 2003 @ 18:39:

je moest eens weten hoeveel mensen een copytje van Windows {XP} hebben,
ga nou niet zo zitten zeuren....sommige mensen kunnen zo'n programma absoluut niet betalen, maar willen er wel mee werken en een hoop mensen maken er ware art mee, dat maakt verder niet uit...wat ik veel erger vind zijn de games,
ik weet niet hoeveel mensen games origineel kopen, ik doe dat nog altijd, ik geef toe dat ik een tijdje geleden veel downloadde maar het werd gewoon saai..en eerlijk waar..de centen waar je hard voor gewerkt heb en dat te besteden aan een game is gewoon echt tof, stukken leuker dan weer eens een spel van internet plukken, even spelen en dan weer wegleggen. Je hebt gewoon echt 't gevoel van iets groots gekocht te hebben, een goed tevreden gevoel laat ik maar zeggen.

Plus je laat support zien aan de makers van zo'n game, laatst op de Raven Shield forum had ik het er nog over, was daar zo'n lamer die openlijk zei " ik ga geen 50 euros uitgeven aan een stom 2 cm schijfje, prijzen omlaag anders download ik ze gewoon van Kazaa" omg wat een eikel dacht ik...alsof het om een schijfje gaat., 't gaat gvd om wat erop staat, een volledig spel...een spel waar de makers vreselijk lang aan gewerkt hebben en veel tijd in hebben gestoken.....maar sommigen die interesseren zich er echt geen fuck voor en downloaden er lekker op los...ik bedoel...die gast op de forum reageerde met "ach dat jij zo stom bent om nog spellen te kopen" waardeloze mensen vind ik dat.

Maar gaan zitten mieren over die apps, tja..snap het aan de ene kant wel, maar wil jij dan zeggen dat al je progs originelen zijn?
Mja dit vind ik ook wel een heel erg kromme mening hoor :/

Applicaties zitten vaak wel meer uren werk in dan in games. En zonder applicaties kan jij geen spelletjes spelen hoor. Je zou dus óók een goed gevoel moeten krijgen bij het kopen van software. Mensen maken eigenlijk misbruik van anderen door hun 'ware art' te maken met hulmpiddelen waar je niet voor betaald. Dat vind ik net zo lame als het downloaden van games.
Als je ware art wil maken zonder te betalen voor de hulpmiddelen die je kunt krijgen moet je maar zelf die hulpmiddelen gaan maken. Heb je daar geen tijd voor? Dan kun je die hulpmiddelen dus kopen.
Jij zou dus geen goed gevoel moeten hebben bij het spelen van spelletjes, want jouw windows is niet legaal. En zonder Windows kan je je spelletjes niet spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door ludo op 22-05-2003 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Zullen we de discussie niet gaan houden of warez lame zijn of niet, daar gaat het topic namelijk totaal niet over en die discussie is al vaak genoeg gevoerd ;). LA is voor discussies over het beleid, SG is voor de discussie die jullie hier willen voeren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als "niet kunnen betalen van applicaties" die motivatie is van het hebben van warez, dan moet de betreffende persoon zich eens afvragen, waarom men wel het geld voor een complete computer overheeft, maar niet het geld voor programma's waar vele uren werk in zitten door programmeurs. Die mensen moeten ook hun brood verdienen ;)

Zonder die mensen is je computer tamelijk nutteloos :+

Overigens geldt bovenstaande uiteraard niet voor free software
edit:
Sorry compubiter :P
Die discussie ligt nogal opgesloten in het hele onderwerp.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allen: dank voor de reakties!

Ik denk dat ik mezelf dan maar iets meer gereserveerder op ga stellen in het vervolg; want het aantal keren dat ik op het punt sta om iemand door te verwijzen naar een officiele helpdesk is legio; vooral de Windows Server vragen... Maar ja, de een heeft niet het IQ van de ander; ik hou het er wel op dat we hier zijn om elkaar uit de prut te helpen...

Nog 1 dingetje:
devilsnight schreef op 22 mei 2003 @ 18:39:

Ja, ik dus wel... En dan niet een beta-CD ofzo; maar gewoon de officiele Microsoft CD, inclusief doos & licentie-nummer + 1 jaar mail-support + corporate updates (dus niet via WindowsUpdate alles automatisch installeren), zowel van '98SE, 2000 Pro, 2000AS en XP Pro.

offtopic:
Ik vind ze errruggg mooi; die Microsoft CD's met holografische tekeningen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 17:47

Basszje

Reisvaap!]

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 21:35:

Ik denk dat ik mezelf dan maar iets meer gereserveerder op ga stellen in het vervolg; want het aantal keren dat ik op het punt sta om iemand door te verwijzen naar een officiele helpdesk is legio; vooral de Windows Server vragen... Maar ja, de een heeft niet het IQ van de ander; ik hou het er wel op dat we hier zijn om elkaar uit de prut te helpen...
Inderdaad ;)

Overigens zijn er ook legio mensen die bv werken in de branche en daardoor met dit soort paketten werken . En je hebt ook nog studentenlicenties e.d. Dat is echt allemaal niet na te gaan zoals al gezegd is :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 18:55

mutsje

Certified Prutser

Meeste software ik praat dan over microsoft wordt "legaa" thuis gebruikt. Ook mede om ervaring op te doen voor het werk. Het is voor een prive persoon ook niet echt te doen om licenties aan te schaffen omdat je dan al snel persoonlijk failiet verklaart gaat worden i.v.m de kosten die je maakt. Maar ik ben wel van mening bij een sterk illigaal pakket gewoon zelf uitzoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:04

igg

waar een wil is ben ik weg

Als freak heb ik een legale w95, w98, w2k en XP. Heb hier meestal tussen de 8-15 puters staan. Als wao'er zijnde kan ik me echt niet veroorloven om dus 15 licenties te hebben.

Wanneer stel ik dan een "illegale" windows vraag als ik een probleem op 1 van mijn computers heb.....

Hiermee wil ik alleen maar aangeven dat illegaal/legaal niet altijd zwart/wit hoeft te zijn, er zit vaak nog een grijs gebied tussen.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:20

Jaymz

Keep on moving !

igg schreef op 24 May 2003 @ 02:34:
Wanneer stel ik dan een "illegale" windows vraag als ik een probleem op 1 van mijn computers heb.....
Als je een illegale verdie niet aan de praat krijg of je probleem wordt veroorzaakt door het feit dat je iets ali-illegali draait ;)

Zoals al eerder gezegd: Opzichzelfstaand zijn we er niet zo vreselijk moeilijk in:

Als groffe stelregel kun je denk ik wel aanemen dat zolang je (ook niet genuanceerd) aan illegale zut kan komen via GoT of via GoT "handleidingen" te vinden zijn om illegale zut aan de praat te krijgen je redelijk veilig zit (Hang me hier niet aan op, uitzonderingen zullen er altijd zijn ;))

't is niet zo dat we he-le-maal niks met illegale zut te maken willen hebben, we willen simpelweg niet dat je er of aan kan komen of het via GoT aan de praat krijgt :)

En niet eens zozeer ivm de BSA, enzo. Eerder omdat we gewoonweg niet willen dat GoT een uitwisselforum (of een variant erop) wordt, daar zijn zat andere sites enzo voor :)

ps. aan de andere kant zijn we er overingens wel moeilijk in: Als je je bijvoorbeeld (hardop) afvraagt hoe iemand aan [iets] is gekomen vraag je om problemen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Jaymz op 24-05-2003 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via surfspot (www.surfspot.nl) hebben veel studenten "duurdere" pakketten voor een goedkope prijs, want hier zijn redelijk wat studenten. Daarnaast heeft Microsoft een "helpdesk" dan die gratis is? Ik denk dat de gemiddelde tweaker vaak meer kennis van rare situaties met hardware/software heeft dan een helpdesk.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2003 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Licence-policing op GoT vind ik niet kunnen, dat is zaak voor BaF Brein en NMA etc..

Daarnaast vind ik ook dat het niet Zw/Wit te bekijken is:
Ikzelf heb tegenwoordig alle programma's ie ik in het verleden gecopieerd heb verkregen vervangen door originele en gelicenceerde versies. Dit omdat ik bepaalde programma's veel gebruik en de programmering waardeer, daarom steun ik die programeurs ook.
Simpelweg: Gebruik maakt geliefd.

Toch is het moeilijk voor een doorsnee persoon om alle software legaal aan te schaffen, legale versies van bepaalde programma's zijn zo duur dat het eenvoudigweg niet haalbaar is.
Vaak bestaan er wel goedkopere licenties van, maar die zijn op hun beurt weer ge-crippeld, wat weer de crack/key(gen) aantrekkelijker maakt dan het aanschaffen...

Een hobby licentie (non-comercial.bla bla), waarbij GEEN beperkingen op het programma zijn zou een uitkomst zijn voor zowel gebruiker als programmeur.
Pagina: 1