SB 4.1 overstuurt in P-233MHz

Pagina: 1
Acties:

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 14:57
Ik heb weer een nieuw probleem met de P-233 MHz. Na eerst een probleem met een 56x CDROM die niet wilde werken (nu een Pioneer DVD-ROM die prima werkt) nu een probleem met een nieuwe SB4.1 die ik erin gestopt heb. Het OS is WinME, er zit 96MB geheugen in en een 3GB harddisk.

Het lijkt of de SB het geluid compleet overstuurt... het standaard windows-opstart-geluidje komt krakent en zwaar vervormt uit de speakers. Soms met opstarten begint het enorm hard krakent te ruisen.. erg vaag.

Als ik de volume-sliders van WAVE en OVERALL bijna uit zet, dan is ' t geluid het beste, maar dan komt er bijna geen geluid meer uit de speakers.

Iemand tips? Is de SB4.1 "te zwaar" voor het systeem??

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:48
het lijkt mij eerder een probleem van windows ME :) wat een buggy OS is dat...heb je het met win98se al geprobeerd? of liever nog win2k!

[ Voor 9% gewijzigd door savale op 22-05-2003 19:03 ]

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:54
Ik heb ooit zoiets gehad en dat was met een andere driver opgelost
Is wel een aantal jaren geleden met een SB16 (over oud gesproken)

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

Moet je de DMA van alle harddisks uitzetten, is wel eens vaker met oudere PC's

• catchingfire
Ik heb gisteren nog geprobeerd om wat andere PCI-sloten te proberen. Toen ging 't helemaal fout.

Dit weekend maar weer eens formateren en een ander OS erop zetten. Win2k draait dat een beetje op een 233?? Anders zet ik 98se erop.

• catchingfire
Hmm vervelend... geformateerd, win98se erop gezet.. precies hetzelfde probleem (en weer een avond naar de gort). Misschien toch een probleem met de SB zelf?
Pagina: 1