Toon posts:

[php] Dubbele waarden uit array

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, kan iemand mij vertellen hoe ik alle dubbele waarden uit een array haal (php). 8)7

Of nog beter... hoe moet mijn loop er uit zien als ik eerst controleer of mijn waarde al aanwezig is in mijn array, voor dat ik hem toevoeg.

Ik heb nu dit maar dat doet dus niet van wil wij... als je op refresh druk komt er nog een waarde bij en je kan dubbele waarden toevoegen want natuurlijk niet de bedoeling is... :|
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
$aantal = count($bestelling);
if (!$aantal){
    $bestelling = array ("$product_toevoegen");
} else {
    $bestelling[] = $product_toevoegen;
}
session_register('bestelling');

Gr. JorJor

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 15:14 ]

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-08 14:58
http://nl.php.net/manual/nl/function.array-unique.php om dubbele waardes te verwijderen...

in_array om te controleren of waarde al in de array zit.

Originele startpagina - Stadindex.nl

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik kan weer verder!

_/-\o_

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
Tis dat php bijna voor alles een functie heeft, maar dit kan je oplossen door elke element van de array te controleren in een loop.
bijv while loop die stopt wanneer je value gevonden is in de array en en tot het einde doorgaat als hij niets vind, dan kan je je code neerzetten waardoor hij een element toevoegt aan je array.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Mjah blijft gewoon 1-2-3 op te zoeken in de manual. Maar het zou ook zo te doen moeten zijn met een for of while loop. Echter als ik jou was zou ik voor de standaardfuntie kiezen ipv m'n eigen O(n2) algoritme ;)

Succes ermee en volgende keer iets beter zoeken aub :)

Dit topic is gesloten.